zaterdag 22 december 2012

Danish stars and an angel...


en ja hoor,
ik kan het, Deense sterren vouwen,
(in ieder geval gisteren)
ik heb het vaak geprobeerd,
zo van een plaatje af,
maar op de een of andere manier,
kwam ik nooit goed uit,
als iemand het voordoet, is het toch veel makkelijker,
mocht je het ook willen proberen,
(en in een Bijzonder geduldige bui zijn..)
kijk dan eens hier


het is sowieso bijzonder,
dat er nog één ster uit onze vingers kwam,
want we dronken koffie
(mat appeltaart natuurlijk, niet zelfgebakken maar toch..)
we bekeken mijn huis, gaven elkaar kadootjes,
(de kol werd goed ontvangen)
we lachten (dat vooral)
en we kletsten elkaar de oren van het hoofd,
kortom het was Fijn,


vandaag hang ik mijn nieuwe engel,
bij de anderen in mijn boompje,
en ga ik eens proberen,
of ik het nog steeds kan,
sterren vouwen,
want als ik zo naar mijn aantekeningen kijk,
vraag ik me af, of ik 
er wijs uit word...

ik wens jullie een Stralende dag,
ondanks het sombere weer
-X-

16 opmerkingen:

  1. Dankjewel! Jij ook een stralende dag toegewenst en succes met het vouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, dat is echt vouwen voor gevorderden. Ziet er mooi uit. Misschien als ik eens wat tijd over heb.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne dag vandaag. En geniet heerlijk na van gisteren :-) Maar dat doe je vast wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben heel benieuwd of je het nog kan. Vast wel. Het you tube filmpje ga ik zo eens bekijken, en dan maar wachten op een geduldige bui....;)
    Fijn weekend.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha,ha, ik heb ook al heeeel wat uurtjes in deze ster zitten hoor. Gek werd ik ervan, die lange stroken en nog steeds niet gelukt. Mmmm.. toch nog maar eens een poging doen, fijne dagen gewenst allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha, heerlijk dat het gelukt is!
    Zeg nooit 'ik kan dat niet' maar wel 'ik kan dat nog niet' en geef jezelf dan tijd om het te leren !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Laatst kocht ik bij a.l.d.i. een pakketje met stroken papier en de beschrijving voor het vouwen van zo'n ster. De helft van het papier is verloren gegaan aan mislukte pogingen ----. Voor het restant ga ik iets anders bedenken! Een eenvoudig vlechtwerkje, denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De sterren zijn erg gaaf geworden! Leuk dat blog/internet contact kan leiden tot zo'n gezellige middag. Fijne dagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Slik! dat ziet er mooi, maar ingewikkeld uit!
    Oefening baart KUNST, zullen we maar zeggen!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie sterren!
    En wat een gaaf artikel in de 101
    Gefeliciteerd, leuk te lezen hoe het is gegaan met je blog.
    Lieve groet,
    martinevianen.blogspot.nl
    insta martinev67

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O ik heb ze ook eens gemaakt, ze zijn zo onwijs mooi! Kan alleen nooit het geschikte papier vinden. Heb met de laptop op schoot en dan om de 10 sec op pauze het voor elkaar gekregen, een wonder op zich maar het was het waard!
    Vandaag kocht ik ook de 101 woonideeën! en zag daar iets bekends. Super leuk artikel!

    Fijn weekend. Liefs Francoise

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oja by the way, op youtube staat een heel goed filmpje waarop precies stap voor stap kan zien hoe het vouwen gaat....

    Doei

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn dochter kreeg een pakketje van Sinterklaas. Ze zou het met oma doen, maar die riep na een uur: help. De eerste met verschillend gekleurde stroken lukte me, maar toen gingen oma en ik praten en maakte ik fout op fout. Dus respect dat je ze al kletsendervoort voor elkaar kreeg. Later thuis in alle rust en concentratie vouwde ik er meer, en wat staan ze superleuk in de kerstboom.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. http://craftsanity.com/2011/12/holiday-craft-tutorial-learn-to-make-german-stars-with-minimal-swearing/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gezellig idee Ingrid! Ik maakte gisteren mini-boekjes voor in de kerstboom (minitutorial op www.zinenverzin.nl ) Erg leuk om te doen en het maken ervan kost minder dan twee minuten! Schrijf er een mooi verhaaltje/gedichtje/bedankje in (met pen of zoals ik met typemachine), doe er een strikje omheen, maak er een gaatje in, rijg er een lintje doorheen en hang hem in de boom! Een lief klein cadeautje voor je familie en vrienden...en voor jezelf natuurlijk! Fijne kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel leuk! En wat heb je een lieve gezellige kerstboom :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)