vrijdag 18 januari 2019

Groen huisje.


Om de hoek waar mijn zoon woont in Wenen staat mijn 
favoriete huisje, het is oud en een beetje afgeragd, zoals 
wij dat hier zouden zeggen, maar dat is nu precies 
juist waarom ik het zo leuk vind.
Het huisje staat op een heuvel en daarachter kijkt het
uit op de heuvels met druiven waar wijn van gemaakt wordt.
Het is een beetje onduidelijk of het huisje bewoond 
is, er stond wel wat kerstversiering in de tuin, maar
verder lijkt het verlaten noch lijkt het te worden 
onderhouden door iemand, maar je weet het natuurlijk niet.


Misschien verschuilt zich wel iemand achter de groene
luiken en zag iemand mij een foto maken van het huisje.
Aanvankelijk durfde ik dat niet zo goed en nam ik er snel
eentje, de eerste foto van dit bericht toen ik er lang liep.
Bij de tweede foto hield ik mijn telefoon over het hek.
Mijn zoon grapt wel eens dat hij het huisje wel voor
mij zou willen kopen en dat hij het huisje zelf nog 
wel zou kunnen betalen maar het is de grond die een
vermogen waard is, het ligt in een prachtige wijk
met vele grote villa's en het uitzicht is prachtig.
(waarschijnlijk wordt het afgebroken als het verkocht
wordt en zetten ze er een appartementen blok 
neer, zo ontzettend jammer, vind ik :-))

Een Weens huisje zit er voor mij niet in maar ik vond
laatst wel dit kleine plastic huisje bij de kringloop.
Ik nam het mee omdat het mij doet denken aan het 
groene huisje met de luiken in Wenen, zie je het?
En nu heb ik toch mijn huisje, hier op mijn bureau en
in gedachten, eind goed, al goed.

Ik wens je een mooi weekend
-X-

5 opmerkingen:

  1. Het ziet er uit als een echt droomhuisje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik val ook op wat vervallen oude huisjes zoals deze. Mijn vriend kijkt me telkens vol ongeloof aan als ik weer eens enthousiast ben als ik zo eentje ziet. En vaak verdwijnen ze na verloop inderdaad om plaats te maken voor zielloze moderne blokken. En dat doet altijd een heel klein beetje pijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijven dromen Ingrid en een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om dan juist zo'n leuk huisje, bij de kringloop aan te treffen. Leuk verhaal weer. Groet Brigit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk huisje. Je kunt de luikjes groen schilderen zodat het nog meer op het Oostenrijkse huisje lijkt.
    Fijne dag! Barbara

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)