woensdag 13 juli 2011

oh this Grey Day

deze eindeloze druilerige dag
voelt gelijk mijn stemming
plotseling overvallen door een 
overweldigend verlangen naar Huis
waar dat ook weze moge
ik wacht op Noordenwind
die mij naar zonnige oorden zal voeren
maar het waait steeds niet hard genoeg..
bovendien denk ik aan Jeannette
in een hospice
omringd door liefde
maar wel bijna aan het einde van haar reis..

om mezelf uit deze melancholie te sleuren
denk ik aan de Goede Dingen
en zeg tegen mezelf:

dus denk ik 
met wie ik gisteren een hele fijne lunchafspraak had
positief en vrolijk
aan zonnebloemvelden in Frankrijk
aan alle lieve mensen waarmee
ik mij omringd zien
aan appeltaart

maar hoe ik ook mijn best doe
de onderstroom van deze dag 
is niet zonnig
maar grijs en regenachtig

maar ach, grijs is best een mooie kleur nietwaar?
(en het zal uiteindelijk wel gaan waaien..)

16 opmerkingen:

  1. Ik snap het helemaal...
    Ik ben een beetje ziek en dan helpt deze druilerige bedoeling niet echt...
    In mijn nieuwe dekentje haak ik ook wat grijs mee, tussen het blauw, en ik hoop maar dat het blauw er buiten ook weer tussendoor komt!
    Want de combinatie van grijs en blauw is wel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brr, ja tis grijs en grauw en niets loopt zoals ik het wil. Frustrerend!! Even ademhalen maar en eens kijken hoe het verder gaat...
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grijs combineert erg mooi met andere kleuren! Maar ik kan me er alles bij voorstellen, dit weer draagt niet bij aan een zonnig gevoel. T beste meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gek hè? hoe iedereen reageert op het weer. ik vond het vanmorgen heerlijk om een jurkje met lange mouwen en een zomerbroek aan te trekken.
    in de regenjas op de fiets boodschappen doen en genieten van de koele zachte regen:)
    maar misschien gaat het nog waaien vandaag en komt voor alle liefhebbers het zonnetje nog een opvoering doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De zon gaat vast snel weer schijnen Ingrid.
    Als er geen druilerige grijze dagen waren zouden we de mooie zonnige niet meer waarderen.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik zie dat het groen buiten opfleurt van dat grijs en dan bedenk ik maar ... het is goed zoals het is ... de tekening kwam gaaf toe ...super ...ik hang hem deze week aan mijn groen muurtje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh I am in love with your blog! I must add you to my Bloglovin and try some tutorials

    Claire

    http://www.hearthandmade.co.uk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier een 'laten-we-maar-binnenblijven-in-ons-joggingpak-wat-rommelen-dag'...
    Beetje knutselen met de kinderen, de Tour kijken, haken, lezen, broodjes eten.
    Wat moet je anders op zo'n grijze dag?

    Als de zon weer gaat schijnen fleuren we wel weer op...

    groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En zo pak je jezelf maar weer bij elkaar...
    Een dikke kus erop!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach, zonder het grijs in de wereld waardeer je de kleuren ook niet zo sterk. Komt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De wind komt vast en zeker en laat je dan maar waaien........

    BeantwoordenVerwijderen
  12. i know how you feel, girl... well, sort of....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar het moet (of mag)soms toch ook gewoon grijs zijn?!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Soms moet het grijs zijn om de kleuren beter te kunnen zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)