maandag 25 april 2011

Easter in Threeways..(no chocolate eggs here)

het was even helemaal aan mij
voorbijgegaan dat het Pasen was
dit weekend
dat bedacht ik me zaterdag
in de auto naar Amsterdam
zo heb ik bijvoorbeeld helemaal geen
extra boodschappen gedaan
gelukkig was er s' avonds
nog wel een benzinepomp open
terwijl ik dit typ denk ik
oei, dat klinkt wel heel ergs sneu..
dat valt reuze mee
maar ik ben gewoon een beetje vergeten om te eten,
de afgelopen weken
zo ken ik mensen die ten tijde van crisis
juist heel veel gaan eten
rosétjes gaan drinken in de zon
of biefstuk gaan bakken
ik ben meer
ik-kan-geen-hap-door-mijn-keel-krijgen-type
het is ook zo ongeveer de meest gestelde vraag
eet je wel?
ja hoor (een beetje)

ik zal deze paasdagen dus maar labelen
als Basic (dat klinkt tenminste als een keuze)
geen paaseieren in de tuin hier
wel heb ik nog een reep chocolade
met gouden opdruk
die Julia mij stuurde uit Wenen..
toen ik dat lieve pakje kreeg
moest denken aan het kaartje wat hier
aan de muur hing (en wat ik erg grappig vond):
Things are getting worse
Please send chocolate
zij deed dat, en terwijl ik ergens op deze dag
chocola zal eten in de zon
zal ik denken:
Thanks for the chocolate
I am already feeling better!
xxx

14 opmerkingen:

  1. Zo zie je maar, geluk zit in een klein hoekje. Knufzz....Peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. eet maar lekker van de chocolade hoor.
    perfect troostmiddel.

    enne...niks mis met een benzine station?, ik woon tegenover een tankstation (romantisch hoor)en ik race daar regelmatig naartoe als ik weer es wat vergeten ben...of als ik zin heb in een hele foute xl candybar...;-)

    fijne dag.hou je goed.

    ps. wat heb je toch een mooi oud papierboek, of zie ik het niet goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Silly old suitcase, het is inderdaad een kado-papier voorbeelden boek uit 1969, echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is vast dat papierboek dat je een poosje geleden op marktplaats kocht. prachtig!
    Lekker hoor, chocolade eten in de zon. Ik at altijd roze koeken in zo'n periode. Vreselijk zoet e, lekker gifroze maar zolekker als 'troostkoek'.
    Hou je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. pasen zonder chocolade moet ook kunnen hoor... trouwens het lijkt al zomer dus de lente is gelijk wat overgeslagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. chocolate can reach places other foods can't... (vrij naar een Heineken reclame uit UK in de jaren 90...).

    Beter toch dat je niet aan de rosê gaat...
    en ook van hier weer een lieve knuffel voor je... met of zonder chocola...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lees & bewonder je blog, je creativiteit en de manier waarop je je door deze moeilijke tijd heen slaat en mij daarmee in ieder geval regelmatig even heel stil laat zijn over wat ik lees & zie.

    Voor vandaag dank voor je inspiratie voor mijn eigen blog ;)

    En nog een mooie uit de Flow:

    "My therapist told me to finish what I Start,
    So far today I've finished two bags of M&M' and a chocolate cake.

    I feel better already!"

    Enjoy the chocolate!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Of deze:
    There's nothing better than a good friend except a good friend with choclate.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijkt me een heerlijke pasen zo zonder al die paaszooi. Nog een fijne paasavond, lekker in het zonnetje met een glas water :)genietend van het zingen van de vogels en het weelderig groeien en bloeien van de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geniet maar van de vroege zomer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Herkenbaar, dat niet kunnen eten/geen honger hebben van de stress. Ik hoop dat je je leef/eetlust snel weer terug hebt. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)