dinsdag 16 februari 2016

7.54 A.M


We hebben niet veel winter gehad en tot mijn
grote spijt geen vlokje sneeuw hier in de stad..
Maar vanochtend was er dan toch een soort van 
wintermoment, een bevroren bruggetje, het gras wit
en het water in het kanaal helemaal stil,
nog net niet bevroren, de zon piepte net over de
horizon uit wat de stad een zachte oranje glans gaf..
Zomaar een moment in de tijd, wat ik vastlegde,
met mijn camera vanuit mijn open voordeur..
(ik was nog in mijn geruite pyamabroek en 
op mijn sokken dus het leek mij beter
dat ik daar even bleef staan..:-)


Op het moment dat ik de deur open deed en ik
de foto nam rende er iemand het beeld in
 in in aan de overkant van het kanaal, ik bleef 
even staan ademde de knisperende koude lucht in
en luisterde ik naar de geluiden van de stad..
Want hoewel het lijkt alsof ik hier op het platteland
woon is de stad overal rondom, ik hoorde het 
zoemen van de auto's op de ring, een ambulance,
het hijen van palen van de bouw in de verte
en wat vogels fluiten, waarschijnlijk vanwege
de belofte van een stralende dag..

Zomaar een moment in de tijd..7.54 uur
op een dinsdagochtend in februari,
zoals er zovele momenten zijn waarin niets bijzonders
lijkt te gebeuren maar door er even bij stil
te staan zijn ze toch speciaal..

Ik wens je een mooie dag
-X-

6 opmerkingen:

  1. Prachtig! Er is zoveel moois, als je het maar ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke momenten zijn dat. Ik herken dat gevoel wel.
    Maak er een mooie dag van.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's en wat heb je een mooi uitzicht. Hier is t ook winter, vanmorgen was het heel erg koud op de fiets, dus ik had een lekkere warme muts op en een dikke sjaal. Wij hebben deze winter wel wat sneeuw gehad, zelfs wat een tijdje bleef liggen. Maar ik kijk vooral uit naar het voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om even bij zo'n moment stil te staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Wat heerlijk om zo'n uitzicht te hebben vanaf je voordeur!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, echt onvoorstelbaar dat ook dit onze hoofdstad is!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)