donderdag 15 maart 2012

Crazy Crochet (but so much fun)


ergens in de Bricklane-buurt in Londen,
zag ik dit fietsje hangen,
nu ben ik wel bekend met de term wildbreien,
maar het wildhaken was mij onbekend, 
een eindje verderop was een kleine gallerie,
die Helemaal volgehaakt was
door een Poolse kunstenares, Olek,
dit is wat ze maakte:



ik kan niet zeggen dat ik het echt mooi vind,
maar wel helemaal Te gek,
en fascinerend,
een compleet gehaakte ruimte,
maar dan ook echt alles,
in kleuren waar je ogen bijna zeer van doen,
met een bijzonder vervreemdend effect,
ben benieuwd wat je er van vind..


ik ga..
(hoewel het Meer weer is,
om lekker door de velden te gaan fietsen,
 met vrolijke bloemen,
in het mandje voorop, 
en misschien zelfs wel met wat picknick-spullen)
 verder met inpakken, 
voor mijn kleine Binnen-verhuizing,
die uiteindelijk veel meer werk was dan ik dacht,
ik klaag niet, dit bedacht ik zelf,
en ondertussen denk ik vast na,
over hoe ik volgende week mijn 
Blogverjaardag, 2 jaar!, kan vieren,
iemand een suggestie?

Heel veel plezier,
op deze Stralende dag
-X-

15 opmerkingen:

  1. Gaaf zeg! (en succes met inpakken..)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What an amazing display and such vibrant colours

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ingrid, bijna iedere ochtend begin ik te lezen met jouw fijne blogberichtjes en mooie foto's. Je vroeg naar de mening van je lezers over het haakwerk in Londen. Nou, ik zal je zeggen, ik begon dus net als anders met lezen van je berichtje en bekeek eerst even snel de foto's. Getsie dacht ik, wat lelijk! Is dit ook de smaak van Ing-things..mmmm. Maar gelukkig, toen ik begon met lezen las ik dat jij het ook niet echt mooi vindt. Wel kunst om over na te denken en wat blijft hangen in je hoofd, dat wel weer. En hoeveel uurtjes werk zit hier wel niet in, jaren denk ik! Leuk je blogverjaardag volgende week! Maar hoe te vieren...gewoon doen zoals jij het leukst vindt! En nog lang doorbloggen, want jij hebt mij geinspireerd om zelf te gaan bloggen :) en dat is nog veel leuker dan ik dacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee ook niet mijn smaak maar wel enorm WOW!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een kleur, maar of ik het echt mooi vind???!!!
    Jeetje, je 2e blogverjaardag... leuk hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WAUW, een hele ruimte gehaakt. Geweldig, ik zou er graag zelf eens een keer willen kijken. Maar ook ik vind de kleuren niet helemaal geweldig. Ik vind gewoon het idee dat alles in die ruimte gehaakt is geweldig.
    En alvast gefeliciteerd met je 2e blogverjaardag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad, het idee van een gehaakte ruimte is gaaf! Jammer van de kleuren - daardoor zou ik Vriend, die door zijn asperger erg gevoelig is voor veel felle kleuren door elkaar, er niet mee naartoe krijgen. Niet willen ook, want ik wil niet dat hij hoofdpijn krijgt =)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei, die gehaakte ruimte is mij een beetje tè als ik eerlijk moet zijn. Ik vind het wel geinig als statement/kunstzinnige uiting, maar daar blijft het dan ook bij. Ik moet wel zeggen dat ik opeens zin krijg om een stukje aan m'n blokkendeken te gaan haken............

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een werk! Het resultaat is inderdaad vervreemdend en eerlijk gezegd vind ik het hele wild-breien-haken een beetje zonde van de wol...
    Succes met pakken & versjouwen!
    En 2 jaar bloggen dat roept om appeltaart, confetti & slingers! :)
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toch vind ik het wel apart hoor, zo'n gehaakte ruimte. Je zou er niet in kunnen wonen, maar als overdrijving toch wel geslaagd denk ik.
    Veel plezier met verhuizen, als je de puntjes op de i kunt gaan zetten wordt het ineens leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De kunstenares zelf zit daar op de stoel?? :) Wat een werk zeg, maar wel heel mooi/apart :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb er nog eens goed naar zitten kijken en ik moet zeggen dat ik er toch wel door gefacineerd ben hoor! Het is heel knap gedaan en eigenlijk vind ik het best grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vind ik ook, heel knap. Enorm veel tijd zit erin. Ik heb ook op haar website gekeken. Daar heeft ze een omhulsel voor een kubus gehaakt en voor een stier. Wat een werk. Maar het ziet er wel heel mooi uit. En dan haakt ze het ter plekke aan elkaar (moet ook wel natuurlijk). De kleuren zijn wat minder mooi, maar hoeveel garen zou er niet in gaan? Groetjes Hannie
    2 jaar ing-things wordt een appeltaartdag, natuurlijk. Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha woses wat een werk! Maar wel gaaf (voor even)!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Niet mijn smaak qua kleur en grofheid, maar wel byzonderm, bedankt voor de foto's!
    En dit deed ik met mijn 2 jarige blogaversary:
    http://knittingajour.blogspot.com/2006/10/hiep-hiep-hoera-this-blog-is-2-jaar.html

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)