woensdag 17 februari 2016

My mini photostudio


Ooit woonde ik een huis waar het hele huisje waar
ik nu woon wel 4 keer inpaste, mijn werkkamer
was net zo groot als mijn woon/werkkamer nu.
Ik heb vele tranen gelaten toen ik die achter 
moest laten maar als ik 
nu 1 ding is wat ik de laatste jaren geleerd
heb, is dat je je altijd aan kunt passen, zolang
je daartoe bereid bent en inventief om gaat
met dingen die er Wel zijn, in plaats van niet..
Ik weet nu dat ik ook op een paar vierkante
meter kan leven en werken, soms met veel gefoeter als;
je kan hier ook nooit wat kwijt en soms nog 
veel erger, maar dat zal ik hier niet herhalen..
Dat betekent dat ik 1 kast het voor al mijn 
werkspullen en prullaria (die kast is behoorlijk vol :-)
Ik verzamel alleen nog platte of hele kleine dingen,
en iets erin betekent iets eruit, dat geldt voor
alles in huis, anders zou het uit zijn voegen barsten..


Ik werk aan de eettafel, of werktafel of hoe je 
het ook wil noemen, voordat ik begin te werken
maak ik die helemaal leeg en schoon, dat is een soort
start ritueel, vervolgens pak ik uit de kast
(die is zo oud en scheefgezakt dat de de deuren
ervan piepen) wat ik nodig heb..
Binnen no time is de hele tafel bezaaid met 
spullen, papier, pennen, inkt of waar ik dan ook
maar mee aan het werk ben, het wordt altijd een
chaos maar die heb ik blijkbaar nodig..
Als P. koffie komt drinken, schuif ik de hele zooi
een stukje opzij zodat er twee kopjes op tafel passen..


Dit tafeltje is mijn mobiele fotostudio, haha,
dat klinkt wel, het is gewoon een oud tafeltje,
wat ik 's avonds gebruik om mijn laptop op te zetten,
die ik dan weer gebruik als tv, want daar hebben we
ook geen ruimte voor.. (gemaakt)
Ik fotografeer altijd aan het einde van de middag omdat
het licht dan mooi en zacht is (als je in de ochtend
fotografeert wordt het licht koud en blauwachtig,
dat is meteen een tip..)
Ik regel het licht met de luxaflex en als ik een andere
ondergrond nodig heb leg ik er een vel gekleurd papier
op, meer heb je niet nodig, echt niet..
Als ik klaar ben ruim ik alles weer op, want zo
klein wonen betekent vooral veel opruimen,
en veel spullen weg doen..
Natuurlijk verlang ik nog wel eens naar een
eigen ruimte en ik ben tevreden met wat 
er is, maar misschien ben ik nog wel meer
tevreden over het idee dat Het helemaal niet
zit in veel ruimte of bergen spullen maar in
hoe je tegen de dingen aankijkt..

Ik wens je een fijne dag
-X-

11 opmerkingen:

  1. Op de tweede en derde foto zie ik net je groene plantjes, staat toch wel erg gezellig. Ik ken dat gevoel vn een piepklein huisje, dat heb ik hier ook. Maar ik ben het steeds meer gaan waarderen, alles onder handbereik en opruimen tja daar ben ik niet zo sterk in dus het is hier nogal vaak een rommel met veel stapeltjes......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi geschreven Ingrid! Fijn om hier de dag mee te beginnen! :-) Fijne woensdag! Liefs, Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke blog. En zo waar, het is heel belangrijk hoe je tegen dingen aankijkt en ermee omgaat. Dat besef hebben wij ook.
    Fijne dag! Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent de nieuwe Marie Kondo, Ingrid! ;-) Maar zonder gekheid, mooie manier van denken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is wel heel overzichtelijk dan, lijkt me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het klinkt heel overtuigend :-)
    Bedankt voor de tips en inspiratie!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi verwoord. Ook ónze Villa is piepklein. Ook wij bewegen mee met het wel en wee van ons gezin. Ook hier mopper ik regelmatig vanwege het giga gebrek aan ruimte. Maar... je leert zo ontzettend te waarderen wat je echt nodig hebt, en wat niet. Dus dank voor dit berichtje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi!! wij hebben nu in ons huis bergen plaats, maar gaan verhuizen naar het buitenland waar we ook wrsch tien keer zo klein zullen zitten, en dat terwijl ik ook zo'n spulletjesverzamelaar ben... Ik hoop dat dit me dus ook gaat lukken :-) je geeft me alleszins moed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)