maandag 10 december 2012

So, we had a little shop...


 dus wij hadden een winkeltje,
maar Zondagavond om 8 uur,
was iedereen vertrokken,
 de kamer voelde even vreemd leeg,
en klonk zelfs een beetje hol,
het was stil...


hier en daar nog wat kleine getuigen,
een Maria met een prijsstickertje op haar hand,
rolletjes inpakpapier..,
van het afgelopen weekend
een fantastisch weekend mag ik wel zeggen,
waarbij een bonte stoet van mensen,
door mijn woonkamer trok,
lieve bloglezers en twitteraars, buurtgenoten,
toevallige passanten..
(bijvoorbeeld een mevrouw van 82 die het allemaal 
reuze leuk vond,
en een stukje appeltaart mee at..)


we kletsten, dat vooral, we hadden lol,
nieuwe contacten werden gelegd,
oude weer aangehaald,
er werd onderhandeld, goed verkocht,
we aten veel te veel appeltaart,
dronken liters koffie,
en aten boerenkool die P maakte,
op de bank...
het huis werd een chaos,
en we ruimden het weer op
(waarbij ik Hans, Sophia en zeker Guusje,
wil bedanken..)
dus wij hadden een winkeltje,
Jolanda, Engelien en ik, 
(heel veel dank lieverds)
en nu is het weg..
alsof het nooit gebeurd is..

fijne maandag
-x-

27 opmerkingen:

  1. Het klinkt als een droom. Een die uitkwam. Een waargebeurde droom. En die zijn het mooist. Geniet er nog maar heel lang van na. Het is je van harte gegund :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het kan bijna niet anders dan leuk geweest zijn!!! En heb je nog onderling kunnen handelen of was alles uitverkocht????

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat had ik graag eens om een hoekje gekeken bij je. Maar ja, je weet, kindertjes, ver weg, en toch ga ik het nog eens doen, als je nog eens winkeltje gaat spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het klinkt fantastisch. En die oude dame...;wat zal die genoten hebben van al die oude spulletjes !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij ook een fijne maandag. En je moet maar zo denken, dit afgelopen weekend pak niemand je meer af.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne week !
    Gelukkig is er niemand zo snood geweest om een boek uit de stapel te trekken....
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk voor jullie, dat het een geslaagd weekend was! Lekker nagenieten nog als dat lukt op deze onstuimige maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk zeg, gezellig om zoiets aan huis te doen! Afg. zaterdag heb ik het artikel over jou in de Flow gelezen.
    Ik wist wel dat je blog er was, maar heb mij nu ook aangemeld als volger. Dan kom ik regelmatig even inspiratie opdoen. Zelf blog ik sinds kort en het is nog veel leuker dan ik dacht!
    Mooi, die mevrouw van 82 jaar, die ook even mee kwam genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat jullie er zo van genoten hebben! Wij vonden het leuk om even een kijkje te komen nemen... we hebben er een gezellige middag in Zutphen van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor herhaling vatbaar?! Ik hoop het wel!
    En dan ga ik echt proberen om ook even te komen kijken, helaas was het dit weekend niet mogelijk.....snik, snik.......
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo...fijn dat het goed geslaagd is! Wie weet in het voorjaar nog een keer...???
    Fijne dag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn dat het een succes was, voor herhaling vatbaar dus! Ik had graag bij die bonte stoet bezoekers willen horen en een stukje appeltaart mee willen eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat klinkt als een bijzonder fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn voor jullie dat alles zo geslaagd was. Nu hopelijk lekker nagenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Klinkt erg gezellig! Geniet er nog even van! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk, leuk, leuk! Klinkt heerlijk en ziet er zo fijn uit... Geniet nog lekker na, welverdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Klinkt fantastisch... jammer dat ik er niet bij kon zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En heb je weer ruimte voor het verzamelen en tentoonstellen van allemaal nieuwe schatten! Ik vind het jammer dat ik dit weekend niet weg kon, had er graag een rit naar het verre Zutphen voor over gehad om jouw prachtige kamer eens live te zien! Ik geniet elke dag weer van je foto's en verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vond het een erg leuk idee! Zeker voor herhaling vatbaar.
    Kunnen we als creatieve mensen in Zutphen niet eens de hoofden bij elkaar steken?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het zag er super uit! het was vast veel werk, maar je hebt een hoop mensen blij gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb het hele avontuur gemist maar het klinkt fantastisch! En als heeeel veel werk! Nu weer opnieuw inrichten?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hihi, is je hele huis nu leeg en kaal? Hopelijk wel, dan heb je een goede reden om zelf weer lekker te gaan struinen op zoek naar nieuwe spulletjes. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)