maandag 31 december 2012

2012 form A-Z #3


en de laatste dag van het jaar,
de S van de Sundaymarket,
na een eerste grote aarzeling toch aangemeld,
en wat een ontdekking bleek dat te zijn,
hoewel ik geen Echte markt-koop-vrouw,
blijk te zijn, ik sta meer te kletsen,
dan dat ik mijn waar aanprijs,
en ondanks het feit dat ik het voornamelijk Koud had,
waren het fantastisch leuke dagen..


deze laat ik aan jullie over,
ik ben benieuwd naar jullie eerste ingeving,
bij de T dit jaar...
(toveren, tuin, te, twinkeling, tierelier,
theeserviesje, tas, treurig, top...?)


ojee, de U,
uil, uit, uitstapjes,
ja die waren er genoeg,
dagjes uit, korte vakanties,
ik ben nog nooit in mijn leven,
zoveel Uit geweest als het afgelopen jaar,
en ik moet je zeggen het is iets waar ik gemakkelijk,
aan gewend raak : )


ik geloof dat ik nu het spoor wat bijster raak,
moest ik al goed nadenken bij de U,
zit ik nu met de V,
voorzichtig dat is er één,
ik vraag altijd aan mensen die mij lief zijn,
zul je Voorzichtig zijn,
als je op pad gaat,
jaaa, tuurlijk is meestal het antwoord,
maar toch...


het eerste wat er in me opkomt is Waarde,
alles van Waarde is Weerloos,
een regel uit een gedicht van Lucebert,
het staat op de gevel van een gebouw in Rotterdam,
het is ook zo waar,
ik denk er meestal liever niet over na,
wat er Allemaal zou kunnen gebeuren,
je zou ter plekke bevriezen,
alles kan in een vingerknip anders zijn,
geloof me, ik weet er alles van,
des te meer reden om te Waarderen wat er is...


ik weet geen woord met de X,
wel zet ik het vaak onder mijn berichten,
ik weet niet precies waar het vandaan komt,
misschien iets met SMS taal,
maar iedereen weet wat het betekent,
zoiets als, alle liefs...


bijna aan het einde van dit 
ellenlange bericht in 3 delen,
gaap je al?


ziezo, we zijn er,
tot Zover zijn we gekomen,
bericht ten einde, en zo ook bijna dit jaar,
ik wens jullie een hele mooie dag,
en een fijne avond met wie je lief is..
(morgen volgen natuurlijk de Beste wensen en al,
maar ik moet eerst nog even een foto maken enzo)

-XXX- : )

17 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Ingrid, dank voor deze uiteenzetting van het afgelopen jaar. De T zou kunnen staan voor Tevreden want als ik alles zo lees, lijk je me een tevreden mens. Heerlijk toch. Fijne dag vandaag en een hele fijn jaarwisseling vanavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Ingrid,
    De Y van yoga, daar wordt je heel lekker rustig van.
    Heel fijne jaarwisseling gewenst en dat 2013 maar een prachtig jaar mag worden!!!!
    Groet Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niks saai, heerlijk zelfs. Wat een vondsten. Word zelfs plaatsvervangend blij van je D.
    Fijne jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb genoten van al je ABC berichtjes, mooie woorden, prachtige foto's, super gedaan!
    En de T...die staat voor Trouw zijn aan jezelf en dus Trouw zijn aan het doen van je eigen ding, je niet door anderen laten op leggen wat hip of in is, waar je aan moet voldoen en waar je goed aan doet. En als je Trouw bent aan jezelf, dan komt er ook verTrouwen in jezelf...herkenbaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gedaan, je alfabet over 2012.
    Ik wens je een heel gezellige jaarwisseling en ik hoop dat 2013 minstens net zo'n goed jaar voor jou gaat worden als 2012 was.
    Ik wil 2012 zo snel mogelijk vergeten. Voor mij betekent de T alleen maar Terugkijken in Treurigheid. Dus gauw op naar een nieuw alfabet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. T van Tranendal...daar waar jij lang geleden in zat maar vooral de titel van één van jouw prachtige kunstwerkjes die ik bezit!
    Als ik naar de tekening kijk als ik verdrietig ben, word ik altijd weer blij...

    Geniet van een prachtige oud%nieuw, xx!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer zo'n leuk lief bericht!
    Ik wens jou een prachtig mooi 2013 toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi ABC heb je ervan gemaakt.
    Het is mooi om te lezen wat 2012 je allemaal heeft gebracht en heb ik zelf ook even terug gekeken ...
    Ik wens je een fijne jaarwisseling en
    veel liefde en geluk voor 2013.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je wel voor dit mooie ABC. Fijne jaarwisseling! (T is voor tinkelen van de belletjes in de kerstboom :))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij ook een heel gezond 2013. En bedankt voor het leuke, gezellige blog jaar 2012.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een gezond en creatief 2013 gewenst! (Bij de T denk ik meteen aan treuzelen, iets wat ik bij de kringloop altijd iets te lang doe, maar je moet ook alles goed gezien hebben ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt voor al je mooie berichtjes het hele jaar door, elke dag opnieuw! Het zijn er nooit T eveel! Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt Ingrid voor al je leuke berichtjes.
    Het blijft iedere dag weer fijn om iets van je te lezen.....

    Een Mooi Nieuwjaar gewenst

    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De T van Thuis... daar ben ik toch het allerliefste ^-^

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)