zaterdag 29 december 2012

2012 from A to Z #1



laatst vond ik bij de kringloop,
een doos met alle letters van het alfabet,
en ik bedacht mij dat het misschien leuk zou zijn 
om een soort van jaaroverzicht van A tot Z te maken,
en dan maar zien wat mij Zoal te binnen schiet..
vanochtend bedacht ik mij dat dat dan in 3 dagen moest,
(dinsdag is het tenslotte het nieuwe jaar)
het worden dan wel heel lange berichten..
ik zeg het maar even...


en dan begin ik met de A,
waarbij mij meteen al niets te binnen schiet,
ah, nee... ; ) het leek zo'n goed idee...
misschien Asaf Avidan?
happily ever After in the Achterhoek? (ha)
ik ga maar snel naar de


die is niet zo moeilijk,
2012 was het jaar van het verzoek van een Belgische uitgeverij,
om een Boek te maken,
en terwijl ik dat deed
(jee, dat klinkt wel heel makkelijk zo,
dat was het niet...)
 luisterde ik steeds maar weer opnieuw naar Ben Howard


het eerste wat in mij opkomt
is natuurlijk de Caravan,
die ik helemaal niet heb,
maar wel erg graag zou willen,
liefst zo'n vintage model,
ergens onder een appelboom
(oja, die had ik ook bij de A kunnen zetten..)
maar wie weet...als mijn boek
nu goed verkocht word (haha)


dat moest ik even opzoeken, dunce,
het betekent domoor,
nu zal ik ongetwijfeld wel een iets Doms hebben gedaan,
maar ik ben het stadium voorbij,
om mezelf zo te noemen
(hoewel ik er heel erg goed in ben)
je schiet er namelijk niets mee op,
bij de D denk ik liever aan mijn zoon Daan,
daar word ik veel blijer van...


evenwicht is het eerst wat zo bij mij opkomt,
bij de E...
het constant balanceren tussen 
bezig zijn en rust vinden,
dat mag toch wel een thema zijn,
van het afgelopen jaar
(waarbij ik helemaal niet beweer,
dat ik het gevonden heb,
en het waarschijnlijk ook het komende jaar,
weer zoeken is...)


bij de F word ik even helemaal blanco..
feest misschien, Feestelijke gebeurtenissen,
ah ja, die waren er genoeg,
Fijne dingen, die ook..
onverwachte reisjes die P kado deed,
naar Londen, Istanbul,
bijzondere verzoeken in mijn mailbox,
zoals voor het boek, interviews, 
leuke mensen die ik ontmoette,
ja het was in vele opzichten,
een feestelijk jaar...


geit, is absoluut niet iets wat bij mij 
naar binnenkomt, als ik aan het afgelopen jaar denk,
eerder Go with the Flow,
(hoewel misschien wel een beetje populaire uitdrukking)
de dingen nemen zoals ze komen,
en vooral proberen vertrouwen te hebben
dat wat er ook op mijn pad komt,
ik er wel mee om kan gaan
(hoewel dat wel een hele moeilijke opdracht is,
maar ik doe mijn best..)


natuurlijk staat de H voor huis,
ik kan niet beweren dat ik hier in Zutphen
 helemaal thuis ben,
maar het begint te komen..
en de H, is ook van haha,
neem het allemaal niet te serieus
(vooral jezelf niet)


bij de I kon ik niet beslissen,
welke foto leuker was, daarom maar allebei,
de I is van Ingthings,
mijn blog, die mijn leven veranderde,
dat is werkelijk zo,
het bracht mij zoveel Fijne dingen,
dus bedankt allemaal, voor het lezen,
van dit soort ellenlange berichten (ohoh)
(ben je er nog?)
morgen verder met dit Jaar volgens het Alfabet ..
Goed Weekend
-X-

26 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk... ik kijk uit naar morgen ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je met zoveel goede herinneringen kunt terugdenken aan 2012. Hopelijk wordt 2013 minstens even goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n alfabetisch jaaroverzicht.... ga ook een poging wagen. Je blog is echt zo leuk, lees het pas sinds kort maar ben iedere dag weer benieuwd waar je ons mee verblijd. Fijne dag en succes met het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap! Zouden we allemaal moeten doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat leuk! en wat een mooie plaatjes.
    Een prachtige manier om het jaar te overzien en af te sluiten...
    Bij de A zou Appeltaart ook wel kunnen, want ik heb zó genoten van jou appeltaart momenten!
    En die is dan meestal gebakken door Fem, voor onder de F...

    ;-)

    Fijn weekend xx


    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk moment van de dag: je geweldige blog. Nu weer met het alfabet. Ja, ik kijk ook uit naar morgen en overmorgen. En niet te vergeten het nieuwe jaar. Je hebt me al veel vreugdemomenten gebracht. BEDANKT met hartegroet, Tantejo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk! Ik lees voor het eerst mee. Gisteren een Flow gekregen waar je in staat. Ik ga je volgengroetjes Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ja ik ben er nog! Ik geniet elke dag weer van je berichten. Lang of kort, het maakt niet uit!
    Ik hoop dat 2013 weer net zo leuk wordt!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuk idee weer!Ik geniet sinds je verhaal in de flow ook dagelijks van je berichten.Ik kijk ook uit naar je boek!fijn weekend!sija

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tuurlijk ben ik er nog :). Wat een gezellig bericht weer, ik kijk nu al uit naar morgen.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben er nog :)
    En dat bloggen je leven verandert is een ferme waarheid!
    fijn weekend,
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw wat een prachtige afsluiter van het jaar, ik kijk uit naar morgen. Ik blijf het zeggen, als jij een tijdschrift maakt...dan koop ik het elke week, en ja voor je boek ben ik al aant aftellen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke blog weer! Ik ben benieuwd naar de J t/m Z. Succes!
    hartelijke groet en een mooie dag!
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jammer dat ik aan het eind van je bericht ben gekomen, je snapt, voor mij kunnen ze niet lang genoeg zijn ;-) Leuk idee zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zooo leuk hoe je elke keer weer iets nieuws bedenkt!! What a beautiful gift!!
    En wat geweldig dat je het elke keer zo mooi deelt met prachtige plaatjes....
    Liefs Theetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik sluit me aan bij de gekke koffer en zeg; de A is van Appeltaart!! Leuke vondst trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha ook ik ben er nog. Wat een leuk idee weer! Ben benieuwd naar de rest van het jaaroverzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk idee! Ben al benieuwd naar morgen :)

    Zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Erg leuk! Ik geniet van je manier van schrijven, elke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Ingrid, Fantastisch weer om je blog te lezen. Ik word elke dag vrolijk van jou! Liefs Jenn

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Och zo zalig!!! De lijst met reacties is nog langer dan je bericht ;-))) Maar wat wil je ook, zalige start met de foto van de letters en Asaf Avidan...merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. F is ook van Flow, waar je gastblogger was..... ;-)
    Kom maar door met de rest van de letters :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha,ik reageer nog even op je vorige post.Ik heb in het verleden wel een iets van je ontvangen,en dat was erg leuk,dus ik hou me graag aanbevolen om weer eens een kaartje van je in de bus te krijgen.Ik ben nl.gek op echte post ontvangen.
    Groetjes,Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuk idee om het jaar af te sluiten met het alfabet. Ik ben nu al nieuwsgierig wat je gaat verzinnen bij de Q en de X.... :) Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)