dinsdag 6 maart 2012

Into the woods


zondag fietsten P en ik
over (door?) de Veluwe,
we kozen een route uit van een kilometer of 25
dat lijkt niet zo ver,
maar het was veel heuvelachtiger dan we dachten,
we ploegden over zandpaden naar boven,
suisden over kleine fietspaadjes weer naar beneden..


we deden er uiteindelijk wel
een uur of 3 over,
dat vond P veel te lang,
hij kon niet geloven dat we Zo traag waren,
mij maakt het allemaal niet zo veel uit,
bovendien was ik degene die het 
gemiddelde tempo naar beneden haalde..


want als je Goed op let,
hoor en zie je van alles in het woud,
ik hoorde een koe loeien van plezier,
en zag m, achter op een wagentje
gereden worden naar een ander weitje..
ik zag 2 paarden,
op een groen veld..


een vrouwtje die haar hond uit liet,
een hele grote hond,
in vergelijking met haar,
maar ze leek er niet bang voor te zijn,
ik zag een schaapsherder,
op pad met zijn kudde..


een mannetje met een kar,
die voor een afgrond stond,
hij kon niet meer keren,
en ik heb hem even geholpen,
om de Juiste weg weer te vinden..


waardoor we natuurlijk Helemaal 
opschoten daar in het bos,
en dan heb ik het nog niet eens
over de Zoveelste heuvel,
waar ik puffend over heen moest,
terwijl P boven stond te wachten...


het was een Traag 
maar prachtig rondje
daar in het bos,
waarbij ik Roodkapje 
Weer niet zag,
maar wel het huisje van grootmoeder..


ik overwoog nog even
om grootmoeder te gaan vertellen,
wat er Allemaal zou kunnen gebeuren,
met de wolf en al..
maar ik besloot
ieder Zijn avontuur te laten
en ik liet de bosbewoners
voor wat ze waren...

14 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige tafereeltjes ontdek je toch telkens weer ! Liefs, CarlaK

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vraag me dan af: ga je echt fietsen met al die poppetjes in je zak?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk verhaal weer, heb je ooit overwogen om een boekje te schrijven met al die avonturen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat doet ze...fietstocht met poppetjes in haar zak... :-)

    Mooi sprookje op de dinsdagmorgen, heerlijk!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goeiemorgen, ik geniet elke dag van de verhalen en de plaatjes .....HEERLIJK! Ik woon in Zeeland en ik weet niet meer hoe, maar een GELUKKIG TOEVAL (?) bracht me op je site.
    Met warme hartegroet, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik stel me nu voor, dit lezende, dat P ook bij jou stond te wachten tot je klaar was met het fotograferen van de poppetjes in het bos (hoe is het mogelijk dat ik ineens in een bos sta te wachten totdat iemand meegebrachte houten poppetjes op de foto heeft staan... Kunnen we al door fietsen?). Bij dat idee moet ik stiekem een beetje grinniken hier.
    Het ging vast anders in het echt. Misschien deed hij een dutje of hielp hij mee met positioneren. Maar voor nu moet ik om mijn idee even grinniken.
    Fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk!
    Ik ben net terug van een weekendje in de Schoorlse duinen en heb ook ontzettend genoten.
    Roodkapje was daar ook niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo jij hebt weer flink aan je beenspieren en conditie gewerkt! Heerlijk zo die sprookjessfeer en ik zie roodkapje daar tussen die bomen of is het mijn verbeelding?
    Liefs
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt het weer leuk geschreven! Ik zie het al voor me hoe jij fietst en dat P boveaan staat...:D Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk was je dagje bos weer :))
    Ben blij dat je de boze wolf ook niet bent tegengekomen, je loopt toch risico in de buurt van grootmoeders huisje denk ik. Roodkapje verstopt zich niet voor niks, ze zal wel wijzer geworden zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke fietstocht hebben jullie gemaakt. Fijn dat wij mogen meegenieten!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een fantastisch avontuur :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer genoten met een glimlach op mijn gezicht van je verhaal en foto`s.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo leuk om te lezen en zien dit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)