woensdag 23 januari 2019

Streepjes breien


Met al die grijze dagen de afgelopen weken is het
echt een uitdaging om nog een beetje fatsoenlijke
foto's te maken in mijn huisje, eigenlijk heb ik er 
ook maar heel weinig ruimte voor en het is al snel 
veel te donker om er nog iets van te maken.
Het enige wat dan nog een beetje lukt is iets op mijn
werktafel leggen, die staat vlakbij het raam en dan 
een foto nemen als het een beetje opklaart.
Ik schuif dan alles aan de kant, zet de luxaflex 
helemaal open en dan is het snel werken voordat 
het weer te donker is :-)


Ook deze foto maakte ik daar, ik had de laatste tijd
niet zo'n idee wat ik moest maken, begon aan dingen,
haalde ze weer uit, vond het allemaal niets.
Dus ik dacht, ik ga gewoon strepen breien, dat is altijd
fijn, het lijkt ook altijd zo vlot te gaan, omdat je 
steeds van kleur wisselt.
Mocht je ook een gestreept kussen willen breien, meet
dan eerst het kussen op; stel het is 40 bij 40 cm.
Daarna maak je een proeflapje met de wol en de 
breinaalden waarmee je het wil maken, zo kan je 
makkelijk uitrekenen hoeveel steken je nodig hebt.
Bijvoorbeeld 15 steken is 10 cm dan heb je er dus
60 nodig om mee te beginnen, makkelijk toch?
Dan brei je 1 baan recht, 1 baan averecht, of welke steek
je dan ook wil gebruiken tot een hoogte van 80 cm.
Je kan regelmatig van kleur wisselen, precies zoals
je het mooi vind, dan kant je alle losse draadjes
af en naai je het kussen aan de zijkant dicht, je doet
het kussen er in en naait de bovenkant dicht.
Daarna leg je het op de bank of geeft het aan
iemand cadeau :-)

Ik wens je een fijne dag
-X-

9 opmerkingen:

  1. Mijn volgende project wordt een gehaakt kussen. Een gebreid streepjes-kussen-in-wording moet nog een aantal streepjes krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha wat een gedoe om ons blij te maken met mooie plaatjes, deze is mooi gelukt hoor!
    Gezellig kussen, mooi cadeautje ,leuk werk én goed voor de restjesmand.
    Ik krijg er helemaal zin in !
    Liefs Micha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw kleuren zijn altijd zo mooi! Nu ga je vast zeggen "restjes!" maar mijn restjes passen nooit zo mooi bij elkaar :) weet je misschien nog waar deze mooie kleurtjes vandaan komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kleurtjes dat wordt vast een vrolijk kussen. Ik zit ook al een tijdje te kijken naar patronen van gebreide kussens, maar die zijn vaak met kabels, heel mooi maar ik ben er niet zo handig in.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg, zo met wisselende breedte. Misschien ga ik ook eens mijn eerste kussenhoes haken. Bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijke kussenhoes, die vrolijkt deze grijze dagen helemaal op!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een vrolijke kleuren, ik merk wel dat foto's maken in de winter lastiger is. Maar sinds ik de AF-S nikkor 50 mm heb is het zo veel makkelijker.

    Plus ik hou altijd wel van beetje mistige foto's ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)