woensdag 25 juni 2014

Sitting on the doorstep..


Ik zit graag op het stoepje hier achter op het huis,
er staat ook wel een stoel, maar ik zit gewoon graag op stoepjes..
Dan kijk ik wat er zoal gebeurd in de uiterwaard,
naar de mensen die langsfietsen, de wolken,
soms zie ik P in de verte komen aanrijden,
en natuurlijk naar de koeien..
Vanochtend zag ik een kat door de wei rennen,
en een koe die er achter aan huppelde, 
ik was te laat om mijn camera te pakken,
de kat liep al op de weg, zich waarschijnlijk afvragend,
wat hem nu toch was overkomen..
Soms zweeft er in de avond een luchtballon voorbij,
je hoort de stemmen in de verte, en het branden van het vuur..
Er is altijd wat te zien, als je ergens op een stoepje gaat zitten,
en zodra ik in Amsterdam ben ga ik op zoek
naar een nieuwe..

Ik wens je een fijne dag
-X-

6 opmerkingen:

  1. Het blijven toch de alledaagse kleine dingen die het hem doen. En in Amsterdam vind je vast ook zo plekje.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n stoepje, alhoewel ik toch liever ietsje hoger zit met m'n lange stelten. Maar ik weet zeker dat je in Amsterdam ook een stoepje zult vinden.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De herkansing ;)
    Heel mooi hoor Ingrid! vooral omdat je je momenteel op de drempel bevindt. Een mooie tijd gewenst in het nieuwe huis in Amsterdam!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)