vrijdag 19 februari 2016

Competing..


Lange tijd ben ik heel goed geweest om mijzelf
te vergelijken met anderen, op de een of andere 
manier viel dat altijd in mijn nadeel uit..
Het (wat dan ook) Leek bij anderen altijd
mooier, beter, interessanter, grootser en fijner.
Daar wordt je niet speciaal heel erg blij van, het rare
tegelijkertijd was dat ik me nooit heb geprobeerd
om het zo te doen als die anderen.
Hoewel ik mij wel vaak afvroeg wat 'men' vondt..
totdat mijn zoon Daan een keer vroeg maar wie
is men eigenlijk...aaaah..ja..dat weet ik ook niet.
Dus ik besloot mijn eigen dingen te blijven doen
op mijn manier (ik zou ook niet weten hoe anders :-)
en men te laten voor wat ze zijn (met respect, dat wel)
Ik kijk mee op blogs en Instagram maar hun 
huizen, reizen etc, bewonder hun werk, 
en natuurlijk denk ik wel eens ooh ik wou dat
ik dat ook had, zou doen, of bedacht had, maar
ik voel me er niet meer minder om, of meer..
Er is ruimte voor iedereen, je moet het alleen
nemen, staan voor wie je bent, wat je doet,
en ok zijn met wie je bent.. (over het algemeen ;-)
Werkelijk je knapt er enorm van op!

Ik wens je een heel goed weekend
-X-

14 opmerkingen:

  1. Het gras lijkt bij de buren vaak groener. Zo kijken er vast ook een flink aantal mensen naar wat jij allemaal kan, doet en bereikt. Jouw werkelijkheid is iets waar sommige anderen alleen maar van kunnen dromen.
    Grappig dat we onszelf niet vergelijken met de mensen die veel minder mogelijkheden hebben en minder bereiken.
    Deze quote is er een om in te lijsten.
    Net als Erika hoop ik ook dat iedereen 'het' maakt en vooral met veel plezier en geluk.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van vergelijken worden we niet vrolijker..ik had ook die neiging, met het ouder worden verdwijnt het wel. Ik las laatst: 'The grass is greener where you water it'

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat mooi omschreven, en hoe gelijk heb je!
    groetjes Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat schrijf je dat mooi... hier word ik ook nog wel meer dan me lief is beziggehouden door die 'men', dus dit is echt wel herkenbaar. Daarom ook net zo fijn om lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi omschreven, precies waar het om gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel waar wat Margaretha schrijft: "met het ouder worden verdwijnt het wel".Weet je dat het een vrouwenkwaal is??? je altijd "de mindere VOELEN". Ik ben ik en jij bent jij en we zijn goed zoals we zijn.
    Be yourself, there are enough others.
    Dag Meisje! Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik sluit me voor 100% aan bij wat Margaret zegt in de 1e reactie (ze heeft het gras voor mijn voeten weg gemaaid haha)
    Je omschrijft het altijd zo duidelijk en mooi, je neemt je lezers stap voor stap mee in je gedachten. Dat kan echt niet iedereen. Ik vind jouw gras prachtig groen!
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een waarheid als een koe, waarvan je ook rustig wordt als ... een koe :-) Ik bedoel, dat koeien waarschijnlijk zo wijs zijn dat ze nooit aan vergelijken doen !! Groetjes, Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal waar, en zo mooi verwoord ! Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een goede vraag van je zoon en wat een goed besluit van jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wel geruststellend dat iemand die ik bewonder hier toch ook last van heeft/had....
    Groetjes,
    Severine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, het gras bij de buren.........Je kunt in ieder geval goed "omdenken". Ik ben in ieder geval een grote fan van je blog, instagram en je boeken. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie wijze woorden. Best nog moeilijk om het in uitvoer te brengen. Mooi web shopje is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)