woensdag 24 februari 2016

You are you..


Toen ik deze tekening maakte, dacht ik toch even na
over deze vraag en ik moet zeggen dat ik 
het antwoord eigenlijk niet wist..
Dus ik dacht na over de stand van zaken, over 
waarom ik zou denken van niet..
Dingen die mij overkomen zijn, al dan niet veroorzaakt
door mijzelf of aangedaan door anderen..
Er zijn vele dingen die ik liever niet op mijn pad
had gehad, maar daarentegen dacht ik ook aan 
hoe ik ze opgelost had of verwerkt en hoe ik altijd 
weer de moed heb gevonden om ze onder ogen te 
zien en weer verder ben gegaan..
Ik dacht ook na over alle fijne dingen, bijzondere 
mensen die ik ontmoet heb en kansen die ik genomen
had, plaatsen die ik gezien en waar ik gewoond heb..
Na lang overwegen ben ik tot het besluit gekomen
dat het inderdaad Plezierig is om mij te zijn,
met al mijn tekort- en eigenaardigheden..
Inclusief mijn immer rammelende lijf en scala
van allerlei chronische klachten, waar ik nooit 
wat over zeg hier omdat ik ze niet ben maar heb..
(ik wil absoluut geen ach en wee daarover)
Dat lijf heeft me maar mooi gebracht tot deze
dag, waarop ik jarig ben en al heb ik niet 
zo'n mooie hoed als het poppetje en ook al
zeg ik altijd dat ik niks aan mijn verjaardag doe
is het toch een bijzondere dag..

Ben je er nog? Omdat er bij een verjaardag 
een kadootje hoort geef ik deze A4 print weg..
Misschien heb je ook wel eens zin om wat te mijmeren
over of het fijn is om jou te zijn, vast wel :-)
Laat een reactie achter als je m wil winnen,
dank je wel en een fijne dag, de zon schijnt,
dat is vast een teken..
-X-

61 opmerkingen:

  1. Lieve Ingrid, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een fijne dag hebt, met taartjes en misschien toch een verdwaalde feestmuts.

    Je print zou mooi aan onze muur staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd en ik wens je een fijne, vrolijke en feestelijke dag toe!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey jarige, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een mooie en gezellige dag!! En je hebt weer een prachtig stukje gemijmerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Ingrid, de dag met jou mijmeringen beginnen is voor mij dagelijks een cadeautje dat ik krijg. Dank je daarvoor. Een fijne jarige dag vandaag x
    Graag loot ik mee voor de print ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve gelukwensen voor je verjaardag! Dat had ik vanmorgen niet gedacht; dat het vandaag een appeltaartdag is!

    En och die print, die zou me inderdaad menig uurtje laten mijmeren. Want tja, gammel lijf, ongelukkige gebeurtenissen en een flinke dosis onzekerheid laten een mens wel een twijfelen... Maar als ik dan kijk naar de drie lieve mannen hier in huis (de een wat groter dan de andere twee) en mijn dagen beschouw, dan zal vast en zeker ook bij mij de conclusie zijn: het is fijn om mij te zijn!

    Maak er een mooie dag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel gelukkige verjaardag!

    Ik begon al te mijmeren toen ik de print las. Vind hem heel mooi, mooi en goed besluit ook, maar niet slecht om er op sommige momenten aan herinnerd te worden. Dus dat zou fijn zijn!

    Ik wens je een heel fijne dag toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele mooie dag gewenst vandaag!
    En natuurlijk nog vele jaren erbij waarin wij mogen meegenieten van al jouw schrijfsels en prachtige creatieve uitingen. Want dat doen we met zijn allen hier: genieten!
    Jacquelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Ingrid.
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je een heel Mooi, Gezond en Liefdevol nieuw levensjaar samen met diegene die je lief zijn.
    Voor mij ben je een Kanjer en een heel sterkte lieve vrouw. Hoop dat je een gezellige dag hebt met veel verrassingen. Het is je zooooooo gegund.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel van mij
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd jarige,maak er een mooie appeltaartdag van.

    En op de vraag of het fijn is om mezelf te zijn, kan ik volmondig ja zeggen. Ik heb er eerst wel 57 voor moeten worden voor ik zover was maar nu nu ik alles heel relatief kan zien,en kan genieten van het zijn. Je spreuk vind ik hier perfect bij passen. En die 57 jaar waren een niet altijd leuk maar perfect leerproces. "N fijne verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De zon schijnt en het gras is knisperend wit. Gefeliciteerd, op deze mooie dag. Dankjewel voor alles, voor je foto's, gedachtengolfslagen en je fijne illustraties. Dankjewel dat je laat zien dat het leven niet alleen bestaat uit pleisters plakken. Ik doe niet mee met de verloting, ik vind hem heerlijk hoor maar kwam al een keer in aanmerking voor die mooie bootjes dus deze keer iemand nieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van HARTE Ingrid. Ik wens voor jou een mooi inspirerend nieuw jaar op je creatieve pad. Groet, Bette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey wat fijn dat je jarig bent, proficiat zeggen we hier :-) Het is leuk dat je zo oud bent als ik, maar jarig bent op dezelfde dag als mijn vader, die vandaag 80 wordt ! Je hebt een fijn zonnetje op een bevroren landschap voor je verjaardag, dat heb je goed gedaan ! En blijf vooral jezelf, en geniet van wie je bent : een fijn mens !! Doeg, Marie uit België

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hieperdepiep in de gloria......ik volg je sinds kort....lang zal ze leven ....kan ik nog lang van je genieten.....hoera(3x)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd Ingrid. Het zonnetje schijnt hier ook heerlijk, het lijkt mij een mooie appeltaart dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hartelijk gefeliciteerd! Nog vele PLEZIERIGE jaren. Hartelijke groeten Beerta

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hiep hiep hoeraaaaa! En je bent idd helemaal goed zoals je bent :)! Xx Juud

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van harte gefeliciteerd! Ik wens je een fijne appeltaartdag toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hiep hiep hoeraaaaa! En je bent idd helemaal goed zoals je bent :)! Xx Juud

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Van harte gefeliciteerd op deze zonnige dag(hier in Brabant althans). Maak er een mooie appeltaartdag van en wij mijmeren gewoon met je mee.
    Ik wens je een leuke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Ingrid, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je nog vele fijne en creatieve jaren. En net als iedereen ben jij ook helemaal prima zoals je bent. Dikke verjaardagsknuffel, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Proficiat met je verjaardag.
    Dokter. Seus is toch wijs hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jij bent jij! Helemaal goed. Zo zouden we eigenlijk allemaal moeten denken. Is goed zoals we zijn. Een hele fijne verjaardag. Appeltaart vandaag?
    Ik doe graag mee, ik ken namelijk iemand aan wie ik hem dolgraag wil geven. Iemand aan wie ik wil laten dat ze prima is. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gefeliciteerd en een fijne dag! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Ingrid, ik kom zojuist bij de manueel therapeut langs en kreeg weer een lesje bewustwording: accepteer je kwalen en luister naar jezelf hoe je ermee moet omgaan. Nu net thuisgekomen lees ik je blog en herken ik je verhaal. Wat knap dat jij al zover bent! Ik heb nog wat stappen te gaan... Als mede jarige (37 vandaag), wens ik je een fijne dag! Laten we er maar een lekker taartje op eten vandaag en genieten van het zonnetje. De poster zou een prachtig cadeautje zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ha Ingrid, van harte gefeliciteerd met alweer een verjaardag!
    Dat gekke kronkelende pad was de enige manier om precies daar uit te komen waar je nu bent ;). Met alle mooie en minder mooie ervaringen, levenslessen en kansen die er blijkbaar bij hoorden. Rammelend of niet, dit heb je toch maar mooi gehaald, zeg ik als eigenaar van ook een rammelend lijf (vast weer op een andere manier maar er zijn vele manieren waarop mensen kunnen rammelen :)) en hopelijk komen er nog véle jaren en vele mooie mijmeringen bij. Die zijn al een bijna dagelijks kadootje!
    Toch loot ik ergens in een achterafhoekje graag een klein beetje mee voor de print. Als ik win is ie voor mijn oudste zoon, die nog best een beetje overtuigder mag raken dat hij helemaal prima is zoals ie is ;)
    Maak er maar een mooie dag van, helemaal op jouw manier, precies goed dus. Met het heerlijke zonnetje en wie weet nog een lekkere appeltaart ook.
    Fijne dag!
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Eerst lekker mijmeren bij jou bericht en dan... o jee, het is een bijzondere dag: je bent jarig en wordt weer een dagje ouder dan gisteren.
    Gefeliciteerd!!! Het zonnetje schijnt en geeft jouw verjaardag extra glans. Ik wens je een superfijne dag toe met grote en kleine fijne dingen. En nog wat fijne mijmermomentjes toe.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Van harte gefeliciteerd!!!! Gelukkig ben je jou, anders had je alle mooie dingen ook niet gedaan. Het is mooi appeltaart-weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gelukkige verjaardag! Dit is iets wat ik me de laatste tijd ook vaak aan het denken zet wegens een nare gebeurtenis die ik heb meegemaakt. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gewoon een HIPPERDEPIEP HOERAAAAA'tje mét eenvoudig veel zonneschijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Woehoe, gefeliciteerd met je verjaardag!
    Een hele, fijne dag vandaag met natuurlijk appeltaart :)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dear Ingrid,
    I wish you a very happy birthday and want to let you know that I follow your blog for quite a while now and I really LOVE it. Please continue, fortunately you are as you are!! All the best! Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Gefeliciteerd zeg! En ik doe niet mee met de verloting van deze print: hopelijk valt een andere print binnenkort op mijn deurmat! Fijne dag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gefeliciteerd met je verjaardag. Een tevreden gevoel is altijd fijn. Bij mij slaat de twijfel ook vaker toe. Ik haal dan van alles in mijn hoofd en kan dan echt gaan piekeren. Dat hoort bij mij, maar ik wil met niemand ruilen. Fijne dag Ingrid! (PS. ik heb je boekjes op mijn blog gezet)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoera, gefeliciteerd op deze mooie zonnige dag!
    Ik geniet altijd weer van de mooie kleine dingen die je zo mooi onder woorden kan brengen en je tekentalent - mooi zoals en waar je nu bent :)
    Groetjes & de tekening is weer inspirerend prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een leuke tekening alweer, en je bent ook nog jarig! Van harte gefeliciteerd! Ik wens je een fijne dag toe, blijf vooral zo tekenen, heerlijk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Van harte gefeliciteerd! Hele fijne verjaardag! En geniet van alle mooie dingen op je pad!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag . Ik word helemaal blij van je woorden dat je een rammelend lijf hebt, maar dat je dat niet bent. Zouden mijn woorden kunnen zijn. Geniet van de dag en het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Van harte Ingrid! Nog veel goede en creatieve jaren gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Ingrid. Jij kunt vaak zo goed onder woorden brengen wat anderen (o.a. ikzelf) ook voelen, gewoon hoe het is om mens te zijn, met ups en downs, alles wat daarbij hoort. Heerlijk!
    Hartelijke groet,
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Omdat jij jij bent, komen we hier allemaal zo graag langs !
    Van harte een gelukkige verjaardag !
    Tof dat je iemand van ons wil verrassen met een kadootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Lieve Ingrid, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Net als jij ben ik ook blij met mijn rammelende lijf. Ik ben nog niemand tegengekomen met wie ik zou willen ruilen.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hieperdepiep hoera! Gefeliciteerd! liefs, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  44. ik hoop dat je heerlijke appeltaart at samen met mensen die je heel graag ziet ! Gelukkige verjaardag !

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Van harte en ik wens je nog heel veel jaren (en dat wij daar dan getuige van mogen zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Van harte gefeliciteerd en nog een gezellige avond daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Dat vraagt om een appeltaartgroetje...gefeliciteerd en mag het een fijne dag zijn geweest! X Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hieperdepiep hoera!
    En wie wil er nu geen prachtige tekening van jou?!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Proficiat!
    Groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ik zie je berichtje nu pas! Maar nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je wel een appeltaarjte gegeten (met slagroom?)? Want dat hoort natuurlijk bij een feestje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Oeps.... Te laat! Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Waar je niets aan hebt gedaan, maar die hoop ik toch plezierig was omdat het JOUW verjaardag was! Groetjes Maja.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Een fijne verjaardag! De plaat is geweldig en de vraag filosofisch, ideaal hier op dit moment. Ik kan me die vraag ook vaak stellen en het antwoord schuldig blijven ...

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Intussen een dagje te laat om je een gelukkige verjaardag te wensen, maar uiteindelijk lees ik altijd je blogjes van voor tot achter, want ze zijn een plezier om lezen. En zo kan je de appeltaartdagen rekken, zolang je felecitaties krijgt, mag je je niet alleen 'pleasant' voelen, maar zelfs feestelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Oh, ik lees het ook nu pas, dus alsnog gefeliciteerd. Hoop dat je vandaag een mooie buiten-dag had, zoals ik net las. Heerlijk om te lezen, je blog....
    En die tekening is minstens zo leuk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Van harte!!! Mooie overdenkingen, je weet het altijd treffend over te brengen!!! Volgens mij zitten onze 'bouwjaren' bij elkaar in de buurt....de tijd van aannemen en er mee in vrede leven lukt steeds beter...
    Ik wens je een vrolijk mooi creatief en vooral genietend nieuw levensjaar toe!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Een beetje laat, maar als nog van harte gefeliciteerd, hopelijk heb je een fijne dag gehad..

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Heel veel na je verjaardag maar lees dit mooie bericht nu pas: gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)