donderdag 18 februari 2016

Thank you cards.


De kleine huiskamer heeft er nog een functie
bijgekregen de laatste tijd, want wij zijn in de 
band van de print, dus behalve woon/werk/zitkamer
is het ook nog een soort van printfabriekje..
Toen het idee ontstond om de tekeningen die ik
als quote van de dag maakte gewoon voor de lol,
maar die nogal veel bijval kregen op Instagram,
dacht ik misschien moeten we ze maar gaan printen.
Ik had het er met P. over na een lichte aarzeling
want hij is altijd Zo enthousiast over nieuwe dingen,
dat ik het soms niet helemaal bij kan benen..
Ik denk altijd graag lang en uitvoerig na
over alles en mijn conclusie is vaak aah nu ja,
laten we Dat nu maar niet doen, het is goed zo..


Ik zei het toch en hij dook er helemaal in
zoals te verwachten was, haha, hij maakte 
berekeningen over printkosten, bekeek hoe andere 
tekenaars hun dingen lieten printen en kwam
tot de conclusie dat we het beste een soort 
professionele printer en kleurechte inkt konden kopen.
Een groot voordeel daarvan was dat we geen voorraad
hoeven te hebben, daar is geen plek voor,
en nu kunnen we printen per bestelling.
De daarbij behordende berekeningen zijn volledig
aan mij voorbijgegaan en nu staat hier een soort
van monster van een printer in mijn witte kast..
(de manden met wol staan op de slaapkamer, ohoh)
Nadat we eindeloos hebben zitten proberen
met de instellingen (oh als ik ergens wazig van word:-)
zijn we er uit en printen we de bedankkaartjes
voor bij de bestellingen.


Het is misschien we Erg optimistisch, zoveel kaartjes
vooralsnog is er nog geen print verkocht.
Het winkeltje is dan ook nog niet open, maar toch..
Enfin, ik kreeg weer zoveel leuke reacties op Instagram
dat ik besloot in het kader van Wees eens vriendelijk dag,
gisteren, wat ik een merkwaardig fenomeen vind,
want waarom zou je niet elke dag vriendelijk zijn,
een setje van 6 kaartjes weg te geven.
Ze zijn geprint op 125 grams papier, dus niet echt
stevig maar misschien wel leuk om bij een pakje
of iets te doen..
Mocht je het gemist hebben op Instagram kan je hier
ook een reactie achterlaten, de winnaar stuur ik
persoonlijk een berichtje want op mijn blog een
naam noemen lijkt niet te werken, ik krijg
bijna nooit een mailtje met een reactie.

Ik wens je een fijne dag
-X-

28 opmerkingen:

  1. Wat n leuk idee! Vooral omdat je vol enthousiasme het gewoon gaat proberen. Je maakt mooie tekeningen en ik geniet dan ook elke dag op Instagram... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig idee en wat zien de kaartjes er leuk uit op dat gekleurde papier.
    Overigens deel ik je mening over de " wees eens vriendelijk " dag. Ik zag het ook in mijn agenda staan en trok 1 wenkbrauw omlaag. Maar goed, dit is wel een mooi invulling van deze dag van je!
    Groetjes
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je tekeningen zien er superleuk uit! Op mijn blog doe ik dat regelmatig, een "zomaar"kaartje sturen aan iemand, gewoon omdat ik het zelf zo gezellig vind om leuke post te krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee en wat zijn de kaartjes schattig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk en ik volg je op instagram, ik vind de tekeningen met de quotes erg mooi, en toveren vaak een glimlach.
    Succes met je webwinkeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh tof! Succes! Ik wacht vol ongeduld op je winkeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben gek op kaartjes versturen en van kaartjes ontvangen word ik ook zo blij. Ik doe graag mee Ingrid!
    Wanneer gaat jouw winkeltje open?
    Groet en een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk die kaartjes ... ik doe graag mee .... gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze zo mooi met de roze wangen. Dus ik wil wel winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi plan! Ik doe niet mee met deze verloting maar kan niet wachten op de opening van je webwinkeltje en dan oeh, een prachtige orginele tekening scoren! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Ingrid,
    Goed idee om ze zelf te printen! Ik doe graag mee. Na de opening van je webwinkel ga ik zeker nog wat kaarten bestellen. Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je schrijft altijd zo heerlijk, wou dat ik dat zo kon.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aangezien ik jouw tekeningen altijd heel leuk vind (ze doen me eerlijk gezegd aan mijn middelbare schooltijd denken) doe ik graag mee. Ik zie allen jouw blog regelmatig. Hartelijke groeten, beerta.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat winkeltje wordt vast een succes! Je inspireert me enorm met je levensinstelling, je rake citaten en schitterende pentekeningen (ik probeer je een beetje na te doen 😊). Het lijkt me super je kaartjes overal in huis te hangen, inspiratie alom!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat superleuk!
    Want ik maak graag kans op zo'n tof pakketje kaarten.
    Vind je shopje nu al geweldig, dus ben benieuwd naar je echte webshop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk om nu ook je eigen drukkerijtje te hebben :) Ik verheug me op de komst van je winkeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie kaarten ! Ik wil wel een kans wagen voor een setje.
    Tof dat je zelf zo mooi kan printen !
    Ik kom zeker eens rondneuzen in je winkeltje. Succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Weer een heerlijk vooruitzicht ...... ik wacht op de opening van je winkel....... met groet puup

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk! Als de verzendkosten naar België meevallen dan kom ik zeker eens piepen in je winkeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk idee! ik ben alvast fan van je winkeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze zijn echt leuk! Goed idee hoor om kaartjes te maken. Ik doe graag mee want zou ze heel grasg sturen aan aantal mensen die er voor ons was in de afgelopen moeilijke maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze zijn echt leuk! Goed idee hoor om kaartjes te maken. Ik doe graag mee want zou ze heel grasg sturen aan aantal mensen die er voor ons was in de afgelopen moeilijke maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super! Ik doe heel graag mee, ik vind ze erg mooi! Ben al spontaan aan het bedenken wie ik een bedankje zou sturen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie kleurtjes en elke keer als ik je tekeningen voorbij zie komen wordt ik er blij van, erg leuk! Slim ook om zelf een printer aan te schaffen, ben erg benieuwd naar de rest van je plannen.. En zo'n setje kaartjes wil ik graag ontvangen, ik doe ook aan post versturen en ik heb ook nog genoeg leuke plekjes op mijn kamer waar ik ze op zou kunnen hangen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. In ieder geval eentje naar die lieve vriendin die me spontaan uitnodigde om te gaan lunchen en één voor die andere lieverd die zomaar een kadootje voor me mee nam. Wat ben ik toch al een bofkont :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Am I too late? I hope not Ingrid. I love to watch your confidence grow.... I wish I had your talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een lieve kaartjes...ik doe graag mee met de verloting. Een paar kaartjes om weg te geven en een paar kaartjes om op te hangen.Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)