vrijdag 21 december 2012

Special day, paper stars and a magazine


wel, goedemorgen allemaal,
op deze donkere kortste dag van het jaar,
en het goede nieuws mag dan toch wel wezen: 
we Zijn er nog..
niet dat ik het geloofde (natuurlijk)
al die verhalen over
 het vergaan van de wereld vandaag
hoewel, moet ik eerlijk zeggen, dat idee 
van die voorspelde vloedgolven vond ik wel een beetje eng,
nu wil ik wel graag aan zee wonen,
maar Zutphen aan Zee? 


het lijkt dus gewoon een dag te worden als alle andere
(vraag die mij wel bezighoudt -en dan hou ik erover op-
is wat al die mensen, 
die zich jaren voorbereid hebben op deze dag,
morgen gaan doen?)
misschien niet helemaal een dag als alle andere,
want ik heb een bijzonder leuke afspraak,
een jaar of 2 geleden kreeg ik van Jurianne,
deze gevouwen ster,
ik vroeg haar hoe ze die maakte,
en ik probeerde het, en nog eens, en het lukte niet...
ze mailde mij, het is jammer dat je zo ver weg 
(nog in Zeeland) woont,
anders zou ik het je leren...


het kwam er niet van,
wel zagen we elkaar al eens,
maar vandaag komt ze langs,
en gaan we koffie drinken en sterren vouwen..
als kadootje (gewoon voor de gezelligheid)
breide ik een kol voor haar
(50 steken opzetten met naald 10,
door breien tot een cm of 30,
en er een rand aan haken)



en misschien zag je het al,
het stukje over mij in de 101 woonideeën,
de foto's leverde ik zelf, het interview
was telefonisch..
waarbij ik op een gegeven moment, tijdens het gesprek zei,
ik praat wel veel, he,
waarop werd gezegd,
dat is ook de bedoeling Ingrid, dit is een interview..och ja..: )
 enfin, 
genoeg gebabbeld, 
fijne dag 
&

-X-

24 opmerkingen:

  1. Nou als het dan toch de laatste dag is, dan wordt hij in elk geval gezellig!
    Veel plezier met sterren vouwen en Fijne dagen!

    Groetjes,
    Mariël.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig! Veel plezier....de appeltaart staat vast al in de oven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zutphen aan Zee... geen goed idee.... Zaandam aan Zee ook niet. Ik ga maar lekker veel blogs lezen vandaag en als we dan gaan, dan gaan we tóch met z'n allen en bloggen we elders wel verder :-) Fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ik geloof er ook niet in, maar ik ben Miss Positive en kan bijna van elke situatie iets moois maken, nou ja een begripsvorm ervoor vinden waardoor het draaglijker wordt.
    Gelukkig woon ik ver van de zee ;) en als we met z'n allen gaan dan maken we toch daarboven een geweldig feestje ervan, het heet natuurlijk niet voor niets de hemel :p.
    Nu kom ik jullie wel allemaal liever eens zo tegen, dus wens je heel veel stervouw plezier, het voorwerk heb je al gedaan zo te zien :). Fijne dag, morgen is er weer eentje en overmorgen ook... Warme groetjes van Susan ennuh zo gaaf dat je in die magazines staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief Mariabeeldje van stof! En de 101 woonideeen heb ik me voor kerst gevraagd :) veel plezier vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :-) haha ik heb het allemaal gelezen en het is een super leuk interview !

    Vandaag zal het gebeuren als je de voorspellers mag geloven en ook ik twijfel...
    je weet maar nooit toch ?

    en .. euhh. mis wel een foto van die Pinokkio :-)

    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We kabbelen en babbelen heerlijk voort. Hoera.
    Een fijne papierdag voor je.
    En ik heb mijn kadootje van Noord33 al ontvangen. Helemaal leuk. Ik ga dan ook heel veel 'opnoteren'. Bedacht me net precies dat ik er gisteren foto's van had gemaakt, die ik vergeten heb in mijn blogpost te plaatsen, morgen dan maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt super gezellig allemaal, veel plezier vandaag! Ik ben ook blij dat we 'er nog zijn', anders had ik maar bitter weinig plezier gehad van mijn gloednieuwe naaihobby;) Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I saw that in the UK Mollie couple of months ago...don"t'we all love the sea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is mooi! Die ster! Veel vouwplezier!

    Zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben benieuwd naar de sterren en of je het morgen eenvoudig uit kunt leggen :)

    En eigenlijk moet je gewoon elke dag leven, alsof het je laatste is. Nou ja, een beetje dan.

    Veel plezier vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel veel plezier met het vouwen van die mooie ster. Om even in te haken op het vergaan van de wereld, onze rooie-je-weet-wel-kater dacht daar vanmorgen heel anders over toen hij de witte wereld zag. Hij rende snel naar zijn poef bij de warme kachel en miauwde even hard... voor hem verging de wereld dus wel degenlijk even... ;) Hij ligt nu in een diepe slaap en droomt waarschijnlijk van een zonnige tuin vol met (lekkere) koolmeesjes en roodborstjes. Een heel fijn weekend.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Ingrid,
    Fijn is dat om via het bloggen/internet nieuwe mensen te ontmoeten,en helemaal als het gelijk gestemden zijn.
    Ik wens jullie een fijne sterrenvouwdag vandaag...kun je tenminste niet over allemaal andere meest verschrikkelijke (!)dingen die zouden kunnen gebeuren na gaan denken.
    Het lijkt trouwens op het moment wel of je overal tegelijk in staat...haha.
    Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die sterren zijn niet zo moeilijk als je het eenmaal door hebt (ha, is dat niet met alles zo? ;)) Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ben je toch een bofkont!
    Gaat gewoon een middagje sterren vouwen met Jurianne Matter...
    GEWELDIG!
    én een interview in de 101 met eigen foto's (die overigens heel mooi zijn) én een boek.
    Ingrid, je hebt een top-jaar en het is je gegund.
    Veel plezier & fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. :) 'Zutphen aan Zee' het bekt wel lekker maar of het erg praktisch is valt nog te bezien want voordat de zee bij Zutphen is... Staat mijn huis ook onder water! Nee doe maar niet dan. Heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou gelukkig zijn we er nog vandaag, en kunnen we lekker je blog blijven lezen. Leuk dat je in de 101 woonideën staat!
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hé , die Martin Bril is mooi! Wij hebben er een Plint-poster van aan het raam boven! Dinsdag was de 101 nog niet, moet nu nog tot woensdag wachten....
    Fijn feesten!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Inge,

    heb jouw blog net ontdekt en kijk mijn ogen uit naar al die prachtige fotos...Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Niet het einde van de wereld, maar het begin van nieuwe.. :D Oké, iig een nieuw jaar, over een weekje.

    En ik heb het cadeautje van de give away binnen gekregen. Happy! Het waren de mooie lichtzakjes met sterren, die vast de show gaan stelen de 31e wanneer we de verjaardag van m'n zoontje vieren.
    Nogmaals bedankt, Ingrid, voor het organiseren!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik woon hoog en droog in het Zuiden, tot hier was die zee nooit gekomen ;-) Ik was al van plan de 101 te gaan, nu zeker!
    Prettige Feestdagen! Groetjes, Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een lief mariabeeldje! Heel schattig!! groetjes Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo creatieve "collega",

    Net terug van boodschappen doen en de 101 Woonideeën gekocht. Toen even je Blog opgezocht. Leuke dingen maak je, ik zie kleurrijke dingen en daar ben ik ook gek op! Je zal wel enorm trots zijn op het item in het blad. Ik hoop ook ooit eens zoiets te kunnen doen.

    Een Gezond, Creatief, en Gelukkig Nieuwjaar!!

    Adrianne

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)