dinsdag 5 juli 2011

Nothing..


terwijl ik vorige week de eindexamenexpositie
(HKU-kustacademie Utrecht)
van Daan bezocht
werd ik , behalve over de installatie van Daan,
(trotse moeder spreekt)
aangenaam verrast door
 het werk van Danny Foolen
een vriend van Daan


ik was met name aangenaam getroffen
door de scriptie van Danny
met de intrigerende naam;
Toen ik niets te vertellen had..
het bestond uit 5 boekjes
waaronder een met korte overpeinizingen
over Niets
(een thema wat mij bijzonder aanspreekt
op het moment..)


 ik kreeg het boekje van hem
en ik heb het gelezen en herlezen
het is stemt me  tot nadenken,
het doet me glimlachen 
dus
bij deze Danny:
ik ben verklaard Fan
(ha)

-in het kader van:
help een 'arme kunstenaar de zomer door' 
boekje is te bestellen via zijn website-
; )

18 opmerkingen:

  1. De spreuken zijn inderdaad diepe doordenkertjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ik zo leuk aan deze teksten vind, is dat het prachtig past bij een stukje wat ik net in de Volkskrant las, over dat de babyboomers wellicht uitgeraasd zijn en lijken te neigen naar het Boeddhistische gedachtengoed. Ook stond er iets over mysticisme, en ik herkende dat wel. In mijzelf en mijn eigen werk, in andere bloggers/kunstenaars en hun werk, en ook in dit mooie werk van deze jonge kunstenaar. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoera voor Trotse Moeders én promotie van jonge kunstenaars. Dat kan maar niet genoeg gebeuren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie inspiratie !
    Ben zelf ook ooit afgestudeerd aan de HKU en werk nu op de academie in Rotterdam.
    Ook wij hadden de afgelopen week de eindexamen expositie. Jonge kunstenars met nieuwe visies, heerlijk! Oh ja..en Daan..GEFELICITEERD !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat manneke op dat bankje doet me heel erg aan jouw foto's denken (de familie). Ik zie toch wel duidelijke verwantschap. En het zijn inderdaad heel mooie uitspraken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke dingen of zijn dat spullen ? en die danny krijgt met zijn overpeinzingen een plekje in mijn hart en als ik het boekej bestel ook wel in mijn kast ... fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo voor de hand liggend en toch zo mooi gevonden! Wat leuk!
    Die over twijfel vind ik ook zo prachtig.

    Nog gefeliciteerd met je zoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vind ik altijd zo knap, als mensen tot zoiets simpels maar sterks komen kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig! Ik ga meteen contact opnemen.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)