zondag 30 december 2012

My year from A to Z #2


en weer verder,
ik vergat natuurlijk helemaal de Appeltaart-dagen,
en Bambi (ach) in mijn vorige post
bij de J denk ik meteen aan mijn stoere dochter Judith,
die na een ongelofelijk rot jaar, waarin werkelijk alles tegenzat,
opnieuw een eigen bedrijfje begon, 
(hier spreekt de trotse moeder..; )
maar ik denk ook aan Ja zeggen,
tegen alles wat er zoal op mijn pad kwam,
ook dingen waarvan mijn eerste reactie Neeee was..
het heeft mij heel veel leuke dingen opgeleverd
(probeer het eens!)


de letter K, staat natuurlijk voor Krinloopgeluk,
eerst zomaar een label bij mijn blogberichten,
nu de titel van mijn boek,
(wat zelfs volgens mijn zoon Daan,
die een tijdje in Wenen woont,
al op Oostenrijkse boeken-web-winkels staat,
wat ik dan niet zo goed begrijp, wat hebben ze aan
een Nederlands boek over Verloren zaken..en 
Simpele knutsels?)
wat nog in elkaar gestoken moet worden,
zoals ze dat zo mooi op zijn Belgs zeggen..
waar ik zelf ook heel benieuwd naar ben,
het is nu in handen van de vormgeefster,
daar mee kom ik vanzelf op de L



wat toch wel de letter van Loslaten is..
zo neergetypt, maar oh zo moeilijk,
Laat gaan, hoe vaak is het niet tegen mij gezegd,
hoe vaak zei ik het niet tegen mezelf,
(misschien jij ook wel..)
maar oh oh, hoe doe je dat
(mocht je dat weten, ik hoor het graag..)
en mijn voornemen voor het komende jaar
is om toch wat meer Lalala  te zingen,
en Pompomdiedom, en mij niet vast te bijten,
in zaken die ik toch niet kan veranderen..
(oja, en natuurlijk de Liefde, ach ja,
je bent nooit te oud...-ha-)


het was een Mooi jaar,
een jaar met een gouden randje,
(je kan ook van die jaren hebben dat je denkt,
nou ja, dat was het dan...op naar het volgende..
maar dit jaar word bijgeschreven in het Mooie-jaren-boek)
ook wel een beetje het jaar van de Media,
oh, wat een hoop aandacht Ineens,
maar ja, wie eenmaal begint met ja zeggen..


met de N schiet mij verder niks te binnen,
als Niet en Nooit,
dat zijn woorden die ik vaak bezigde,
maar op de een of andere manier,
durf ik ze niet meer zo stellig te gebruiken,
zo vaak ben ik verrast het afgelopen jaar,
er gebeurde Dingen,
die ik allang in het hoofdstuk
Niet en Nooit had gezet...


Oh oh en Och hemel,
ook in gouden jaren, zoveel van dat soort momenten,
ik ga ze niet allemaal opnoemen,
het zou een blogbericht van 3 meter worden,
en nu ik me net heb voorgenomen 
van alles te Laten gaan,
deze dan ook maar ; )


er was al iemand benieuwd,
in de reacties van gisteren naar de Q,
wel ik ook, sinds ik deze foto maakte,
vroeg ik me al af wat ik hier ging zeggen,
er komt niks, de Q..., 
een blanco-moment, zoals ik die wel vaker heb,
als ik Te hard nadenk..
iemand?


oja, de P, dat is een makkelijke,
die is natuurlijk van P,
al vaak bezongen op deze blog,
daar hoef ik niks meer aan toe te voegen,
want dan zit ik straks met een man,
die naast zijn schoenen loopt...-ha-



er was al iemand benieuwd,
in de reacties van gisteren naar de Q,
wel ik ook, sinds ik deze foto maakte,
vroeg ik me al af wat ik hier ging zeggen,
er komt niks, de Q..., 
een blanco-moment, zoals ik die wel vaker heb,
als ik Te hard nadenk..
iemand?



als laatste maar zeker niet als minste,
Roodkapje, 
hoe het precies begon met haar,
en waar ik haar voor het eerst Dacht te zien ; )
weet ik niet meer,
sommige dingen zijn er gewoon Ineens,
zoals ook dit blogbericht,
waarvan ik van te voren zelf niet wist wat het ging worden..

fijne Zondag
-X-

11 opmerkingen:

  1. Leuk :) en die Q.. lastig, lastig! Ik zou niet zo 1,2,3 iets kunnen bedenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij voor je dat je zo'n mooi jaar hebt mogen hebben. Voor 2013 wens ik je ook alle goeds toe.
    Bedankt voor het mogen mee genieten van je blog!

    liefs,
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Q van Question (maar dat is natuurlijk geen NL woord)... leuk was het vragenrondje wat je een tijdje terug deed...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk lijstje!
    Je P en Q staan wel verkeerd om :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha, dank je, helemaal niet gezien, ik heb het even goed gezet (ohoh ;)

      Verwijderen
  5. Leuk om zo even stil te staan en te overdenken wat er allemaal is gebeurd in een jaar. Kzal zelf ook eens gaan mijmeren en mijn zegeningen tellen... en dan vol verwachting óp naar het nieuwe jaar! Ik wens jou voor 2013 in ieder geval mooie nieuwe kansen en veel geluk!
    Groetjes Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm....qwerty? Dat gebruik je elke dag om te bloggen.
    Leuke serie!
    groetjes,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, de Q is een lastige he? Ik zou het zo ook niet weten, Qweetnie...?? :) Een hele fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De Q van queeste, elke keer als ik de kringloopwinkel binnenloop heb ik het gevoel dat ik op missie ben. De schappen langs speuren, de schatten eruit zien te halen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn zo'n mooi jaar! Ik lees je blog met veel plezier, je hebt een erg leuke schrijfstijl vind ik!
    Alvast een te gek 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Ingrid,
    Je gelooft het nooit, maar heb afgelopen week nog met m'n neus tegen de voordeur van MooiLife gestaan! Judith heeft haar zaak echt 3 straten van mijn (t)huis!
    Weet ik gelijk waar ik volgend jaar naartoe ga :)
    Liefs
    Janet

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)