maandag 12 maart 2012

Monday monday, to you too..#4


natuurlijk ga ik helemaal niks zeggen
over Maandag-Morgens,
hier in Zutphen, na Londen..
dat lijkt me wel Duidelijk,
we hadden een fantastisch weekend,
Londen was overwhelming,
om met de Engelsen te spreken,
we zagen de schilderijen van Hockney,
(het was maar goed dat we een kaartje hadden,
mensen stonden uren in de rij..)
en het was Zo Prachtig,
ik zou niet weten hoe ik het zou moeten beschrijven,
ik had wel in zo'n schilderij willen duiken,
en daar gewoon gebleven zijn,
mocht je ooit de kans hebben..
(in het najaar in ook in Duitsland te zien)


de eerste lentedagen waren daar,
we zaten in de zon,
we dronken koffie op terrasjes,
keken naar de Kleurrijke bevolking,
stonden als haringen in een ton in the Subway,
brachten de hele zondag door,
rond de Bricklane Market:
een bijzondere mix tussen heel erg Hip,
Down and Out in London, 
alternatief...echt een geweldige sfeer,
waarbij we ons moesten inhouden om niet bij
elk kraampje iets te eten te bestellen
(van Ethiopisch tot Italiaans,
en werkelijk alles daartussen)


mijn foto's staan nog op de camera van P.
maar die komen later wel..
en nu is het Maandagochtend in Zutphen,
in het kader van
doe eens wat Gezelligs zo aan het begin van de week,
ga ik weer iets opsturen naar iemand
die vandaag een reactie achter laat,
ik weet nog niet wat, maar ik bedenk wel iets,
dus heb je zin in een kleine verrassing..
woensdag geef ik het weg..
ik ga mijn koffer maar eens uitpakken
en daarna de Rest..
Hele fijne Maandag, allen
-xxx-

31 opmerkingen:

  1. Altijd in voor verrassingen, of eigenlijk alleen leuke die over de post komen.
    Ben niet zo goed in verrassingen die soms opeens je leven binnen sluipen.
    Maar goed, ook hier is het maandag ochtend;-)
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super dat het zo'n mooie tentoonstelling was! Pas zag ik een documentaire erover op de BBC, heel mooi en ook gewoon zijn manier van kijken vind ik intrigerend. Geen moment is de natuur hetzelfde, hij laat dat echt zien.
    Ben vorig jaar al eens in Londen geweest, dus we wachten denk ik maar tot het najaar om in Duitsland te gaan kijken, dank voor de tip :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fijn dat het fijn was in Londen! Maar voor mii en al je andere lezers is het vooral fijn dat je altijd zo'n fijne berichten blogt (en zo'n heerlijke foto's)
    Liefs,CarlaK

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind verrassingen altijd zo spannend.
    Laat ik eens zot doen en mijn kans wagen.
    Fijn te horen dat je het weer zo fijn hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je weekend londen zo geslaagd was. Die foto van de vaas met bolletjes is ook erg mooi
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn om te horen dat jullie zo hebben genoten. Ben benieuwd naar de foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Londen is geweldig he! Ik vond het heerlijk om daar te zijn vorig jaar, al denk ik dat het 'echte' leven in Nederland fijner is. Ennuh... ik ben dol op verrassingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat Londen je inspiratie mag hebben gegeven!! en wij weer mogen meegenieten daarvan. :)
    Even Monday mornings can be bright ! Geniet !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Londen, daar zou ik graag ook eens heen gaan! Maar met drie kleine kids en een hoop scriptie zorgen zit dat er voorlopig helaas niet in. Toen ik vrijdag las dat je er heen ging, kon ik alleen maar heel blij voor je zijn. Tijdens het weekend terwijl het zonnetje zo lekker scheen en ik mezelf had opgesloten op de zolder om nu eindelijk eens vooruit te komen met mijn scriptie heb ik nog een paar keer aan je gedacht... Fijn dat je het zo leuk hebt gehad! Groetjes Charlie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Londen is the pleas to be! Heerlijk, dat is voor mij alweer zo lang geleden. Het zal er de komende tijd ook wel niet van komen met 3 schoolgaande kids. Ik noem het hier (achter mijn voordeur) wel eens 'klein-griekeland'. Iedere euro wegen en er is hier nog niemand geweest die komt helpen! Dan kun je maar beter een weekend met de pond betalen. Maak er een fijne maandag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n heerlijk weekend is iets om nog lang van na te genieten.. Ik ben blij dat je het zo leuk hebt gehad!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben zo'n 13 keer in London geweest: het verveelt gewoon nóóit!!
    Fijn dat je het leuk heb gehad, kan natuurlijk ook niet anders. Benieuwd naar de piccies! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig zeker, zo'n weekend Londen. En die tentoonstelling!
    Ik ben net gisteravond thuisgekomen uit Spanje, waar ik een week heen ben geweest. Altijd fijn om er even tussenuit te zijn! En ook fijn: kleine verrassingen... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik moet zeggen, die maandagochtend worden best wat vrolijker met jouw berichtjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo,

    Ben voor het eerst op je blog, zie die gekleurde balletjes, leuk hoe maak je die?

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. London staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje, ben er nog nooit geweest ;-(
    Ik ga eens zoeken op google naar die schilder waar jij het over hebt, ik ken hem niet.

    Fijn dat je maandag deze week er heel anders uit ziet. suc6 met uitpakken....

    Dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat je een geweldige tijd hebt gehad in London, maar nog fijner dat je weer terug bent en je belevenissen met ons wilt delen. (Vooral voor de mensen die zelf nog nooit in London zijn geweest :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat jullie een fijn weekend hebben gehad is duidelijk!!!!!!! Hoe is het bij de tandarts afgelopen? Ik wil graag een verrassing krijgen. Was vorige week in Ned en vond je boek , er staan hele leuke dingen in . hartelijk dank hoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Al weer meer dan 10 jaar geleden was ik in Londen. Dat was zo rond de kerst, prachtig waren de etalage's en we hadden een feestje rond een afstuderende...
    Vandaag vertrekt mijn dochter voor een weekje Londen i.v.m. een studieopdracht ;), zo zie je maar we reizen wat af met z'n allen.
    Nou enuh, omdat ik best wel een verrassing met de post wil, stuur maar op hoor!!!
    Groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fijn te horen dat het zo geweldig was... moet er toch een keertje heen ^-^
    Love surprises!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben er zelf nog nog nooit geweest, zal toch nog een keer moeten doen.. die komt ook op mijn lijstje te staan. Leuk dat je weer terug bent, voor ons dan. En wat fijn dat je genoten hebt!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben nog nooit in Londen geweest, moet ik dus echt eens doen begrijp ik. Fijn dat je weer thuis bent!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Welkom terug! Ben benieuwd naar de foto's, maar voor nu is het alvast fijn om te horen dat jullie hebben genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb vandaag je blog ontdekt. Wordt er helemaal blij van. Wat een mooie verhalen en beelden. Je past helemaal bij mijn Lievelings!
    Ik kom zeker vaker terug....

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn dat je mooie dingen gezien hebt!!!!
    Gelukkig kunnen we nu hier ook in de zon op een terrasje zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ooooooh, waarom blijft Londen bij mij nou steeds zo'n plannetje op mijn 'dit-moeten-we-echt-nog-eens-doen-lijst'?! Ik moet gewoon gaan! Je hebt dus genoten van de lente in Londen, fijn! :-) Nu hier lekker nagenieten van Londen en (gelukkig!) verder genieten van de eerste lente...Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. London is fantastisch! Ik was helemaal verliefd op British Museum:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. oooh londen, daar wil ik zoooo graag weer eens heen, de maktjes, de kleine winkeltjes,....om gek van te worden zo mooi allemaal.

    Ik wens je een fijne week! En ik ben zeer benieuwd naar de foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat enorm leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad op Bricklane! Hoop op fotootjes want ben zo benieuwd naar die smeltkroes :)

    En ik hou van verrassingen ;)

    Zonnige lente groet, en plezier met nagenieten!
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ben erg benieuwd naar de hockney tentoonstelling! ms dat we in duitsland kunnen gaan kijken.Wij willen graag in het na jaar naar londen, we willen dan graag nog eens naar de Phantom of the opera! toen hij in nederland draaide was ik nog erg jong! ben benieuwd naar je adresjes voor leuke marktjes.(ps mn toetsenbord doet een beetje raar)

    groetjes en fijn dat het ergggg leuk was

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik vind het zo fijn dat je er weer bent, Ingrid! Ik mistte je echt een beetje. Egoistisch ik weet het, sorry. Londen is leuk hè? Je zou eigenlijk ook eens een keer naar het platteland moeten gaan. Dat doen wij elk jaar. Al die charityshops, oh dear er is bijna geen beginnen aan. In elk dorp heb je er wel een paar. Heb je nog een high/cream/afternoontea gedaan of hadden jullie daar geen tijd voor. Anders doe je dat toch lekker de volgende keer. In zo'n schattig klein dorpje in Kent :-) Ik heb wel leuke adresjes voor je t.z.t.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)