donderdag 20 december 2012

Simple snowflakes (or flowers) and a kind of angel..


het lijkt weer zo'n typische Hollandse winter
te worden, regenachtig, grijs, dat vooral,
ik heb een grote hekel
(als wolkenliefhebber)
 aan die grauwe deken van lucht, boven ons..
als het dan toch winter is,
laat het dan winter zijn, met sneeuw en ijs
(dit word een bericht in de categorie mezen-praat,
ik weet nooit precies Wat het word,
als ik begin te typen, maar ik voel m aankomen... ;))


dus ik haakte de sneeuwvlokken, maar zelf
ze zijn van de bijzonder makkelijke soort,
er zijn natuurlijk vele prachtige haakpatronen,
van hele ingewikkelde vlokken,
maar ik hou het graag simpel op het moment,
(en misschien altijd al wel)
als je ze in een verschillende kleuren haakt,
noem je het gewoon een bloemenslinger..
zo doe je het:


en nu ik dan toch zo lekker aan het haken was,
haakte ik ook nog wat engeltjes,
je hebt misschien wel een Beetje fantasie nodig,
om er een engel in te zien,
maar vooruit, makkelijk zijn ze wel..


het lijkt wel heel veel tekst,
op het plaatje hieronder,
maar dat komt omdat ik het er ook in het Engels bij heb gezet,
in feite haak je gewoon een rondje,
een driehoekje, en een half driehoekje
kijk:


wil ik nog even melden,
dat alle adressen van de winnaars van de give-away week,
naar de kadootjes-gevers zijn,
ik hoop dat jullie binnenkort je pakje ontvangen..

wens ik jullie een hele fijne dag,
en veel plezier met wat je Zoal aan het doen bent..
-X-

18 opmerkingen:

  1. jep...mee eens....sneeuw dat willen we.
    en zo te zien kunnen we het mooi naar ons eigen hand zetten. leuk die slinger, kan helaas even niet haken ivm rsi toestanden,wie weet in de vakantie! fijne dagen alvast.
    Groetjes,
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ingrid, wat een leuke foto's weer! Ik heb de wordbanner ook, bij mij staat er 'Oh denneboom', heel leuk boven de kerstboom. ;-) (Kijk maar eens op mijn blog als je wilt) Misschien ga ik 'Celebrate life' dan ook als nieuwjaarsquote gebruiken! Het is in elk geval zeker een mooie zin om aan herinnerd te worden. Een fijne dag gewenst!
    Liefs, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je engeltjes erg leuk, ga ze maken. En ik heb gisteren nog een aantal keren gedacht aan die vreselijke krenkende opmerking van die man(het is vast een man geweest!) over dat niemand op de wereld van Ingrid zit te wachten. Wat zul je dan nu blij zijn met P die met je gaat googelen naar je neiuwe boek. iK heb trouwens ook gegoogled en je staat echt overal.
    Wees er maar fijn trots op!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga haken!!! En ik wil ook wolken, liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb weer inspiratie Ingrid, dankjewel.
    Gisteren je interview gelezen in de 101 :-) Heb het tijdschrift naar lief geschoven en vol trots zei ik, dat is nou ingthings, Ingrid die volg ik enige tijd met haar blog ! Ze schrijft een boek !! Als het boek uitkomt ga ik het zeker kopen ! Jij doet wat velen van ons hadden willen doen en niet gedaan hebben. Super !! Ik moet ook lachen om baukje hierboven hihi.. zeker een man die dat heeft gezegd zegt ze :-)
    Fijne dag, Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat superleuk die gehaakte sneeuwvlokken. Helaas ben ik zelf niet zo bedreven in het haken. Een fijne dag vandaag! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ik wilde toch zo dat ik kon haken...je maaksels zijn zo mooiii! Dat wit zo prachtig en die engeltjes zo cute...
    Ik ga dadelijk maar wwer verder met engelen maken van Flow's en oude kerstkaarten ;).
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jah, deze engeltjes kan ik ook wel haken. Je ziet wel erg leuke op het web, maar die vergen zooooo veel van mijn geduld, dat ik wel heb, maar niet als ik weet dat ik het moet hebben. Jaja, lekker duidelijk. Ik ga ook voor het gemakkelijke soort, dank.
    Ik wil ook wolken, behalve dat ik dan kan dromen, wil ik ook nog een foto buiten maken, en dan is een grijze lucht niet leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goeiemorgen Ingrid en volgers, Yes, dit kan ik! Mijn eerste sneeuwvlokje en mijn eerste engeltje zijn klaar, gehaakt van een bolletje witte katoen voor 10 eurocent in de kringloopwinkel op de Balans in M. gekocht.
    Met hartegroet, Tantejo
    PS. mijn vriendinnen en ik zeggen tegen mezenpraat: 'haarband' of 'broodje kaas'

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maar dankzij die grauwe deken van lucht valt het wel meer op als de lucht eens helder is en kun je nog intenser genieten van de wolken! (vind ik dan ;P) Bedankt voor de handleiding van de bloemen / sneeuwvlokken / engeltjes! Heb net een hele lading wit haakgaren van moeders ontvangen dus dit is een mooie bezigheidstherapie voor komende kerstvakantie. (Alsof ik al niet genoeg te doen had haha) Ik wens je ook een heel fijne dag toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. thank you for my wonderful gift
    looks so pretty in our home

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n engeltje, ljkt moeilijk! Maar ook zo eenvoudig zo leuk! Bedankt voor het inzicht. Ik ga het maar eens uit proberen.
    Jij ook een fijne dag gewenst.
    Groetje, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Ingrid,
    Mijn hart maakte een sprongetje bij het zien van de zilverkleurige engel; daar ben ik al zo lang naar op zoek.....
    Als kind vond ik dit de mooiste versiering in onze boom,maar helaas is hij ergens een keer weggedaan.
    Dus onder het mom durf te vragen.....Zou ik hem van je over mogen nemen, ik zal er een mooi plekje voor maken?
    Maar misschien is het ook voor jou een dierbare herinnering dan hou ik mijn ogen gewoon open in de kringloop ed :)
    Groet Lize

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als de boel hier straks opgeruimd en netjes is staan de gehaakte sneeuwvlokjes op het programma! Ze zijn echt heel leuk!
    Ik begin nooit aan een haakwerk als er nog klusjes moeten gedaan worden, dat komt nooit goed...
    Groetjes, Liz.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik heb mijn gewonnen ketting al in HUIS, super.
    Ingrid, nogmaals bedankt, evenals Margriet die de mooie ketting heeft gemaakt. ik heb ook haar een bedankje gestuurd.
    ben er erg wijs mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tweede bericht: nu om te bedanken voor ontvangen geschenk. Het notitieboekje van NOORD 33 'for everything fabulous'. Ook de verpakking en de sterretjes zijn fabulous!
    Met hartegroet, Tantejo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi, het is binnen, het prachtige pakketje van Ambela! Ik voel me een bofkont, ben er superblij mee! Naast Angela wil ik ook kou bedanken, Ingrid, voor het organiseren en in goede banen leiden. Top!!
    Fijne dag, lekker vouwen!
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)