zaterdag 30 juli 2011

Happy if it Works...


vanochtend bedacht ik me
iets te bloggen over techniek
en over mijn geweldige nieuwe telefoon
(de oude liet ik op een nat aanrecht liggen
daar knappen ze blijkbaar niet erg van op..)
oh oh
weigerende en kapotte apparaten
die allemaal reuze handig zijn
als Het Werkt
ik weet er zo weinig van
dat als iets niet werkt zoals het moet
ik onmiddellijk in een Acute-staat-van-Paniek geraak
zeker als er geen handige technische man 
voorhanden is
de laatste tijd bel ik Daan
als ik er niet uitkom

 (en)
meestal is het met een paar klikken opgelost
maar vanochtend zet ik mijn laptop aan...
geen netwerk (toeval ? )
och hemel, Daan in Wenen, broer in Boston
van alles geprobeerd..niks
uiteindelijk bood de Leuke man uitkomst
het was maar een knopje
geen idee waarom ik dat zelf niet kan bedenken


ik word gewoon compleet Blanco
als ik als ik logisch na moet denken
en als het uitgelegd word
een beetje wazig..
daarom heb ik tegenwoordig een opschrijfboek,
waarin ik alles wat mij geduldig word verteld
opschrijf..
(voor het geval er geen Technische  man (of vrouw)
in de buurt is..
het helpt (meestal)

(ik ga nu maar eens uitzoeken wat er
allemaal kan met mijn telefoon
ik vrees dat ik uiteindelijk Blij zal zijn als ik kan
bellen en sms-en...)
help!

12 opmerkingen:

  1. Wat ben ik toch blij met mijn Nokia 3310...(ja, ze bestaan nog....)

    succes met je nieuwe belding!, groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja ik hou het ook bij Nokia... hebben gelijkaardige gebruiksaanwijzingen als je vernieuwd...bij een ander merk voel ik me net IT-phone home ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe herkenbaar!!!!

    Maar ach, als een technisch debacle een goed excuus is om de Leuke man in de schakelen is er nog niet eens zoveel mis met een probleempje af en toe...hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi, gelukkig weet ik zelf wel vaak iets op te lossen (vaak duw ik manlief uit de weg om het zelf te doen *"* )

    Knuffel
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. IK heb hetzelfde met mijn laptop, soms staat het scherm ineens op zwart. Ik hou meteen op met ademen, van schrik!!! eerste gedachte: hij is kapot, wat nu; Meestal is er weer licht na een paar seconden en kan ik weer doorgaan met ademhalen.
    Een mobile heb ik niet, ben nog een van de weinigen geloof ik. OOit eentje gehad, gebruikte het zo weinig dat ik steeds de handleiding moest gebruiken , kon die vervolgens niet vinden... Ik heb nog een telefoonkaart voor een cabine , reuzehandig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook zo'n moderne telefoon.
    En ik moet je zeggen: hij is handig en je kunt er veel mee!
    (zelfs bellen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ..alleen de eerste paar keer dat ik gebeld werd, wist ik niet hoe ik op moest nemen ..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Herkenbaar, ik heb ook zo'n schrift naast mijn laptop liggen. In mijn eigen taal beschrijf ik bepaalde handelingen, maar ik ben ook altijd blij als mijn zonen in de buurt zijn. Ik heb al heel veel bijscholingen gedaan, maar ik blijf een digibeet!
    Fijne ZONdag, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Herkenbaar het probleem van Wilmi. Wist in het begin ook niet hoe ik op moest nemen. Werd helemaal panisch als de telefoon ging. Maar na een paar weken vond ik het een pracht apparaat. Kan er heel veel mee. Geweldig als je eenmaal weet hoe het werkt. Dus...heel veel plezier(sterkte) met spelen...knufzz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De Samsung is the Best, beter nog dan de Iphone :) ik kan er niet meer zonder. Een hele goeie keus!!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)