donderdag 7 april 2011

The Big Adventure

gisteren fietse ik de stad in op zoek naar een ring
(die ik nog niet kocht, niks paste, niks zo mooi als mijn oude
en ik werd er zo paniekerig van
dat ik dacht het Idee van de ring
 moet maar even genoeg zijn,
zoals van heel veel dingen het idee genoeg moet zijn
op het moment..)
ik kwam langs het winkeltje het Grote Avontuur
dat kende ik van internet, ik bestelde er wel eens wat,
ging even kijken,
en zag er Zweedse klompen staan,
als kind had ik ook dat soort
en ik moest er even van glimlachen
besloot ze te kopen
(hoewel dit Helemaal niet de tijd is om zomaar
dingen te kopen, dacht ik als ik er een glimpje Blij van word
moet ik ze mezelf maar gunnen..)

s' middags ontving ik een brief
van Anna, met vogeltjes die ze gekocht had bij
het Grote avontuur
(ik weet eigenlijk niet zo goed welke Anna en hoe ze
aan dit adres komt..maar wel heel lief)
in mijn mailbox zat een maitje van Jolanda
waarin ze oa. schreef
ga eens naar het
(je raad het al) het  Grote Avontuur
ik dacht dat kan geen toeval zijn
3 maal : Groot Avontuur
(nou ben ik natuurlijk wel in een dermate wiebelige staat
dat ik me aan  Elke aanwijzing vasthou)
en ik kan het nu nog niet zien, laat staan voelen
maar misschien kijk ik nog eens terug op die dag
en zal ik denken: inderdaad
het was het begin van
een Groot Avontuur...

32 opmerkingen:

  1. Lieve Ingrid, wat ben ik blij om je weer wat regelmatiger te "zien" hier...
    Ik weet uit ervaring hoe wiebelig je je nu kan voelen! (ik was in die tijd 10 kg afgevallen....terwijl ik al niet dik was). Zorg goed voor jezelf hoor!
    Die klompen staan symbool voor "weer stevig op de grond staan" en je zegt het zelf al...Nu nog te vroeg daar voor ;) Maar deze zomer komt er een dag, dan trek je ze aan en voel je je voeten weer stevig op de grond staan!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi berichtje! En die zweedse klompen zien er leuk uit! Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen, maar dit is al een klein begin! Groetjes, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt hoopvol: het begin van een Groot Avontuur!
    Knap van je dat je het allemaal zo verwoord en ik hoop zeker dat je het zo zal gaan zien op een dag. ik lees met verwondering je blogs; dat je alles zo goed kunt verwoorden nu. Als ik mezelf in zo'n situatie bedenk, raak ik al in paniek laat staan dat ik het zo zou kunnen verwoorden.
    Ik hoop dat het bloggen helpt om van je Nieuwe Avontuur ook echt een GRoot Avontuur te gaan maken.
    groet, Idelet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu ken ik een aantal gevallen waarbij 'Het groot avontuur' niet slecht heeft uitgepakt. Ik noem een Marco Polo, een Colombus, een Vasco Da Gama, een Charles Darwin... Mijn punt: je zit nu nog op een smerig zeilschip met een onbekende bestemming achter de horizon, maar daarachter ligt een schitterende Nieuwe Wereld op je te wachten! Niet muiten dus!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geloof wel in het toeval ;-)
    Leuke klompen heb je gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zien er mooi uit en lekker stevig!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie klompschoenen! Daar kun je stevig het nieuwe pad mee bewandelen. Hier komt je dagelijkse knuffel: vángen!

    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je zo veel 'groot avontuur' dingen hebt beleefd, misschien is het inderdaad wel een teken dat je nu aan het begin staat van een groot avontuur

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ingrid, Fijn dat je zulke goede uitjes onderneemt. ALs je een mooie ring zoekt kun je terecht bij http://www.utopine.nl Ze woont en werkt in Amsterdam en heeft prachtige ringen. Ik heb zo'n grote brede, hij zit ook nog lekker. Succes.
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. als dat geen aanwijzingen zijn, dan weet ik het niet meer...
    maar je miet er wel aan toe zijn en er in mee durven gaan...

    Zo te lezen (maar dat is altijd anders aan de zijlijn van iemand anders zijn/haar leven) ben je al aardig onderweg op je Grote Avontuur!!

    Nog een knuffel van hierzo!!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat bijzonder! En wat een mooie klompen heb je gevonden, kan me voorstellen dat je daar blij van wordt. Die kan je goed gebruiken in tijden van groot avontuur...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooit is het weer tijd
    voor een gezellige klompendans
    en dan heb jij ze vast in huis.
    (en wat een mooie)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat het op de eerste plaats een mooi avontuur mag worden.
    De klompen vind ik leuk, ik kocht er vorig jaar een paar in Zweden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van onder af beginnen! Eerst klompjes, en dan naar je handen/ring toewerken......

    Ik heb overigens sinds vorige week precies dezelfde klompjes, en met een maillot kunnen ze nu ook al best ;-)

    Je hebt mij kortgeleden zo'n prachtige loslaten-collage gestuurd, ik wens jou de moed om het te kunnen (al is het noodgedwongen)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. lieve ingrid,veel sterkte,maar het moet me van het hart,dat elke relatie zijn ups en downs kent,ook mijn relatie heeft de afgelopen jaren zijn ups en downs gekend,ook in de zin van;is het niet beter dat we uit elkaar gaan.Maar steeds werd het toch weer erg gezellig,leuk samen!Soms is het nodig eens ruzie te maken,om daarna weer de boel bijeen te rapen.op een gegeven moment komen mensen nu eenmaal op een leeftijd dat ze meer gaan nadenken over het leven,in de zin van;is dit nu alles in het leven?iedereneen kent die periodes.Maar daarna is het samenzijn juist weer prettiger,als een nieuwe impuls.Ik krijg de indruk dat je wel erg snel bent vertrokken na de mededeling van je man,in de slachterofferrol kruipen is misschien de weg die je kiest,maar in alle mensen schuilt kracht en positiviteit,ik zou zeggen:probeer het in ieder geval,wie weet,misscghien klaart de zon weer op en je hebt dan in ieder geval geprobeerd,liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. elke da is een groot avantuur ...alleen gaan we daar zelden van uit ...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtige klompen!
    heel mooi om je avontuur mee te beginnen
    iedere dag een stapje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En met die klompen maak je ook een mooi 'lawaaitje' als je loopt; daar komt Ingrid aan, ze bestaat, hoor maar, kijk maar, en ze gaat door!
    (En tegen scheenbenen schoppen gaat ook heel goed met die neuzen! *proest*)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Maar je staat ook aan het begin van jouw grote nieuwe avontuur lieverd.........xxx.....liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @ anoniem, natuurlijk mag je vinden wat je vind, maar ik ben niet het type wat zich omver laat blazen door een beetje tegenwind of een ruzie, noch een slachtoffer van wat of wie dan ook, alle ins en outs over deze breuk ga ik hier niet delen dat is iets tussen ons,maar ik verzeker je dit is geen tegenwind, dit is een orkaan.. dit is mijn blog, dit is mijn verhaal, dit is zoals ik het beleef..

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo, dat mag even gezegd tegen anoniem, die het wellicht niet slecht bedoelt, maar wel compleet de plank misslaat. Jij en slachtoffer? Echt niet. Jij drijft niet, jij stuurt!

    ps: Ik heb ze al twee jaar, precies diezelfde klompen en mocht geluk in spullen huizen, dan zit het hier in. Goede keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik hoop dat het het begin is van jouw grote avontuur, en op die klompen ga je er in elk geval mooi in! Ze zijn super, en daarom passen ze wel bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. en als je je mening al wil geven, dan in ieder geval niet anoniem.....
    zo flauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. *zucht* wat zou dat heerlijk zijn he als je alvast een glimp mocht hebben en heel eventjes maar terug mocht kijken op het nu, het begin van het grote avontuur....
    Mooie klompen, we hebben hier een bakhuis, pipowagen en kippenschuur waar ze je ook nu al mooi zouden staan, oh ja en ook nog een boerderij... dus mocht je in de buurt zijn...
    Toeval? bestaat niet zeggen ze ;-)
    Liefs!

    ps. schaap is hier al bezig aan zijn groot avontuur en geniet volop!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. OH wat een prachtige klompen! Als je daar het avontuur niet mee tegemoet kan, dan weet ik het ook niet meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig. En met een mooie symboliek ook: stevig op de grond staan en aarden.

    Ik vind je overigens, voor wat het waard is, totaal geen slachtofferrol aannemen. Ik vind je dapper en 'open'.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Aaah, die klompen...
    Mama draag ze, hoogzwanger van nummer vier. En mijn zus en ik, 2 kleuters, trippelden haar steeds na, op net dezelfde klompjes! 30 jaar geleden was dat. En Grote Avonturen volgden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. droeg ze dus, maar volgens mij heeft ze ze nog steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Ingrid!
    ik heb jou blog nu een tijde gevolgd en plotseling zie ik dat jou leven in een grote verandering is. Verandering kan moeilijk zijn, maar hopelijk vindt jij snel ook de positieve kant erin. Ik woon nu sinds vier weken alleen met twee kinderen na tien jaar huwelijk. Ik zag het wel aankomen maar het heeft mijn wat schokken gegeven. Het is af en toe moeilijk en voelt het alsof mijn leven daarbuiten gebeurt en zit ik zelf niet helemaal erin. Maar ik blijf denken aan het ene wat altijd blijft, wat nooit verandert. Dat is de stem van het hart. Ik probeer te luisteren naar die stem en dat is een soort gids geworden. Ik weet niet hoe het voor jou is, ik weet alleen dat het schok vervelend is, en dat het een tijde kan duren, dat het vertwijfeling brengt maar ook dat er en klein lichtpuntje is vrij gekomen. En dat licht hoop ik dat jij ook kan zien en dat jij dat kan volgen. Als de nacht op het donkerste is, is de ochtendzon het dichts bij. Ik wens jou het aller beste en bedankt voor en inspirerend, kleurrijk en eerlijk blog. Veel liefs uit Noorwegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Knappe klompen. Af en toe moet je je zelf eens verwennen. Want je bent de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)