zondag 3 april 2011

The princess of NoWhere (for now)

op het risico af dat dit een soort huil-dank je- blog word
(ik zal proberen dat te voorkomen)
moet ik toch Echt even iedereen bedanken
voor de hartverwarmende reacties
mail en echte post
ongelofelijk attent en lief!
Ik ben nu in Amsterdam (geweldig ontvangen
en Daan is tot vannochtend gebleven)
met wat er over is van mijn leven tot 3 dagen geleden
Judith had wel een lijstje gemaakt
wat ik mee moest nemen
maar ik was dermate in de war
dat ik hele Vreemde dingen meenam
maar wat neem je ook mee in 1 koffer van
een heel Leven?
zo nam ik wel de boom mee, maar geen sokken
wel mijn haakspullen (kalm worden..?)
maar Veel te weinig kleren..
toen ik vannacht weer niet kon slapen
las ik een Happinez met het thema inzicht..
ik ben tot de volgende inzichten gekomen, de laatste dagen:
-niet alles is wat het Lijkt
-zelfgemaakte tomaten soep is troostrijk in geval van crisis
-verdriet komt in golven en er is helaas niet altijd een boot voorhanden
-je nooit zelfingenomen kan zijn
met wat je denkt te Hebben
-vriendelijke woorden Helpen!
bedankt
xx

45 opmerkingen:

  1. 5 keer zo waar! Hou je goed!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte Ingrid! Komt goed.....

    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach Ingrid. Ik wist het niet. Je net gauw ge-emailed. Ik zou je helpen met dragen, als dat mogelijk zou zijn. Ik snap het verdriet zo goed. Mijn gedachten zijn bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed zo, Ingrid, sokken kun je zo weer bij de Hema kopen, maar die boom staat voor groei, voor wortelen op een nieuwe plek, voor loslaten en opnieuw beginnen. Maak van Ing-things maar lekker even een snotterblog of kap er desnoods een tijdje mee, het is jouw plek...
    X J.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Ingrid, niets is vanzelfsprekend dat zie je maar weer. Heb het weekend aan je gedacht en aan wat je overkomen is. En eens om me heen gekeken en bedacht wat ik allemaal "heb", maar dat het van het ene op het andere moment zomaar anders kan zijn. Het ga je goed en zorg goed voor jezelf, dat is belangrijk. En een zelfgemaakt soepje doet goed. De maggiplant steekt hier net boven de grond en die is zo lekker in een tomatensoepje. Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo te lezen heb jij exact die dingen meegenomen die het belangrijkst in jouw leven zijn en onvervangbaar. Sokken en kleding zijn zo gekocht, maar de dingen waarbij je jezelf kunt zijn, die zijn een stuk lastiger om aan te komen.

    Sterkte en gebruik je blog maar lekker als tissue.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tuurlijk wel de boom!
    Hou je haaks.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent zo veel sterker dan je denkt. Neem je tijd om te verwerken & je leven weet op te bouwen.
    Veel sterkte & er wordt aan je gedacht.
    Liefs,
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je ziet de lichtpuntjes! Geweldig...knufz...Peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  10. goed zo! jij komt er wel weer hoor dat kan niet anders...
    liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat je nou echt een foto hebt genomen van je samenraapselen bij je eigen, tegen wil en dank, oude voordeur. Ongelofelijk. Die foto spreekt boekdelen...

    En over dat niet slapen? Een dierbare vriend die arts is vertelde me dat dat inderdaad een paar dagen duurt en je lijf vervolgens 'als vanzelf' weer kan slapen. Ik heb me in alle vertrouwen daaraan overgegeven en het werkte.
    -x!-

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel veel sterkte! Ik hoop dat het haken je wat rust kan geven.
    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je kan het......die boon bewijst het......geweldig dat je die meeneemt....daar heb je straks weer mooie herinneringen aan let maar op !!....dikke knuffel van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heldere inzichten. Men weet ze, maar jij vóelt ze nu ook echt. Ik wilde dat het niet nodig was... Sterkte. En voor wat het waard is: het komt goed. Houd vertrouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ja die boom is een symbool voor jou..en hoe kan je nou ook 'nodige'dingen mee moeten nemen...terwijl je van jezelf wel alles om je heen wilt hebben.
    ik zie je al blaadjes en bloemen haken...zo zal jouw boom weer bloeien.
    Moedige vrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. You are a strong resilient and resourceful woman- you may not feel it now but you have it within you x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gosh....mij overkwam hetzelfde, twee jaar geleden. Oh, en hoe-niet-te-geloven-maar zo echt waar: er komt een dag dat je om je heen kijkt en alle puzzelstukjes op z'n plaats vallen.

    En voor dit proces mag je kiezen uit (in willekeurige volgorde):
    - woede
    - verdriet (in alle soorten en maten)
    - wanhoop
    - ongeloof
    - eenzaamheid (jaja, ook midden in een drukke zaterdagmiddag supermarkt)
    - gemis
    - vertrouwen in de toekomst
    - blijdschap
    - liefde
    - weer verliefd zijn

    Heel, heel veel succes!! Een dikke knuffel van een medeblogger/vintageliefhebber/en gescheiden na 17 jr mama van twee prachtige kindjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ...haak jij jezelf maar kalm en doe wat jij denkt dat goed is...het mag...

    sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ach Ingrid, al huil je je hele Blog bij elkaar, dat zal iedereen begrijpen. Tranen zijn er niet voor niets. Ze spoelen, beetje bij beetje, je verdriet weg. Laat ze maar lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo, ik moest even bijlezen. Wat een rot-rot-rot-ROT situatie!!! Maar wat ontzettend goed om te horen dat je zoveel steun hebt van al onze reacties (en een persoonlijk antwoord verwacht ik niet hoor, dus maak je daar zeker niet druk over - concentreer jij je nu maar lekker op jezelf). En haakspullen zijn niet vreemd, want haken is zo troostend en ontspannend. Ik wens je heeeeeeel veel sterkte de komende periode!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het klinkt meer als 'the princess of Now here, right now....
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ach arme Ingrid toch..
    Wat een verdrietige toestand.
    En wat een mooie reacties allemaal hierboven. Ik weet niet veel te zeggen.
    Heel veel sterkte.
    Ik hoop dat je een thuis vind en dat je je een weg uit je verdriet kan haken.
    En jouw blog blijven we lezen. Natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Die boom had ik ook meegenomen, hij is erg mooi. En sokken zijn overgewaardeerd, echt, haakwerk is veel belangrijker.
    En als je daaraan twijfelt, dan ga je gewoon sokken haken!

    Je bent tot mooie inzichten gekomen.
    Zo waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. geweldige boom, die moet mee en die koffer is het ook helemaal. kleren kun je kopen. mannen bah. hou je haaks. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. je hebt nooit iets ...in de mooiste gevallen mag je samen delen en de dingen ervaren...en virtuele warmte kan ook hartverwarmend zijn! blijf in je kracht geloven ...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ach...ellende! wat vreselijk naar voor je!!
    haken en soep eten is een goed begin...sterkte!!
    (p.s. heb me net een slag in de rondte gebreid voor een lam, zie ik jouw haakpatroon... ook maar eentje haken dus, bedankt :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ingrid,
    Wat een ellende komt er zo op je af, je hele leven in een koffer en op zoek naar een plek waar je je fijn voelt. Ik vind dat je kinderen super lief zijn. Wat zou dat je goed doen, en dat mag ook wel. Ik gun je zoveel liefde, en hoop ook dat je snel weer een beetje geluk zult voelen. Want ook dat verdien je! Ik zou zeggen, veel tomatensoep, en wie heeft er ook sokken nodig?
    Sterkte met alles

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Ingrid,

    Ik lees alles, nu pas...
    woorden, ze doen je zo goed,
    er is al zoveel gezegd,
    ga er doorheen,
    zo diep als je kunt,
    ......
    lieve meeleefgroet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. die laatste twee woordjes van de titel van je blog (for now) maken zo duidelijk wat voor sterk mens je bent. Het feit dat je nu, op dit moment, al verder kijkt dan vandaag, daar heb ik ongelooflijk veel bewondering voor!

    Ik heb zomaar het gevoel dat het wel goed gaat komen met jou. Het zal een hele strijd worden en vast met een hoop verdriet, onmacht, woede, ongeloof en heel vaak weer opkrabbelen en weer verder gaan maar ik zie het je doen!

    liefs,
    Marièlle

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dat wordt een nieuwe zomerjurk haken ;)....Ben toch wel blij dat je dit virtuele huisje ook meegenomen hebt. Snotter maar wat af hoor! We kunnen er best tegen..

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ach lieverd. Je boom.
    Haak er maar snel weer mooie bloesem in!
    :*)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik was eerst met stomheid geslagen (of zeg je dat niet zo), daarna lukte een reactie niet, hij werd gewoon niet geplaatst. Nu lees ik zoveel mooie reacties dat ik eigenlijk niet weet wat er aan toe te voegen maar ik wil wel wat van me laten horen.
    Bij deze Ingrid heel veel sterkte,dat je al zo snel weer in staat bent om te communiceren vindt ik knap en zal je zeker helpen bij de verwerking. Gun jezelf de tijd en doe wat goed voor jou is en je bent in mijn gedachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een schok moet dat zijn, zo totaal onverwacht...
    Als je na een tijdje alles weer in perspectief kan zien, ga je merken dat dit weer een nieuw begin zal zijn. Jij bent sterk, en met al die creativiteit die je in je hebt kan het niet anders dan dat je weer een manier gaat vinden om gelukkig te zijn. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)