dinsdag 4 december 2012

Crappy snow and crochet circles


toe ik gisteren sneeuw bestelde,
bedoelde ik natuurlijk niet,
die natte flodders,
in combinatie met die gure koude wind,
ik had meer dit voor ogen,
grote dwarrelende vlokken,
waarbij de wereld er langzaam uit gaat zien,
als een goedkope kerstkaart...
dus ik bleef binnen,
en begon met het leegruimen van de kamer,
voor het weekend winkeltje..


wat nog meer werk is dan je zo zou denken..
...je huiskamer veranderen in een winkeltje..
en omdat een en ander,
er een beetje kerstig uit moet zien
(of moet..dat leek me wel gezellig)
haakte ik nog wat sterren en deze soort van
kerstballen (na de kerst noem je ze gewoon weer rondjes)
mocht je ze ook willen maken,
zo doe je het:


ze zijn heel makkelijk om te maken,
hang ze aan een touwtje in de kerstboom,
of maak er een slingertje van...
ik haakte een hele stapel,
waarvan ik er 10 weg wil geven,
dus als je zin hebt,
in gehaakte rondjes, laat dan even een reactie achter

-I like to give away 10 of these crochet-rounds,
if you like to receive them
please leave a response
thank you

fijne dag
-x-

48 opmerkingen:

  1. bedankt voor de beschrijving van de toffe kerstballen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartstikke leuk! Moet ik eens proberen! Groetjes, Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe kom je toch steeds op die leuke ideeen? Zo mooi in hun eenvoud. En ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! Ik doe graag mee om ze te kunnen verkopen voor het goede doel: Artsen zonder grenzen. Vrienden van ons doen volgend jaar mee met Tour for Life, in 8 dagen fietsen van Italie naar Nederland voor Artsen zonder Grenzen. Vrijdag 21 dec. staan wij met zelfgemaakte spullen op het Bosch Winterparadijs, om geld op te halen voor sponsoring.
    Dus ik zou ze graag winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kerstballetjes, die wil ik graag in mijn boom hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zegt makkelijk om te haken, nou ik kan je vertellen dat ik het een hele kunst vind en zo'n kunstenaar ben ik niet!
    Maar daarom mag je mijn boom wel komen opvrolijken met je kunstwerken! Ik doe daarom graag mee!

    Liefs,
    Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er gezellig uit. Dank je wel voor al weer zo'n fijn patroontje!
    Goede dag en veel succes met het klaarmaken van je kamer - ik heb zo'n idee dat het wel haat lukken...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héhéhé, leuk, na de kerst noem ik het inderdaad dan weer gewoon rondjes :-) fijn blogberichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer he, van die sneeuw gister... Het klonk zo veelbelovend. Ik zag het al voor me, mooi wit landschap, open haard aan, kopje warme chocolademelk...
    Ik vind je creaties trouwens weer erg leuk! Zou er graag mijn kerstboom mee opfleuren! Ik doe graag mee! Fijne dag vandaag en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke kerstballetjes, die zou ik wel graag winnen voor in onze kerstboom....

    XXX Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goeiemorgen, Veel doen er mee, maar één kan ze winnen. Kanskanskansje..... ik waag een kans en doe mee omdat ik ze heel vrolijk vind!
    Zonnige dag verder en een hartegroet van Tantejo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jaaaah, ik zou graag van die mooie gehaakte rondjes willen winnen.
    Jikke kijkt over mijn schouder mee en zegt: Kijk mama, gehaakte kleur kerseballen ;-)
    En dat pak sneeuw wil ik ook wel|! Van die mooie dikke vlokken en dan ingesneeuwd raken...dat lijkt me best een keer spannend...
    Maar dat kun je natuurlijk niet winnen :-D
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wij willen ook wel een kansje wagen,

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw wat ziet dat er mooi uit zeg! Word er helemaal blij van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik doe heel graag mee! Ik vind ze prachtig en ik kan na jarenlang oefenen nog steeds zelf niet haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dank je wel voor de beschrijving! Ik kan alleen niet haken dus waag ik graag een kansje op jouw rondjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oooh ik ben altijd jaloers op mensen die zulke mooie dingen kunnen haken! Ik kan dat dus écht niet he :P Dus ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. superleuk, ik ga ze ook maken, thnx!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oh wat gezellig zien die eruit! ik zit momenteel met een v2e graads verbrande onderarm, dus haken zit er nu ff niet in. Dus doe ik graag mee om een paar van die gezellige rondjes te winnen :) en zo niet, dan maak ik ze over een poosje zelf :) leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oh these look fantastic on the tree! very effective, Heather x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Als er tegenover elk goed idee, naar jouw eigen zeggen, meende ik, ook een boel gerommel tegenover staat, ben je wel erg scheppend bezig. Wow. Alweer iets voor bij op mijn to-do list. Gelukkig krijg je nu aan alle kanten de waardering voor al dat werken. Tijdschrift na tijdschrift, je boek. Prachtig om te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. O Ingrid, wat zou ik die mooie haaksels graag winnen! Ik kan werkelijk niet haken ...
    Doe je ook mee met mijn Give Away?
    Ik geef de hele maand december elke week iets weeg, elke maandag schrijf ik daar iets over.
    mevrouwpardoes.blogspot.com
    Zegt het voort :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik doe graag mee! Mijn haakvaardigheden schieten dan nog echt tekort. Wat heb je weer super mooie kleurencombinaties gemaakt! Vooral de lichtblauw, roze en oud groen combinatie vind ik echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat ontzettend leuk bedacht! Eigenlijk heel simpel, maar toch heel erg leuk!

    Wat staat er een leuk stukje in de flow!! Grappig dat ik nu weet hoe je eruit ziet :-)

    Fijne dag!
    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh, hoe geweldig weeral, onze boom kan nog wel wat kleur gebruiken!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lijkt me geweldig Ingrid. Vooral ook als (schrale) troost dat ik dit weekend niet kan komen!! (Sta zelf met mijn verkleedkist op een beurs!). gr Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een goed idee! Ik heb een nieuwe kast en geen ruimte meer voor de kerstboom in m'n kleine kamer (of het wordt echt zo'n mini) dus ik ga ook met tape een boom op de deur of op de muur maken, tof!
    Gehaakte dingetjes erin, wordt gaaf. Bedankt :))

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Veel plezier met je winkeltje-huis! En wat heb je weer veel moois gehaakt! Ik doe graag mee aan je superleuke give away!! Fijne avond :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik heb heel veel zin in gehaakte rondjes! Veel plezier komend weekend met je winkeltje aan huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Super leuk die gehaakte rondjes.Ze staan helemaal leuk in mijn boom op school.
    Ik doe graag mee! Ik wens je heel veel succes en vooral ook veel plezier met de voorbereidingen voor je winkeltje.Jammer hoor dat ik zo ver weg woon!
    Dag winkelmeffrouw!

    Groet, Doesjka

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zie je net in de Flow, wat een geweldig artikel met prachtige foto's!! Heel leuk, iets om trots op te zijn hoor :)
    Enne....wat zou ik graag naar jouw winkeltje komen, maar ligt niet echt in de buurt om even langs te komen. Veel plezier dit weekend! En die chocoladetaart van een paar dagen geleden lijkt mij heerlijk, die ga ik zeker een keer maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dag Ingrid,
    Net de nieuwe Flow gezien en je staat er prachtig in. Leuk om het gezicht achter je blog nu eens te zien. Veel succes verder een een fijne avond.
    Hartelijk groet Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo,
    ik zou ook graag de gehaakte kerstballen willen winnen. Erg leuk zijn ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. OOh ja ! Ik doe graag mee!
    Die staan vast prachtig in mijn witte kunstkerstboom!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jaaa! Doe graag mee! Is weer eens wat anders dan mn (inmiddels standaard) kerstfrutsels van de afgelopen jaren!

    Succes met de voorbereidingen!

    Zonnige groet (met een btje sneeuw ;)

    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh, ik doe graag mee! Ze zijn prachtig! Als ik nog tijd vind, wel k ze ook proberen te maken. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jaaaa. Ik wil er héél graag.. kleurrijke kerstversiering voor als ik alleen ga wonen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi, heb je in de Flow gezien en zie dat je vandaag gastblogger bent bij ze. Leuk hoor!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Jaaa, wat zouden die leuk zijn in mijn kerstboom! Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  40. All your crochet work is fabulous. Thank you for the crochet circles pattern. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik vind haken nog niet zo makkelijk..., maar wel ooh zo mooi, doe graag mee voor deze rondjes!! Groet Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  42. zelf haken is leuk, gehaakte cadeautjes krijgen is nog leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik vind ze prachtig Ingrid! Het zijn mooie rondje... ik doe graag mee ^_^

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)