donderdag 25 februari 2016

Countryside



Soms heb ik gewoon zin om even de stad uit 
te gaan, gewoon om even te kijken, 
hoe het land erbij ligt..
Nu ligt hier, bij wijze van spreken, het platteland
om de hoek, bovendien is dat 
is het gebied net ten noorden van de stad
van een wonderbaarlijke schoonheid..
Ik schreef er al eens eerder over.


Als het koud is gaan we met de auto,
hoewel ik dat een ietwat bejaard gevoel vind hebben;
om een rondje te gaan rijden en elkaar ondertussen
te wijzen op een roofvogel op een paal,
een bijzondere wolkenformatie of
om tegen elkaar te zeggen;
jee, wat zijn er veel ganzen dit jaar, vind je niet?
(en dat de ander daar daar dan ook nog 
serieus antwoord op geeft, zo van, jaja
dat viel mij ook al op veel meer dan in 1928, haha)
Toch is dat we doen, mezenpraat noemen we dat 
hier, van die gesprekken die van geen enkel belang
zijn maar daarom juist zo heerlijk..


Dus zo af en toe inspecteren wij het land,
 het ligt er altijd prachtig bij en wij prijzen het
en soms lijkt het net of het land dat hoort
en begint te glanzen van trots en nog net even 
wat meer zijn best doet om te stralen..

Ik wens je een fijne dag
-X-

10 opmerkingen:

  1. Mezenpraat, dat is een mooi woord met een prachtige betekenis ! Ik zit hier met een glimlach van oor tot oor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk bericht! Wat knapt een mens toch op, van even naar "het land" gaan. Droomde ook even weg.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!
    Ik hoor de vogels weer! Ik weet niet of het mezen zijn ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit zijn nou echte mijmerfoto's... Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moest even bijlezen, was een paar dagen in het, veel te drukke, nederland. Ik hou ook zo van het stille platteland. Heerlijk, er zijn al bomen in bloei..... Dank voor je mooie verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk. En wat een mooie foto's!! En mezenpraat (heerlijk woord trouwens), daar doen wij ook aan. Genieten is dat.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk mezenpraat...die houden wij erin! Ook ik ga graag even de stad uit (Den Haag) om te genieten van de weidsheid van het land. Mooie foto's! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige plekjes heb je gezien.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)