zaterdag 24 maart 2012

I wish I had this when I was 8..


toen ik jong was had ik 1 pop
en 1 barbie,
dat lijkt nu misschien wat weinig
maar ik was er volmaakt gelukkig mee,
de pop heette Nancy en de barbie Daisy,
dat stond op de doos,
dus ik dacht dat dat hun namen waren..


ik had niet veel kleertjes,
dus die maakte ik zelf,
ik breide kleine dasjes
dat breien ging nog niet zo goed,
dus ze waren zo stijf als een plank,
knipte gaten in sokken,
en trok ze de pop aan,
naaide lapjes aan elkaar,
rommelde wat met elastiek,
en ik had een rokje..


mijn grootste wens was een uitgebeide
poppengarderobe,
en hoewel ik de poppen-leeftijd
al lang, lang achter me liet,
sprong mijn hart op,
toen ik van de week ,
een hele mand vol ouderwetse kleertjes vond,
het was de mand die ik als kind wilde hebben..


helemaal compleet, hangertjes,
schoentjes, jurken, dasjes,
een ochtendjasje, majootjes, mutsen,
en zelfs een bikini,
(met vulling-ha)


ik was gewoon weer even 8
toen ik jurkje voor jurkje
uit de mand haalde..


maar nu staat de mand hier,
ik ben geen 8 jaar meer,
en ik ga de kleertjes meenemen naar de markt,
ik weet eigenlijk niet,
of er nog meisjes zijn,
die met poppen spelen,
maar misschien is er wel een liefhebber voor...

15 opmerkingen:

  1. Meisjes spelen zeker nog met poppen hoor, dus liefhebbers zullen er zijn (al zijn het maar hun moeders, haha)
    Heel mooie kleertjes, die had ik ook niet idd.

    Fijne dag,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, je hebt een echte schat gevonden! Alle spulletjes zien er ook nog zo mooi uit; alsof een poppenmoeder er heel zuinig mee is geweest (of een echte tomboy was...)Tripje Memory Lane! En ik ben het met Karin eens: Moeders van kleine meisjes zullen hun hart ophalen bij je kraam! Veel plezier zondag!
    Groeten Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk spelen meisjes nog met poppen ! Als mijn dochtertje van 7 deze foto's zag was haar reactie " zo prachtig mama, ik denk dat ik ga omvallen " (ze bedoelt flauwvallen want enige theatraliteit is haar niet vreemd ;-))
    Veel succes met je kraampje morgen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat zeker verkopen in je kraampje morgen... kan niet anders, wat prachtig. Ook mijn kleine meid speelt volop met haar poppen... Als ze dit zou zien, zou ze er zeker weten helemaal weg van zijn ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb de pop van mijn moeder nog, ze was vroeger ook mijn lieveling. Ze heeft behalve gebreide kleertjes ook heeeeel stevig ondergoed aan (gemaakt uit een oud hemd van opa), anders vallen haar benen eraf :)
    Maar ook zij werd vroeger veel gezien in door mijzelf gemaakte floddertjes. Helaas houdt mijn dochter niet van poppen en barbies, ze is meer een knutselaar, dus nu zit mijn lievelingspop braaf snoezig te zijn in mijn slaapkamer..
    Veel succes en plezier met de markt morgen! Het wordt er heerlijk weer voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een toeval, ik heb pas een zak met kleertjes van mijn moeder gekregen, stond daar nog op zolder. Mijn zus had er geen behoefte aan, dus mocht het allemaal naar mij! Heel erg genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het blijft leuk om met poppen en poppenkleertjes te spelen,
    al ben ik 50! mijn hartje gaat sneller kloppen bij al die schattige kleertjes
    heb zelf ook zoveel gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een moois! En alles zo compleet, heel bijzonder! (hoe krijgen ze dat voor elkaar, hier raakt het allemaal op onverklaarbare wijze ZOEK!)
    Ik heb drie meiden en het zijn alle drie poppenmeiden. Dus als ik leuke poppekleertjes zie, gaan ze altijd mee! We hebben een klepbank vol poppenspullen. Dat had ik vroeger ook niet nee. Net als jij één pop, Tineke. (er zat wel een piemeltje aan, maar die negeerde ik gewoon).
    Je vindt vast blije kopers voor je schat!
    Fijn weekend verder!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 't was ook mijn grote wens: een hele garderobe voor mijn pop. En ik heb me al tijden voorgenomen een hele set kleertjes te maken voor de poppen van mijn dochters. Het komt er niet van. Misschien toch maar eens beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat een heerlijke vondst!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat mooi allemaal.
    ik maakte vroeger ook alles zelf voor mijn poppen, net zo leuk, toch?

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is bizar.
    Ik heb afgelopen weekend tussen de spulletjes van mijn moeder precies hetzelfde gevonden.
    Een enorme houten hoedendoos vol met poppenkleertjes, gehaakt, gebreidt...echt prachtig!
    Zelfs dezelfde rode schoentjes op jouw foto onderaan zitten erbij...
    En de plastic hangertjes.

    Ik heb gelukkig drie kleine meisjes die nog met poppen spelen en ik speel graag mee! ;-)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Natuurlijk zijn er nog meisjes die met poppen spelen, Ingrid! Dat weet ik zeker. Enne... het hoeft geen klein meisje te zijn toch? :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Ingrid,

    Het is wel heel lang geleden, maar heb jij deze poppenkledinghangertjes nog? Ik zou ze graag van je willen overnemen.

    Groeten,

    Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)