donderdag 1 maart 2012

Why blog ? (& an answer)


soms vraag ik mij wel eens af,
Waarom ik eigenlijk blog,
het is uiteindelijk een merkwaardig iets,
je stuurt post de wereld in,
berichten over wat je denkt, voelt, maakt,
aan Onbekenden,
bovendien kennen mijn lezers mij ook niet,
natuurlijk krijg je wel een Idee van wie ik ben,
maar het is natuurlijk toch,
wat ik Wil laten zien,
het is een afspiegeling,
van hoe het werkelijk is..


 je kan het zo Mooi of Lelijk maken als je wil,
ik zou niet weten,
hoe ik anders zou moeten bloggen als ik doe,
enigszins stemmingsgevoelig en wat er Zoal in me opkomt,
ik zie het als een speeltuintje,
waarbij ik deel wat er op mijn weg komt,
het heeft mij veel gebracht,
bijzonder leuke contacten, 
met mensen die ik anders nooit ontmoet had,
virtueel en in het echt,
een klein podium voor wat ik maak en bedenk,
en dat gewaardeerd zien,
steun in een moeilijke tijd,
heel veel post en kadootjes (ha)
(mijn grote dank voor al die dingen)


bovendien word ik elke dag opnieuw uitgedaagd
(met name door mezelf)
om iets nieuws te verzinnen,
beelden te bedenken, woorden te vinden
het Mooie te zien in het kleine,
tijdens deze kleine Waarom-Bloggen-Post-Overweging
heb ik eigenlijk het antwoord al gegeven
bloggen is een rode draad geworden in mijn leven,
een bijzonder Fijne draad mag ik wel zeggen!

(ben wel benieuwd dat als jij blogt, waarom?)

nb. ik wil graag een verjaardags boek opsturen naar:
Knoopjes, Roest en juffrouw Koekie
en Maryska een aardigheidje geven
voor de maandagochtend-Omdenker
als jullie je adres willen mailen, dank je.

18 opmerkingen:

  1. O, het ging met met vorige reactie niet helemaal goed...nieuwe poging (dat heb je met beginners...sorry)
    Ik ben nog maar net begonnen met mijn blog en moet nog heel veel leren. Ook vind ik het tot nu toe best eng om mijn berichtjes te plaatsen, 'wat zullen anderen daar wel niet van denken'. Dus ik probeer vooral te bloggen voor mezelf en een soort dagboekje te maken van mijn maaksels, dromen en andere bezigheden. Al hoop ik stiekem toch wel dat anderen ook een beetje plezier aan mijn blog beleven. Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik blog geloof ik om precies dezelfde redenen als jij dat doet. Ik zie het vaak als een verzamelplaats van al het mooie wat ik (mee)maak. Hoe klein of onbelangrijk het soms ook mag lijken (voor een ander?), zelf vind het dat niet. En daarom mag het gedeeld en 'bewaard' worden. Zoiets. Geloof ik. Ha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi beschreven! Ik begon met bloggen om een digitale bewaarplek te hebben, net als janina van de reactie hierboven. Nu is het meer een podium en een leerschool, het maakt me mijn grenzen verleggen en uit mijn comfortzone komen. Kan er al mijn creativiteit in kwijt ♥.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goeie vraag!
    Ik blog zelf en ik lees blogje om de wereld een beetje mooier te laten zijn. Mezelf met een bakje koffie te laten omringen door kleur, inspiratie en leuke verhalen. Heerlijk!

    En jouw blog hoort zeker bij mijn "rondje door blogland"!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waarom bloggen...tja das een goei vraag
    Als het me te binnen schiet zet ik het op m'n blog :-)
    liefs,
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ingrid,
    Waarom bloggen?
    Ik vind het vooral fijn om iets moois te creëren, een mooie blog lay-out, het freubelen met allerlei technieken tot iets moois (althans dat probeer ik, de ene keer lukt het beter als de andere keer), mooie dingen die anderen gemaakt hebben tonen, inspirerende spreuken of gedichten delen.
    Daarnaast geniet ik ook erg van het ronddwalen in blogland!
    Het is een wereld op zich en door zelf een blog te maken maak je jezelf tot een burger van Blogland! Ik vind het heerlijk om rond te kijken, te lezen, te bewonderen op ander mans bloggen. Het opdoen van ideeën en het fantaseren van het maken van deze ideeën. Soms blijft het bij het fantaseren, maar dat is niet erg. Dagdromen is ook fijn! Je moet iets te dromen hebben toch?!

    Liefs ♡KOOLMADE♡

    Ps bedankt dat je mij hebt uitgekozen voor jouw Omdenk prijsvraagje! Ik vind het een eer!
    Ik kijk uit naar jouw Omdenk verhaal voor het omdenkproject!
    Fijne donderdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet niet waar ik jou emailadres kan vinden?
    Als ik op het envelopje klik heb ik alsnog je emailadres nodig? Misschien doe ik het verkeerd?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Maryska, je kan niet doorklikken vanaf mijn blog, zo technisch ben ik allemaal niet, je kan mij mailen naar: ingrid@ing-things.com of lapjeskat63@gmail.com dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja waarom bloggen? Daarom heb ik juist even een blogpauze, even niet bij alles te hoeven denken: is dit iets om over te bloggen?
    Bloggen heeft mij heel veel gebracht, veel lieve bloggers & heel veel positieve energie.
    En nu dus een boek! :) Wauw dank je! Ik ga je mailen!
    xoxox
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I blog for a few reasons. First is that it keeps a reocord of what I am doing in a nice manner. Second is to meet the many wonderful friends that I have made. To know that others have good and bad days just like me. To share thoughts, feelings and of course ideas as well as a bit of myself. I enjoy the thoughts of others and sharing that is in blogland.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik blog om dezelfde redenen als jij, om de dingen die ik (mee)maak te delen, een podium te hebben, nieuwe mensen te ontmoeten, al is dat lang niet altijd in het echt. Het bloggen heeft me veel gebracht, vooral meer plezier in het maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik blog al een aantal jaren en af en toe bekruipt mij het gevoel dat ik ermee moet stoppen. Dan bedenk ik mij dat wel iedereen kan meelezen én kijken maar toch kan ik het niet laten om af en toe iets de wereld in te sturen . Ik probeer dan zoveel mogelijk persoonlijke foto's te beperken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah, ook ik had vandaag en blog - blog haha. Maar het is voor mij vooral een enorme stok achter de deur dat bloggen! En het contact met 'soortgenoten' waarvan ik er in het 'echte leven' niet veel ken. Daarmee bedoel ik mensen die graag creatief bezig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben gewoon geïnspireerd geraakt door het lezen van allerlei vooral creatieve blogs (zoals bijv. jouw blog).
    Echte blogkriebels kreeg ik ervan en zo is het gekomen. Iedereen is weer anders, ik pas dit motto er op toe: 'onderzoekt alle dingen en behoudt het goede'. Het onderzoek is nog in volle gang :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bloggen is iets wat ik ben gaan doen om afleiding te creëren in een hele moeilijke nare tijd in mijn leven...en om mijn creativiteit te gebruiken om door te zetten.... Nu begint het eindelijk wat beter te gaan met mij persoonlijk....maar zie nu ook in dat ik van heel ver ben gekomen...het bloggen geeft een vorm van ritme en vastigheid en daar hou ik me al anderhalf jaar aan vast...toch denk ik soms weleens ik ga ermee stoppen maar dan lees ik weer allerlei blogberichten die mij inspireren en bezig houden...dus het geeft mij steun en een reden om door te gaan....oei wat een bericht ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik blog om een soort van 'naslagwerk' te hebben, een soort van dagboek over mn handwerken (en een beetje andere dingen)

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik blog om de mooie dingen, de dingen waar ik van geniet, met anderen te delen. Uiteraard is dat niet de werkelijkheid, het is hier heus niet altijd vrolijk en kleurig, integendeel. Maar het gaat er om dat je desondanks de waardevolle dingen en vooral mensen waardeert en stil staat bij alle schoonheid en geluk. En het leven een beetje nuchter en optimistisch benadert. :-) Zuurpruimen genoeg, vind je niet?;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)