maandag 1 februari 2016

Loose ends..


Afgelopen vrijdag kwam de redacteur van mijn 
uitgever, die overigens ook Ingrid heet,
wat heel gek is als we bellen; met Ingrid,
hoi met Ingrid, ha Ingrid, haha, zoiets..
Dus Ingrid kwam om met mij samen de eerste
proef van het boek te bekijken, een bijzonder
moment in het hele boeken maken proces..


Al het werk wat ik in zeven maanden deed,
staat ineens op zo'n 160 pagina's..
Nu hoop ik natuurlijk dat je alle uren die ik
er aan besteed heb er aan af kan zien,
maar waarschijnlijk is dat niet zo..
Ik denk dat ik wel kan zeggen dan je 80% van
het werk niet kan zien, dat is ergens verloren 
gegaan in de tijd; alle mislukte handwerkjes,
de honderden foto's die niet goed waren,
de eindeloze correcties in de teksten en 
al helemaal in de patronen (ohoh)


Maar het ziet er mooi uit, er moest natuurlijk
nog wel wat geschoven worden met foto's enzo,
om het helemaal naar mijn idee te maken..
Er was een zelfmaker waar nog een foto
bij ontbrak, daar had ik nog een breiwerkje voor nodig,
dus daar ik breide de afgelopen week aan..
De ene rij naar de andere, dat ging zo lekker
dat ik maar doorgebreid heb, met als resultaat
een breiwerk van een meter lang
van alle restjes wol die ik gebruikte voor het boek.


Vandaag lever ik de laatste correcties aan 
de vormgever en dan kan het in februari naar
de drukker, het boek..
Van de de gebreide meter maakte ik gisteren 
een kussenhoes, waarin alle losse draadjes
van het boek verwerkt zijn, zo komt alles mooi samen..
het boek is (bijna) af en het kussen ligt op de bank..

Ik wens je een fijne dag
-X-

10 opmerkingen:

  1. Wat mooi symbolisch, kun je tegen je werkstukken uitrusten en genieten .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi, hoe je de afwerking en losse draadjes van je boek beschreven hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, een heel symbolisch kussen, waarin alle losse eindjes op een rij zijn gekomen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als dat de kleurtjes voor je boek worden kan ik helemaal niet meer wachten. Zo benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ingrid Ben benieuwd hoe het er uit ziet. maar jou kennende zal het kleurrijk en vol ideeën staan. het aftellen is nu begonnen groet Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooie symbolische afsluiter van je boek !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan niet wachten totdat je nieuwe boek uitkomt...ik ga het zeker kopen! Het is vast heel mooi en kleurrijk net zoals het laatst gebreide kussen.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)