vrijdag 23 maart 2012

Pink is knocking on my door...


ik ben niet zo Roze-achtig,
hoewel ik al heel lang rondloop 
met deze knalroze tas,
die ik ooit kocht op een Franse markt,
juist vanwege de kleur...
toch sluipt er af en toe wat roze naar binnen,
zoals de fluo-roze roos,
die ik kreeg van een marktkoopman
op het Waterlooplein
(voor jou, schat)


ook ben ik nogal dol op 
de harde roze bloemen op de sjaals
uit Turkije,
al die vrolijk gekleurde stapels ervan in de bazaar,
verleiden mij tot het kopen,
van mijn eigen stapeltje..


gisteren ontving ik van Jane,
dit schilderijtje
nu ik haar link, zie ik,
dat zij er ook een foto van maakte,voor haar blog
(die ik overigens van een ongekende schoonheid vind)

een boodschap aan haarzelf,
en nu ook aan mij,
en misschien wel aan iedereen..

ook daar weer Roze,
net als in veel van haar werk,
wat ik prachtig vind..


zo langzamerhand sluipt roze
het huis binnen,
nog wat aarzelend, net al het geel in het begin,
en wie weet waar het eindigt
(een Roze Wand?)
ik betrapte mezelf erop dat,
toen ik voor karton ging kijken,
om prijslabeltjes te maken voor de Sunday Market
ik onwillekeurig de roze pakte..
de labeltjes staan hier nu leuk te zijn,
op de tafel,
maar ik ga nu maar eens echt beginnen
met de voorbereidingen van die markt
(uitstel...uitstel..)
nog bedankt voor al jullie tips daarvoor..

en ik wens jullie
een prachtig weekend,
al dan niet op een roze wolk
met een roze bril..
-xxx-

13 opmerkingen:

  1. Veel succes met je voorbereidingen! Ik hoop dat je dit weekend toch ook van het weer gaat genieten!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben verliefd op fluo roze! Zelfs mijn lieve L. van 2,5 zegt; 'roze is de kleur van de liefde, he mama?'. Dat krijg je met die kleur. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig, ik heb een tijdje geleden ook zo'n lijstje van de kringloop benut voor een kunstwerkje (http://bit.ly/GLp2K3). Zoek al tijden naar méér van die lijstjes, zó leuk.

    Roze is een rücksichtlose oppepper. Blijkbaar heb je dat nodig! Die labels zien er goed uit.

    Nicki

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie plaatsjes laat je toch weer elke keer zien.

    Trouwens ik ben gek op roze. Maar dat is wel zo gegroeid vanaf dat ik een dochter kreeg.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi roze is niet lelijk! Ik vind een portie roze op z'n tijd wel erg aantrekkelijk hoor.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf ben ik ook dol op roze zowel licht als donker maakt mij niet uit als het maar roze is! Maar ik ben ook verzot op geel, lekker vrolijk, ik vind dat het heel leuk combineert! Groetjes Charlie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat heb je toch leuke spullen..die markt komt ook helemaal goed. een paar van jou leuke foto's op jou blog zouden ook hele mooie posters kunnen zijn..?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zit op roze! Geniet ook wat van de zon dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pink it is! Wat leuk die illustratie met de roze knoopjes. Geniet van GEEN wolkje aan de lucht, dit weekend. Oké, EEN roze dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. awel, roze - liefst fuchia - vind ik mooi bij geel !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige smaak heb jij toch! Supercreatief, al die mooie foto`s en plaatjes. Ik geniet echt van jou blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)