woensdag 20 juli 2011

If I was a bird..

als ik een wijze vrouw was
zou ik in vogel-land een uil zijn
maar ik ben geen uil noch een wijze vrouw
ik heb wel inzichten verkregen
maar maak nog vele fouten
ik kan heel kalm zijn
maar soms humeurig om niks
ik kan raad geven
maar of een ander er iets mee kan?
nee, misschien zou ik..

als vogel eerder een merel zijn
hoewel ik helemaal niet kan fluiten
dat zou ik wel willen
maar niemand kan me het leren..
wel voel ik me vrij
om te gaan waar ik wil
ik kan een nest bouwen in elke boom
op elke plek
en me toch thuis voelen
bovendien fladder ik maar een beetje rond
en dat bevalt me wel..


of misschien een pauw
ik ben zo trots als wat 
op mijn kinderen
maar ook
op het feit dat deze bijzondere
niet altijd even feestelijke periode
achter me ligt
dat ik er uiteindelijk beter uit ben gekomen
en dat ik vrede heb met
hoe het was-hoe het is-en wat zal komen..

de vogeltjes kreeg ik van Marlene

8 opmerkingen:

  1. Nu maar afwachten waar je heen fladdert .....
    en op die plek komt vast weer een gezellig nest.
    Fijne woensdag.
    XX Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. misschien heb je als wijze vrouw eigenschappen van uilen, merels , pauwen en zo veel andere vogels ... een mixed van alles dat lijkt me wel wat om zo´n wijze vrouw te zijn ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. to everything turn turn turn, there is a reason ......:) (the birds)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je er nu vrede mee hebt. Fladder nog maar even door.......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vroeg me dat al af deze week, hoe je nu terugkijkt op de nare periode die achter je ligt. Of je misschien het gevoel hebt er nog midden in te zitten (of eronder bedolven te zijn) of er juist weer bovenop te zijn geklommen. En eigenlijk geef je nu het antwoord: je bent er beter uit gekomen. En wat vind ik dat GOED om te horen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow! Wat een prachtige overpeinzing.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi geschreven, en leuke foto's :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)