woensdag 14 maart 2012

Favorite Five #5 Yellow, brighten's up my day


begin ik aan dit blogbericht,
terwijl ik koffie drink,
gooi ik het kopje om over mijn tafel,
waar mijn camera, laptop en telefoon liggen..
alles doet het nog..
maar ik hoop echt dat het niet Z'on dag gaat worden,
waarbij je wel wil, maar alles fout lijkt te gaan,
het begin is niet echt veelbelovend..
maar goed : Geel..
(nu ben ik helemaal uit mijn verhaal)


(eerst maar eens de troep opgeruimd,
 en nieuwe koffie gezet)
het begon met de gele wand die ik in een woonblaadje zag,
dat zag er Zo vrolijk uit,
dat ik besloot dat ook te proberen,
bij de eerste verfstreken dacht ik: och hemel,
dat is veel te fel,
maar nu ben ik er aan gehecht..
dit is trouwens de laatste foto van de woonkamer
beneden, die gaat naar boven,
wat nu de slaapkamer is, 
en dan word mijn werkplek...
nou ja dat is een ander verhaal, volgt binnenkort..


na de Gele wand,
zag ik overal gele spullen,
die ik dan  Ineens ook wilde hebben,
vazen, schalen, breinaalden,
er is geel in overvloed,
en ik word er gewoon Blij van
(hoewel ik mijzelf eerder zou duiden
als een Turquoise Type..)


ik kocht zelfs een geel vest,
ik heb het nog niet gedragen,
dacht (en denk) dat geel een kleur is,
die eigenlijk niemand staat,
maar misschien moet ik mijn mening hierover
ook herzien
(is er iemand die wel eens iets geels draagt?)


gele bloemen doen het natuurlijk
wel erg goed,
kleine brengers van de zon,
een belofte van Lente,
zoals ik het begreep word het 16 graden van de week
(kan je dan al met je blote voeten,
in je klompen ? dat vind ik zo'n heerlijk moment,
de sokken uit..)


net zoals die hele berg dekens van het bed,
hoewel dit wel een hele fijne is
(dit is nu nog nog de slaapkamer,
die de woonkamer word)

kortom Geel is een Blije kleur,
it brighten's up my day
en ik denk dat ik hem (haar) definitief
kan toevoegen aan mijn lijstje van Favorieten..
een stralende dag gewenst!

ik wil graag een klein Blij maandagochtend kadootje 
opsturen naar Normal daily Chaos'
als je je adres even wil mailen..
& nu
ga ik dozen inpakken voor mijn Interne verhuizing
-xxx-

23 opmerkingen:

  1. Ik draag graag geel en vind van mezelf dat ik het kan hebben :-)

    Al heb ik er niet veel in. Een jurkje met wit geel en zwart en een rokje van dezelfde stof (dat heb je als je t zelf maakt).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb een heel leuk geel shirt...en een overslagvestje... o en ook nog een kort gebreid vestje in linnen ...en laast vond ik een heel leuk vintage tasje in geel ... en ik vind het prima te combineren met andere kleuren, zelfs met rood, fel groen en hoog blauw die nu weer zo in zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou ook van geel! Trouwens, die foto van die deken en slingertjes is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. perfect! just what I needed! warm greetings from sunshiny Paris!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ...ik draag nooit geel, koop zelfs nooit gele bloemen omdat ik denk/dacht dat ik geel niet mooi vindt. maar jouw muur en spulletjes maken mij toch ook vrolijk deze dag. bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vind ik dat ook altijd fijn, intern verhuizen. Vroeger deed ik dat al met mijn zusje, gingen we onze kamers 'veranderen'. Nu ik mijn eigen huis heb, komt ze af en toe nog langs zodat we samen met dingen kunnen gaan slepen. Een tafel in een andere kamer of op een andere plek kan al veel schelen! Leuk, ik krijg er helemaal verander-zin van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geel en groen en alles wat daar tussen zit laat de zon schijnen heerlijk. Draag gerust zo,n blikvanger, dat kun je best hebben ;)
    Las net ook je tweet, vreselijk hé dat busongeluk...
    Groet, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja! Ik heb een geel jurkje...maar die draag ik pas als ik wat bruiner ben...en kilo's afgevallen ook..
    Succes met de verhuizing!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb net gele zomer schoenen gekocht en ik hoop wel dat ik die ga dragen;-))
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik draag zelf nooit geel maar ik ben het helemaal met je eens dat geel een blije kleur is. En wat dapper van die gele muur, daar word je echt blij van!
    groetjes, Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. toen de juf in het eerste leerjaar vroeg wat onze lievelingskleur was, antwoordde echt iedereen blauw...
    Bij mij was dat geel maar ik durfde dat niet meer te zeggen met al dat blauw ;)
    Het geel verdween wat naar de achtergrond met in belgië raar staan met zwart en omdat rood toch echt wel veel favorieter werd bij mij.
    Maar weg is het niet.
    Ik heb pas nog een gele cowl en muts gebreid en ik ben er helemaal verliefd op !
    Geel rules!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oke, je woont er net en je gaat alweer intern verhuizen...da's wel dapper :)
    Wat jij hebt met geel heb ik met alle tinten roze de laatste maanden. Ik word blij van: mijn fuchsiaroze gehaakte deken, mijn roze kraanvogeltjes voor het keukenraam, mijn roze kerstballen (hoewel ik die nu natuurlijk een poosje niet zie), mijn dochters roze baby-quiltje en als vijfde maar eigenlijk als eerste de roze wangen van mijn kleine meisje als ze geconcentreerd bezig is..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hmmmm, ik ben niet zo gelig eerlijk gezegd. Het is één van die kleuren die me absoluut niet staan en waar ik heel weinig mee kan. Maar ik vind het wel heel leuk om met geel te naaien en te haken en te werken eigenlijk. Zonder geel is het pallet nu eenmaal niet compleet.
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geel is echt zo'n kleur waarvan je houdt of juist niet! Ik heb een okergele muur waar ik weg van ben maar zou het in kleren bijvoorbeeld nooit dragen. Heb ook geen gele stoffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. now I wanted a yellow jacket but then my dad told me ..yellow and blonds is a nono..
    Your yellow fever makes me happy....

    Did you get any mail yet?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geel is ook mijn kleur. Een muur geel verven vind ik een goed idee maar past helaas niet in het wens lijstje van mijn vriend. En ik heb veel gele shirtjes. Een geel vest ben ik lang naar opzoek geweest maar nooit gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi Ingrid, ik zag net dat ik gewonnen heb! wat leuk!!!! Kan niet op een beter moment komen aangezien we morgen te horen krijgen wat ze allemaal gaan doen bij ons in de buurt(inplasingsplan voor industrie) Mijn mood is dus ver beneden nul punt. Ik werd helemaal vrolijk van je post hierboven.
    en dacht dit zou een blogpost van mij kunnen zijn:-) Ik had nooit iets geels. Vorig jaar kocht ik een geel jurkje echt dezelfde kleur als jou vestje en ik heb het pas van de week voor het eerst aangehad. Ook ik heb de muur op mn werkzolder geel geverfd(door jouw post over je gele muur) en ik word er erggg blij van en dat terwijl ik altijd erg van Turquoise en verder van veeeel wit hield. Dus bij mij blijft hij er ook opstaan.Ik zal je mailen, maar alleen als ik deze keer wel jou adres ook krijg zodat ik wat leuks terug kan sturen:-) Deal!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Behalve een ring met een gele steen draag ik nooit geel. Vond het altijd een vreselijke kleur. Maar je ziet het steeds vaker en het went dus. Misschien van de zomer nog een geel riempje er bij, doe eens gek!
    groet, Siel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als kind was geel mijn lievelingskleur en ik droeg het ook (zelfs met mijn plechtige communie). En toen is het overgegaan met het geel... en werd het roze en rood. In mijn kleerkast ook alleen maar roze en rood, en ook blauw en groen... tot vorig jaar, toen ik wol mocht kiezen voor een nieuwe trui en ik in de wolwinkel een bolletje mosterdgeel vasthad. Die kleur bleek mij ook nog eens goed te staan, en sindsdien kwamen er twee rokjes met gele boventoon en één in het blauw met gele bloemen, gele kousen en twee mosterdgele t-shirts. Ik heb nog net geen gele handtas (bijna, maar die vloekte dan weer met m'n beige jas, dus ik liet ze liggen). Geel? Ja, graag! :)

    Liesbeth
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I love geel...zelfs mijn keuken is geel..mijn kamer vroeger was geel...geel makes me happy!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. IK vind geel ook een vrolijke kleur, mijn deurtjes in mijn keuken zijn zonnenbloemgeel en ik ben bezig met een nieuwe keuken te kopen en die wordt gEEL!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik draag enkel van dat heel lichtgeel, echt dat wat koude bleke geel: dat is de enige tint geel die mij staat (ik ben een zomertype). Ik ga steeds meer van geel houden, kon ik het vroeger niet waarderen, de laatste jaren komt het steeds meer in m'n leven. Typisch is dat.

    Groetjes en een zonnige dag vandaag!
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)