zondag 10 april 2011

Everlasting knot...

donderdag fietste ik door Amsterdam
ik had al besloten dat de ring voorlopig een idee was
ik zag een man met een saxofoon op een brug
nadat zijn melancholische liedje klaar was
zei hij bedankt
maar er stond Niemand te luisteren (och hemel)
ik fietste langs de Tibet winkel
iets trok me naar binnen
ik zag een ring
gemaakt door Tibetaanse vluchtelingen
met een symbool erop:
de Eeuwigdurende knoop
symbool voor harmonie,
dat alles is verbonden met elkaar en 
Immer durende wijsheid en waakzaamheid
(dat was precies wat ik nodig heb: wijsheid)
ik deed hem aan , en kocht hem
volgens de verkoper was hij gezegend door de Dalai Lama
en ik kon het niet helpen
maar ik vroeg me even af hoe dat ging,
zo'n zegening
per ring, per doos, of in een keer een hele zending
en zag even de Dalai Lama staan, bij al die dozen
hoe dan ook, welke zegening dan ook
ik aanvaard hem in dankbaarheid..

27 opmerkingen:

  1. Dat is ook toevallig, (of niet......) , toen je schreef over een ring kopen had ik willen zeggen: ga ook even langs de Tibetwinkel daar hebben ze soms hele mooie dingen tegen een schappelijke prijs. Wat een mooie keuze, in alle opzichten, zo'n zegening is toch nooit weg.... Je kunt er best wat van gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het niet mooi om sommige dingen gewoon aan te nemen zonder de kwestie in twijfel te trekken? Is het toeval of toch 'gewoon' voorbestemd? Ik wens je in ieder geval veel harmonie, wijsheid en waakzaamheid van je door de Dalai Lama himself gezegende ring!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige ring. Jij bent wijzer dan je denkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie ring! Die lag vast op jou te wachten, want soms moeten de dingen 'gewoon zo zijn'.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de ring is er gewoon voor jou en zegeningen die zijn mooi meegenomen...niet in vraag stellen, dingen lijken meestal niet wat ze zijn...misschien besef je later dat dit nodig was om te worden wie je bent ...
    ik vind de ring in ieder geval heel mooi en ik kreeg zo´n knoop ooit als hanger van een vriendin...ik denk dat ik hem toen ook nodig had ...elke tijd heeft haar symbool...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi symbool...mooie ring...gezegend en wel...wat mooi...zoals iemand al eerder zei soms zijn de dingen zoals ze zijn..en komt het op je weg...-X- Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi bericht! & wat een prachtige header (:

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie ring. En...ik zie dat meisje op die schommel. T is ook even schommelen voor jou nu. Eén keer naar boven en dan weer hard naar beneden.
    Vaak draaide ik als kind de touwen om elkaar heen- zo een draaiende schommel vond ik geweldig. Maar toch miste ik het zweven- omhoog en weer terug naar beneden. En je weet altijd, dat je af en toe even terug naar beneden moet, als je de stralend blauwe hemel weer wilt zien,....als je weer wilt zweven.



    Ze schommelde het leven door

    elke dag wel even

    op het houten plankje

    twee touwen bevestigd

    aan zilverkleurige haken

    brachten dromen voort over later

    Maar wat is later

    in haar hoofd

    blijft ze dromen

    gelijk het kind dat ze was

    Schommel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige ring en wat een mooi gedachte zit erachter.

    En Ellen, wat een prachtig gedicht...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. weet je.. ik vind het zo'n hoopgevend idee dat alles uiteindelijk weer goed zal komen. misschien dat deze ring er een beetje aan mee zal helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie ring en BIJZONDER!
    VEEL GELUK xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je een mooie header zeg! Heb je die zelf gemaakt met dat poppetje in die schommel, die bloemen..super!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het knap dat je de dingen lijkt te kunnen nemen zoals ze zijn (ook al zal dat érg veel moeite en verdriet kosten).
    Het is een prachtige ring. Als ik me niet vergis in één van je favoriete kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dat is zeker de ring die je nodig had !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi! Leuk dat blauw en zo'n zegening kan nooit kwaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schitterende ring is er op je pad gekomen zeg!

    Knuffel!
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, wat mooi! Ik hoop dat de ring je een hoop geluk zal brengen.
    Liefs Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha Ingrid; soms kwam ik bij je langs voor de mooie plaatjes van alle leuke spullen- die ik soms ook van vroeger herken( we zijn ongeveer even oud denk ik)
    Nu schrok ik van de laatste berichten; Je leven op zn kop!!Wat moet dat vreselijk zijn- zo onverwacht!
    Ik kan me goed voorstellen dat er weer een ring moet om die rare lege plek aan je vinger;
    Het is een hele mooie En bijzondere!
    Wens je verder veel sterkte met alles!
    Hoop dat je weer een fijne plek zult krijgen.
    groetjes Fleur uit de polder

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die Dalai Lama toch...

    Je foto's inspireren - heb dapper mijn plaatjes ook weer voorzichtigjes aangevuld. Een mens kan niet zonder beeld :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Telkens weer krijg ik een knoop in mijn maag als ik je berichtjes lees. Wat een moeilijke tijd maak jij door. Ik ben onder de indruk van de manier hoe jij je hier doorheen slaat, van je veerkracht. Krachtig hoor. Zoveel verliezen en dan toch jezelf niet volledig kwijtraken. Fijn dat je hebt besloten te blijven bloggen. Veel sterkte met deze tocht door de emotionele achtbaan van het leven. Er komt een moment dat je voorzichtig weer in de draaimolen kunt rondzwieren. Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mooie ring hoor!, het tibetaanse zilver met de turqoise kleur...je maakt me wel aan het lachen met je beeld van de Dalai Lama naast een stapel dozen, z'n hand er op leggend, héél rustig, dan knikt hij naar een jongen met een paklijst, zet z'n handtekening erop...afijn, ik zie het voor me....

    groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. kikkervisjes in de vijver-heel veel vlinders-bootje varen op het kanaal-wandelingetje door het park-veel kleine bloemetjes-kom maar gauw weer hierheen als je daar weer even er klaar mee bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Ingrid,
    Een prachtige vondst. Ik hoop dat de ring je geeft wat je nodig hebt. Fijn om sprankjes van je gevoel voor humor terug te zien in je berichtje :-).
    Liefs,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het blijft maar in mijn hoofd hangen...ik vind het zo jammer voor jullie allemaal dat dit nu ineens gebeurd...onvoorstelbaar, na zoveel jaren. Ik wens je veel sterkte toe. No matter how long the winter, spring is sure to follow.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een ring, geen begin en geen einde, ook geen open einde, mooi...

    Ik wens je alle goeds deze week!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige symbolische ring! Ik hoop dat de ring je blijft sterken, elke keer dat je hem ziet.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)