donderdag 22 maart 2012

I just love magazines, don't you?


laatst kreeg ik een pakketje van Kay,
zomaar voor de Aardigheid
(het pakketje was overigens zo'n anderhalve week kwijt,
het bleek uiteindelijk bij de buurman te liggen)
met daarin een grote stapel tijdschriften,
waaronder wat prachtige Engelse woonbladen
en helemaal bijzonder een paar uit Finland..


nu maak ik helemaal niks van het Fins,
maar de beelden spreken voor zich..
echt prachtig
ik ben sowieso dol op tijdschriften,
als ze niet zo duur waren,
kocht ik elke maand een hele stapel

gisteren stond ik even bij de bladen te kijken
hier in Zutphen,
valt mijn oog ineens op de Mollie makes,
met mijn foto er in
(ik zag het alleen nog maar virtueel..)
wat een rare gewaarwording..
het blad vond ik nogal duur
bovendien sturen ze m op vanuit Londen,
dus ik kocht het niet..
(oh oh Eeeuwige twijfelaar)
maar
na 10 minuten later ging ik toch terug
om het te kopen,
want hoe vaak staat er nu een foto van mij in een blad
(dit is de eerste keer)
en nu staat ie te pronken op de schouw
in de keuken,
waar ook de bank...
nee, ik stop over de bank..

(als je naar de foto kijkt zie je het slingertje wat
ik erboven plakte, net naar beneden valt,
klein detail..)


op het vliegveld in Londen
kocht ik van mijn laatste ponden,
2 bladen,
en omdat ik ze bekeken heb,
en er verder niet zo veel mee doe,
wil ik ze graag ter ruil aanbieden..
dus
heb je zin om in 1 van deze bladen
(ze zijn van deze maand)
en je wil ze ruilen tegen wat dan ook,
laat even een reactie achter,
ben benieuwd wat jouw favoriete blad is..


verder wil ik graag een kaartje sturen naar:
Nelleke, Anja, Creacuties, Akelein en Iris,
het Meisje in het lijstje
wil ik graag sturen naar Mireille en Co,
als jullie je adres even willen mailen,
stuur ik het op,
dank je,
Zonnige Donderdag Allen
-x-

20 opmerkingen:

  1. Ik hou van tijdschriften! maar inderdaad...ze zijn zó duur!
    Ik hou het bij één abonnement op een woonblad, maar kan het niet laten om 'de andere twee' los te kopen ;-)
    Dat vallende slingertje! grappig!
    Ik smul van je ansichtkaartenrek, ik maakte deze week een alternatieve versie van een rek...

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I Love Magazines... zeker weten, maar inderdaad prijzig als je het liefst elke maand een hele stapel zou willen ^_^
    Ben erg nieuwsgierig naar jouw bijdrage in de nieuwe Mollie Makes...die gaat er zeker komen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Well done for being featured in Mollie Makes. It is what bought me to your lovely blog. Now I am off to check out your crocheted flowers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh…man
    ik krijg er rode wangen van.
    Wat een gelukkie..
    super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ...en wat een mooie nieuwe appel banner!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jippie wat een geluk, totally happy.
    De franse Marie Claire vind ik ook altijd heel leuk, met leuke ideeen?
    Ruilen?
    Wens je een zonnige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geluksvogel ben ik vandaag! Ik stuur je zo een mailtje! Het is inderdaad jammer dat die tijdschriften altijd zo duur zijn :( ik vind soms hele leuke (oude en nieuwe) in de kringloopwinkel. En dan zijn ze maar 10 tot 25 cent!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O ja, een prachtig tijdschrift, daar wil ik graag voor ruilen. Ik vind vast iets leuks en kleurrijks voor je.
    Mijn favoriete blad is Ariadne at home, de Flow en nog wel veel meer hoor. Maar ik mag van mezelf maar zo af en toe eentje kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tijdschriften, breek me de bek niet open. Ik kan het niet laten om erin te kijken (en dan ook het allerliefst nog te kopen) als ik langs het rek in de supermarkt of boekhandel kom (tijdschriftwinkels vermijd ik het best maar..........) Op Mollie Makes heb ik een abonnement en daar heb ik nog geen spijt van.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk he, al die bladen. Niet alleen de bladen zijn duur, maar door alle inspiratie ga je ook sneller weer nieuwe wol/stof kopen.

    Ik heb eergisteren mijn eerste exemplaar van mijn Mollie Makes abonnement binnen gekregen. Online abo genomen in Engeland. Veel goedkoper dan losse nummers in NL kopen.
    Gister in het zonnetje het bloemetje gemaakt dat erbij zat. Nu eens kijken naar jouw bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben, heel erg, ook gek op tijdschriften. Wil dan ook graag ruilen tegen een tijdschrift!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben tijdschriftjournalist.... 3 keer raden hoe mijn huis eruit ziet, hahaha. Overal tijdschriften en dan ook nog eens een man die dol is op tijdschriften. Mollie Makes is idd duur, maar toch vind ik het de moeite waard. Ik gooi zelden tijdschriften weg (niet vloeken in de kerk!), maar geef ze weg of ruil ze. Ook grappig is hoe mijn interesses verschuiven. Vroeger echt vrouwenbladen, nu liever wat diepers, creatievers, fijners. Heerlijk.
    Groet!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou het eerste tijdschrift Homes & Antiques wel met je willen ruilen tegen je een witte met blauwe koe emaille 'melkbus' met twee bekers ?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Ingrid; Soms koop ook engelstalige bladen hier in de winkel...duur helaas; Je kunt ze beter in engeland kopen.
    Ik zou graag het 1e engelse blad willen ruilen voor 3 engelse Country Living/ Country homes/
    Homes &Gardens...
    ps; jeetje wat veel lezers/volgers heb je nu zeg!!!
    groetjes Fleur uit de polder

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hihi, dat slingertje dat naar beneden komt...leuk detail :)
    Ik ben ook een enorme bladenfan...kan niet zo goed kiezen; flow, 101, ariadne, happinez...teveel om op te noemen eerlijk gezegd. Zou graag vaker een engelstalig of frans craft-magazine kopen..maar kan ze hier in de buurt nergens vinden. Vooral de mollie makes staat nog hoog op mijn wensenlijstje.
    Lang verhaal kort; ik zou heel graag met je willen ruilen. Misschien tegen een paas-pakketje?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. You are truly a girl after my own heart...I keep trying to give them up but they are my only addiction...apart from fabric...and blogging....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. *zucht* tja tijdschriften ook hier een liefhebber! Laatst wees iemand mij op het duitse magazine CUT. De website beloofd veel goeds, ik ga er over 2 weken weer heen en zeker eentje inkijken/kopen! Check hun website, vandaag alweer iets heel leuks voor pasen cut-magazine.com. Ken je de Australische FRANKIE? Die is ook te gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jaaa Frankie Magazine, die is leuk! hebben ook een leuk blog. Welke finse bladen heb je gekregen?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. swapping magazines is always fun...
    great to hear that you can buy Mollie makes in the Netherlands( which shop)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)