dinsdag 29 januari 2019

Lievelingsboeken


In de tussentijd ( met excuses voor de weer wat wazige
foto's, maar het was dat of helemaal niet bloggen:-)
ruim ik af en toe nog eens iets op, en terwijl ik dat doe
zoek ik naar de Spark of joy van de dingen.
Ik moet zeggen dat ik ontdekt heb, hoewel ik helemaal
niet zo veel dingen bezit, dat er toch nog veel weg kan.
Sommige dingen liggen maar te liggen en ik doe er niets
mee noch word ik er blij van als ik ze oppak, dus we 
hebben op het moment regelmatig ritjes naar de kringloop.


Zo ging ik nog eens door alle boeken heen, op het 
eerste gezicht dacht ik niet dat er wat weg kon, maar 
ik haalde er toch nog twee grote volle dozen uit.
Met name romans, want eenmaal uitgelezen kijk ik er 
nooit meer in, ik geef er wel eens wat weg maar de 
meeste staan maar te verstoffen..
Wat ik wel hield is mijn kleine verzameling Russische
kinderboeken, sommige origineel, anderen vertaald.
Ik zoek er altijd naar want de tekeningen vind ik echt
prachtig, het is een bepaalde stijl die ik meteen herken
en waar ik echt van hou, ik vind ze overigens bijna nooit.


Verder hield ik natuurlijk een paar exemplaren van mijn
eigen boeken, een paar romans uit mijn persoonlijke top 10 :-)
en oude handwerk- en knutselboeken, die zijn altijd
fijn om af en toe door heen te bladeren.
Ik stapelde wat er overbleef op een plank onder de trap,
ik heb geen plaats voor een boekenkast en elke keer als 
ik er langsloop en dat is nogal eens want de keuken is
beneden, wordt ik er blij van; van mijn 
keurige stapeltjes met mijn lievelingsboeken.

Ik wens je een mooie dag
-X-

8 opmerkingen:

  1. Heerlijk, alleen al om al je mooie boeken weer eens even te zien en vast te houden. .Moedig van je om spullen weg te doen, maar zo heb je wel meer oog voor de echt waardevolle spullen ☺ Dank voor een kijkje (boeken)wereldje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed van je! Ik word nu een beetje huiverig om die serie van Marie Kondo te zien. Ik heb namelijk heeeeeel veeeeel boeken! Het zou wel heel veel schelen natuurlijk....
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gedaan hoor! Ik moet het ook zeker eens doen. Maar eigenlijk vind ik de tijd er niet voor. 1 dag vrij en dan ......... ga je niet zo'n grote klus aanpakken. En wat Mari Kondo stelt, dat je zo ongeveer 30 kan overhouden, dat gaan we zeker niet redden. Ik ben nog met het kledingstuk bezig. Fijne mooie witte dag. Groetjes Leny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn prachtige boeken ja, ik neem ze ook wel eens mee van de kringloop.
    Ik probeer mijn ruimtegebrek op te lossen door langs het plafond planken te hangen voor de boeken. Maar het is een luxe probleem, ik heb wel een boekenkast in de kamer. De planken hangen in onze slaapkamers en die raken ook voller en voller. Een beetje MArie Kondo zou wel goed zijn hier, maar niet meer dan 30 boeken?! Dat kan echt niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms is het wel heel fijn om een beetje op te ruimen ja. Maar max. 30 boeken? Nee, dat gaat hier niet lukken. Het is sowieso een dankbaar werkje om eens goed door je spullen heen te gaan vind ik, zo ontdek je ook weer wat je hebt .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat kan zo fijn zijn om alles even te ordenen. Zelf heb ik zeker teveel boeken, maar ik zou niet weten welke ik naar de kringloop moet brengen. Ik zal toch nog een keer mijn best doen. Ook al is alles op de pc te vinden, ik vind het heerlijk om in boeken te zoeken. Als ik dan bij de kringloop ben is het natuurlijk niet de bedoeling dat er weer van alles bij komt. We hebben hier in Weert een hele fijne boeken en platen kringloop die ook alles mooi gesorteerd hebben.Succes Ingrid, volgens mij ben jij de "Marie-Kondo" van de lage landen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om van alles weer eens op te ruimen . Ik had ooit een grote boekenkast met wel zo'n 1000 boeken. Wat kan ik zeggen ik was een leesfanaat, maar er zijn er het afgelopen jaar zeker 600 naar de kringloop gegaan. Dat ruimde heerlijk op ...:-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)