donderdag 7 juli 2011

Pietje, little sweet black cat

dit is wat ik achterliet:
mijn huis
mijn atelier
mijn tuin
Zeeland
bijna al mijn spullen
(op 3 koffers na)
2 lieve maar oude poezen
(die echt niet meekonden)
het idee dat de Dingen vast staan
en zekerheid het grootste goed is
het leven zoals ik het kende...
dit is wat ik er voor terug kreeg:
een fantastische, zij het tijdelijke plek
de gelegenheid om:
mijzelf en mijn beweegredenen 
eens flink onder de loep te nemen,
nieuwe (fantastische) ervaringen op te doen
heel veel liefde (ook uit onverwachte hoek)
te ontvangen,
in te zien dat 'thuis zijn' een gevoel is
vriendschappen aan te gaan en te verdiepen,
 me te realiseren dat mooie spullen Fijn zijn
maar dat het zonder ook prima kan,
 te voelen dat alles  Hier en Nu is
en dat er geen werkelijke zekerheden bestaan

en natuurlijk Pietje
lieve stoute kleine zwarte kat
(hoewel ik me realiseer dat het nemen van een kat
misschien niet Zo slim
zo zonder huis
maar ik kan haar niet weerstaan..: )

36 opmerkingen:

  1. Oh, die lijkt echt voor 100% op onze kleine doddekop toen ze zo klein was. Wij noemde haar Willem :-) En het was ook een kleine stouterd en een enorme kroelkont.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik volg je al geruime tijd en heb zo'n bewondering voor je veerkracht!
    En toen ik pietje zag dacht nu ga ik wat opschrijven want wat een mooi poesje.
    En weet je soms zijn dingen misschien niet zo handig om te doen maar wel heel fijn voor je hart en je gevoel!
    Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. elke beslissing die je neemt is op het moment dat je hem neemt verstandit, helemaal belisingingen die met het hart genomen worden. heerlijk toch zo'n lieve kat? geniet ervan:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. maar Pietje kon je toch niet weerstaan! Prachtig beestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie post weer...... En wat heerlijk zo'n schattig poesje te hebben, een poes geeft zoveel liefde en warmte.... Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aah wat een schatje. Hopelijk vinden jullie ook wat troost bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een liefie! Wat lijkt me dat een lekker knuffelding.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een poesje nemen is ALTIJD verstandig!!!! Geniet er maar lekker van en zij is zo veerkrachtig dat ze gewoon met je mee kan op weg naar je eigen huis!!
    groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een snoezig kitten, fijn dat je er niet aan kon weerstaan, je krijgt zoveel liefde van die beestjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thuis is waar een kat is! Pietje heeft vast een oudere tante die hier bij ons woont, Fientje onze zwarte dame!
    Geniet van de kleine Piet!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als je in je leven alleen zou doen wat handig was dan heb je volgens mij nooit een leuk leven!

    Voor mij heb je groot gelijk dat je Pietje niet kon weerstaan, samen het grote avontuur in, wat is er nou leuker?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. waddun snoepie!!!
    ik wil ook een pietje!!!!

    en ik ben het helemaal met Marielle van hierboven eens..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattig diertje! Ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben.

    Groetjes Sofieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schat...Ben benieuwd wie nu eigenlijk wie niet kon weerstaan...!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed hoor ! het beste wat je kunt doen .Pietje is het begin van je niewe leven.Nu ze zo klein is, zul je je veel om haar moeten kommeren, maar voor je het weet geeft ze je zoveel kracht en rust terug.
    Ik was in een zelfde situatie, en mijn kat Gibson heeft me er toen door heen gesleept ! Onderschat nooit de kracht van katte liefde !!
    Hier kun je trouwens over mijn prachtkat Gibson leven en hoe hij mij door de moeilijke tijden in mijn leven er heeft doorgesleept.
    Veel sterkte lieve meid !!
    Bea
    hier is de link over Gibson :
    http://moderncountrylady.blogspot.com/2011/06/why-everyone-needs-cat-like-gibson.html

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een dot! Zo'n blik kan je gewoonweg niet weerstaan... Wij hebben er ook twee Fientje en Marieke.. gewoon adorabel...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat een droppie!!! Ik had het ook gedaan, zo'n mooi lief katje.

    Knuffel
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh heerlijk, zorg maar goed voor pietje.
    Is het nu een katje of een poesje?

    En succes! want zo'n klein propje is zó eigenwijs en speels, dat je je handen vol hebt
    aan dit bengeltje....

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Och, daar houd ik me dan maar aan vast. Want met alwéér een makelaar over de vloer, blijf ik het moeilijk vinden. Alle zekerheden gaan eraan. Waar komen we terecht? Is het daar beter? Voor ons? Voor de kinderen? En nu ik dit bij jou lees, denk ik: Ja, thuis, dat zijn we idd al. Altijd al geweest. Alleen de locatie wijzigt. Thuis blijven we. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach, wie wil er altijd handig zijn? Handigheid is voor die zonder lef en leuk leven.

    Wees gelukkig met Pietje. Het is je gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Toen ik vorige zomer weer alleen was heb ik ook een kat genomen. Als ik nu naar huis fiets word ik al blij, en wil ik alleen maar met m'n neus haar geur diep opsnuiven!
    ♥Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zwarte Piet(je), wat een lieverd. Wij hebben een groter exemplaar genaamd Pepper. Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een ervaringen alweer! en dat alles in een paar maanden tijd...het lijkt wel een mensenleven....

    En wat een schat; pietje.....geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lief zeg. En ik vind je nieuwe header ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat fijn, zo'n lief Pietje en zo'n thuisgevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat een schatje zeg. hier was kortgeleden ook een klein katje , nog zo jong dat het net kon lopen. maar we vermoeden dat een man verderop het katje heeft verdronken in het kanaal aangezien die man het beestje ruw in zijn fietstas deed en ermee weg fietste en zonder terug kwam. ook kon een buurvrouw die hier al langer woont herrineren dat die man al eerder iets van 20 jaar geleden zo vaak over een katje is gereden dat hij wel dood moest zijn. wat is het vreselijk als er zulke mensen zijn niet ? daar kan ik me altijd zo boos om maken.

    wow sorry voor dit lange verhaaltje maar met die foto van kleine pietje kwam het me even te boven.

    Groetjes Franca

    BeantwoordenVerwijderen
  27. O wat is-ie al weer groot en superleuk dat hij dichtbij blijft zodat we hem kunnen zien opgroeien (of is het haar)? Goede keuze! groetjes Sophia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. WAT EEN SCHATJE!!!!!!!!!!!!
    Zalig beest !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat heerlijk! Ik weet precies hoe het is/voelt. Wij hebben sinds afgelopen zondag 'Liefje', ze is 7 weken oud. Een beetje camel-kleur is ze. Een poes is zo gezellig in huis. Heel goed van je, om er toch gewoon aan te beginnen. Ik wens jullie heel veel geluk, liefde en gezondheid.

    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een poppeke! Een poezebeest om je heen is heerlijk, door het monotone gelukzalige spinnen kom je tot rust en ze doen gekke stoute dingen zodat je gaat lachten ondanks een slechte bui. Dus...helemaal zo'n gek idee nog niet!

    Lucy

    BeantwoordenVerwijderen
  31. I'm glad you have a cat. He's yours, and he'll love you.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Met een brok in mijn keel lees ik je stukje , ik wens jou het ALLERBESTE toe .
    Geniet van het nieuwe leventje in je leven .
    Love ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)