woensdag 6 april 2011

Yes we can (flowers and bying a ring)

uit de serie:
-ik ga gezellig over bloemen babbelen, van een week geleden*-

ik zit hier voor of achter de tafel
het is maar hoe je heb bekijkt
ik ben uit mijn oude leven gezet
of ik ben mijn nieuwe leven ingestapt
het is maar hoe je hebt bekijkt..
dus ik ga proberen iets te Doen
ik ga op de roze fiets de stad in
of beter gezegd ik sleur mezelf die fiets op
ondanks het feit dat ik me loodzwaar
en zweverig tegelijk voel
(en dan hoop ik dat ik niet net als gisteren een klapband krijg
ver van hier, in de regen, dat was net iets Teveel
voor het wankele evenwicht waarin ik mij bevind)
en dan ga ik
 een nieuwe ring kopen, voor de vinger
waar de afdruk van de vorige nog instaat
*-uit dezelfde serie-

als een soort belofte van iets nieuws
wat dat nieuws dan ook weze mogen
en ik zal voortdurend tegen mezelf zeggen
in navolging van Obama:
Yes we can
(we: Ingrid en the Princess of Now Here
-zoals een lezer zo mooi schreef-)
in plaats van de mantra
van de afgelopen dagen:
ik wil gewoon alleen maar naar Huis..

nb.ik ben Ongelofelijk dankbaar voor alle reacties
ik heb mijn mail nog niet beantwoord, dat komt binnenkort
maar voel je alsjeblieft  niet Verplicht te reageren
mijn blog heeft natuurlijk ineens een hele rare draai gekregen
maar ik weet zeker dat er een moment komt
dat ik weer gewoon gezellig over bloemen ga babbelen...

50 opmerkingen:

  1. ...dat moment komt er zeker!...komt echt goed...

    fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoek maar een hele mooie ring uit, eentje die staat voor KRACHT, want dat heb je nodig.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je echt zo'n ongelooflijke kanjer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het leven is niet altijd alleen maar rozengeur en maneschijn....zelfs niet in blogland....heel veel sterkte en neem de tijd om alles weer op een rijtje te krijgen voor een beetje rust in je hoofd.
    lieve groet Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I hope your ring was expensive and you bought it on someone else's credit card!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dit is een blogje van hoop, een kleine glinstering naar iets van wat straks komen gaat, een nieuw begin.
    Koop maar een mooie ring en ook gelijk een grote bos tulpen voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. anderetantevanguus6 april 2011 om 09:32

    Ringthings. To brighten up your day. Goed zo Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is de bovenste foto gemaakt in het hier en nu? Dan heb je gelukkig wel weer een vrolijk tafeltje en mooie bloemen.
    Ik hoop dat het vandaag weer een betere dag is dan gisteren en dat het heel langzaam weer wat zonniger gaat worden.
    lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Koop de mooiste ring die je vinden kunt Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pff, alsof het alleen maar leuk hoeft te zijn. Zo werkt het helemaal niet, zo zit het leven nu eenmaal niet in elkaar. Schrijf wat je wil! Ik ben redacteur en heb de schrijfvrijheid hoog in het vaandel! So go you, I bet you can!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. JA, jij kunt het echt! En ga jezelf gauw een verdomd mooie ring kopen want die verdien je gewoon!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat kun je het prachtig verwoorden Ingrid. ik krijg regelmatig kippevel...Veel sterkte meid en goed om te lezen dat je zelfs nu in deze moeilijke perioden meerdere kanten van de situatie probeert te bekijken, ook al is je gevoel vaak heel anders.
    x Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Ingrid, dit blog zou jou wel eens door een hele moeilijke tijd heen kunnnen helpen...als een soort houvast. "Princess of ANYwhere" vind ik hoopvoller klinken.
    5 jaar geleden stond ik op hetzelfde punt als jij nu. Het doet heel veel auw...maar écht, de zon gaat weer een keer schijnen!

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo ontzettend dapper ben je !!! En je kan het!!!Echt waar hoor, hoe moeilijk het nu ook lijkt. Voor jou wordt het iets later lente maar echt wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik lees nu pas al je berichten van deze week en ben een beetje in shock! Ik wens je heel erg veel sterkte met het verwerken van deze schok!!!!

    Lieve groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I just Want to send you a hug. LOVE from Denmark.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een sterkerd (is dit een woord?) ben jij zeg!
    maar je hebt vast nog veel meer sterkte nodig in je wankele nieuwe bestaan, dus nogmaals heeel veeel sterkte Ingrid.
    groet, Idelet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Volg je gevoel en doe waar je zin in hebt. Het leven is niet altijd gemakkelijk en kan ook niet alleen over bloemen en bijtjes gaan. (Een ring kopen valt onder kortstondig geluk). Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schrijf je lekker van je af. Dat kan helpen. En weet dat er zoveel mensen zijn die met je meeleven.
    Lieve groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  20. maar dat bloggen helpt wel een beetje ook hé,
    zet alles effetjes in een perspectief en laat je wat afstand nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Diep respect voor je en over de manier waarop je alles een beetje van je 'afblogt'..
    Alle meelevende reacties moeten je zeker een klein lichtpuntje geven..

    Neem je tijd...je hebt hier altijd een luisterend oor...ach nou ja, lezend oog is het meer he?
    (enne zoek een prachtige ring uit!)

    Ebi

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Weet je Ingrid het voelt sinds vorige week een beetje of ik een dagelijkse (slechte) soap zit te lezen, maar ik vind het ongelofelijk knap van je, hoe je je door dit "worst case scenario" probeert heen te slaan. CHAPEAU! Blijf vertrouwen op jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. dappere Ingrid,
    Ik vind het nog steeds verbazingwekkend om te zien en lezen, wat een indruk en impact jouw situatie op ons allen heeft hier.
    Ik bedoel, ik ken je helemaal niet. Maar moet regelmatig aan je denken. Ik wil het uitleggen hier aan tafel, maar hoef dat helemaal niet te proberen. Want zoiets begrijp je denk ik alleen als je meeleest en dus kennelijk een beetje mee-(be)leeft.
    En ik kan niet veel doen dan je alleen maar sterkte wensen.
    Maar het moet goed voelen, al die reacties. Je bent gelukkig niet alleen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ondanks deze draai aan je blog lees ik nog steeds graag mee met je leven. Je verwoordt het zo mooi en langzaam komen er weer positieve woordjes in voor....de lente is pas begonnen en ook voor jou zullen de bloemen weer gaan bloeien al lijkt het nu alsof ze de winter niet hebben overleefd en hun kopjes nog diep onder de grond stoppen...eens komt dat eerste kleine puntje weer boven de grond

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Koop maar de mooiste die er is. Je kunt je mooie, nieuwe titel er ook in laten graveren, als symbool van trouw aan jezelf. Ik denk veel aan je, Princess of Now Here.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Knap hoor. Met tranen in mijn ogen ben ik zo trots op je, dat je zo sterk bent. Het leven is niet voorbij, alleen heel anders. En dat is vreselijk erg maar kan ook spannend zijn. Veel plezier op de fiets, en ik hoop dat je een prachtige ring zal vinden x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo, dit is Doorpakken, wat jij doet. LUCTOR ET EMERGO - 'Ik worstel en kom boven'! En dat is ook nog eens een keer het motto van Zeeland...

    Ik kwam vroeger eigenlijk al voor JOU op je blog (en misschien wel minder voor de bloemetjes, de haaksels en de gekke spullen)en dat is nog steeds zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. koop een heule mooi prinsessen ring
    de ring van de prinses van ergens
    de prinses van hier
    of
    the princess of wandering

    pr-ing-ses

    xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. en ja
    net als jurianne kwam/kom ik ook voor jou.
    je schrijfsels je gedachten
    duzz

    BeantwoordenVerwijderen
  30. en tot dan... blijven wij gewoon een luisterend oor (of een lezend oog?).

    & yes you can.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Van de week las ik de laatste berichtjes op je blog. Ik werd er helemaal niet goed van. Ik probeerde me voor te stellen hoe het moest voelen, en de paniek, verdriet, angst, kwaadheid kwam zo boven. Hoe jij alles hebt verwoord en gedeeld is prachtig. En nu, deze post... Met vallen en opstaan proberen verder te gaan. Ik vind het zo knap van je dat je de stad tegemoet gaat en niet bij de pakken blijft neerzitten. Het heeft zijn tijd nodig, en de pijn van nu zal altijd een litteken blijven. Maar ergens laat je nu al uit je woorden hoop klinken. Wat houdt jij je sterk zeg.. Ik hoop dat de zon vandaag je goed doet. Veel sterkte. Ik hoop dat je de perfecte ring vindt, symbool van iets waar je kracht uit kan putten. Liefs, Lien

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Je hoeft je helemaal niet te verontschuldigen voor wat je over schrijft! Het is JOUW blog, toch?! :)

    Sterkte! Maja

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Misschien hechten wij vrouwen wel aan het"in goede en kwade dagen" Dus schrijf gewoon verder, dan kunnen wij je huggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Een mooie ring heb je wel verdiend! Verwen jezelf maar lekker en probeer een beetje te genieten van het fietsen door Amsterdam. Lekker langs de grachten en over de bruggetjes, vanmiddag met een zonnetje erbij, die breekt hier net door! De roze fiets past daar ook helemaal bij, alleen de bloemetjes om het stuur en een mandje ontbreken nog!

    Net als Barbara vind ik "Princess of ANYwhere" ook beter bij je passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Veel sterkte in deze donkere tijd meid! Elke dag zal het een beetje beter gaan om dit alles te verwerken. Maar je komt er wel! Er zijn genoeg mensen die je steunen en die je wel de moeite waard vinden! En koop je maar iets leuks, dat heb je zeker verdient!

    Groetjes Sofieke

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Goed idee van die ring, koop maar echt iets moois, iets dat echt bij je past en je kracht geeft.
    Naast alle sterkte die je hier wordt toegewenst, wil ik toch ook iets zeggen; wat is meneer de Boer toch een rotzak dat hij jou dit aan doet. Zo, ik heb het gezegd, want ik denk het al dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Your images are bright just like the days to come in your future!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik hoop dat je een hele mooie ring hebt gevonden. Knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik hoop ook enorm dat je een prachtige ring hebt gevonden. Hou je haaks!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ingrid (Punky Wunky)6 april 2011 om 21:07

    We steunen je in goede en slechte tijden zoals dat heet! Ik hoop ook dat je een mooie ring hebt gevonden die je veel kracht geeft en Yes You Can!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. blijf jezelf ...in welke omstandigheid ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Trakteer jezelf maar op een mooie ! ik heb veel bewondering voor je, kom op!!! je kan het!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)