vrijdag 25 januari 2019

Sneeuw


Het was natuurlijk de week van de sneeuw, je kon er
hoe dan ook niet omheen, ik moet zeggen dat de 
afdeling Oostenrijk (in de vorm van mijn zoon Daan:-)
wel een beetje moest lachen om al het gedoe.
Een paar centimeter sneeuw en het hele land is in rep
en roer maar los van alle ongemakken op de weg en zo,
vond ik het voornamelijk gewoon prachtig.


De stilte die lijkt neer te dalen tegelijk met de vlokken
en de wereld die langzaam lijkt te veranderen in een
zachter en vriendelijker oord, heerlijk..
Wij maakten een wandeling door het park om even dat 
prikkelende wintergevoel te ervaren, de knerpende
sneeuw onder onze voeten, het geluid van de stad
gedempt, kinderen op de slee en we kwamen een 
kabouter tegen die ook een ommetje deed ;-) 


De familie Little wilde ook meteen naar buiten hoewel
ze helemaal geen winterkleren hebben.
Toen ik ze vroeg of ze wel voor de gelegenheid gekleed
waren keken ze mij aan of ik gek was, ze waren van plastic
was hun antwoord, en de kou heeft geen vat op hen..
Dus ze zaten daar urenlang, als je goed luisterde hoorde
je hun zachte opgewonden, blije stemmetjes..

Enfin, het was fijn, de sneeuw en nu smelt het langzaam 
weg en neemt het leven weer zijn gewone loop.

Ik wens je een warm weekend
-X-

6 opmerkingen:

  1. Gaaf he, die sneeuw! We hebben ook een prachtige bos/heiwandeling gemaakt. We vonden de vogeltjes zo aandoenlijk: overal waar de sneeuw een beetje weggeschoven was, zaten ze druk te pikken onder de blaadjes op zoek naar eten. Heel veel vinken, een paar roodborstjes en een enkele merel.
    En het gedoe met de sneeuw viel toch best mee? In Oostenrijk zaten mensen de hele nacht in hun auto op de snelweg, nou, bij ons niet hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja daar in de bergen zijn ze wel wat anders gewend ;). En net als het hier begint te wennen smelt het weer.
    Heel eerlijk: ik zal blij zijn als het weer weg is en het buiten minder gevaarlijk is voor fietsende en snelwegrijdende gezinsleden... Dat boodschappen doen ook lastiger is neem ik wel voor lief, de Lidl is tenslotte om de hoek. Maar er zijn genoeg mensen voor wie ook dat nu een hele hobbel is (rolstoelers, scootmobielers, bejaarden etc.) dus van mij hoeft het niet zo, die sneeuw.
    Liefs, Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  3. �� voor de littles! Fijn weekend,
    Zonnige groet, matty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's weer, en een grappig verhaal erbij! Zorgde voor een glimlach op deze grijze zondagmorgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's en heerlijk verhaaltje, ja hier lag niet heel veel sneeuw. Maar dat inimini beetje sneeuw zorgt wel voor een stukje winters gevoel. Dit was er niet omdat het enkel maar herfst lijkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die stilte die sneeuw geeft vind ik vooral fijn. Alles vertraagd, maar het absorbeert inderdaad zoveel geluid dat het heerlijk stil wordt... Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)