dinsdag 12 april 2011

Rain, circles (and mini give-away to say Thank you)

het regende gisteravond toen ik in bed lag
ik hou van de tikkende regen op het dakraam
het heeft iets gezelligs
toch kon ik niet slapen
ik dacht in dezelfde malende cirkel
als de afgelopen tijd
en ik Weet wel dat ik er niks aan heb
maar ik kan het niet stopzetten
ik wou werkelijk dat ik een Uit-knop had

toch is er langzaam
en haast onopgemerkt
een nieuwe gedachte in de cirkel geslopen
eigenlijk mede danzij jullie
(ik ben zo blij dat ik ben blijven bloggen
-op aandringen van mijn kinderen-
veel mensen zeggen : stop er toch mee
je hebt al genoeg aan je hoofd,
maar in deze dagen waar niets meer is
zoals het was, is dat de enige routine die ik nog heb..)

de nieuwe gedachte: over wat hierna
dat er Mogelijkheden zijn
ik heb veel lieve aanbiedingen  en ideeën gekregen
ik kreeg daardoor het gevoel
dat er mensen zijn die meedenken
als je het vraagt
en dat het Uiteindelijk wel goed zal komen..

door dat idee
ben ik gisteren vogels gaan vouwen
(ik moet eigenlijk kasten leeghalen)
maar ik hoorde mezelf zeggen
van vouwen word je kalm
kan je je gedachten ordenen
dus  Doe het dan
en ik wil graag 10 setjes van 10 vogels weggeven
als Dank

-oude foto, ik sta nog niet helemaal
in de 'ik- ga- gezellig- foto's- maken- stand'-

ik kan natuurlijk niet iedereen een setje geven
ik zou op een berg moeten gaan zitten en weken vouwen
(verleidelijk idee dat wel)
maar het is een gebaar
laat even een reactie achter als je graag een setje wil
en denk nu niet: dat arme mens
gaat ze ook nog vouwen en dat weggeven
uiteindelijk doe ik het voor Mezelf
een kleine vertrouwde routine erbij
 even Gedachtenloos zijn
(en delen geeft me gewoon een goed gevoel!)
ik verloot ze over een week

(if you like to receive 10 folded cranes,
please leave a comment, thank you)

56 opmerkingen:

  1. ...wat ben je toch een lieverd...en ik vind je mooie vogeltjes erg leuk, ik doe dus mee.

    sterkte hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het bloggen je houvast geeft en de mede-bloggers je wat kunnen steunen is dat heel fijn voor je lijkt me. En heb je even geen zin...dan toch niet!
    Ik wil graag een setje van je vogels. Ik vind ze erg mooi. Ik kan zelf ook veel rust vinden in herhalende en eenvoudige handelingen. Ik maak graag collages van stukjes papier uit oude tijdschriften. Het zoeken, scheuren, ordenen en plakken maakt me rustig en is even een moment helemaal voor mij.
    Ik wil je even een knuffel geven. (ik kom nu even uit je scherm en hug!)Ik moet zo vaak eens even aan je denken!
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed dat je je gedachte even verzet...kom hier dikke knuffel van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat was dat toch met vogeltjes vouwen en bij zoveel dat er dan goede dingen gebeuren?
    Jij geeft gewoon kleine beetjes goedheid weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik wil wel graag een setje van deze vogeltjes die door jou gevouwen jou rust geven en mij nu wel wat kracht kunnen geven ... maar idd het komt allemaal goed !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het bloggen je geeft wat je nu nodig hebt. En wat ontzettend sterk van je dat je nu vogels weggeeft! Vouwen geeft inderdaad rust in je hoofd & ruimte in je hart.
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil ze heel graag. Natuurlijk komt het uiteindelijk goed!!!! Ik was gisteren wel wat erg negatief in mijn mail over de winters in het centrum van Frankrijk, maar dat was ook misschien om je niet het idee te geven:in Frankrijk schijnt altijd de zon. Wij hebben het hier heerlijk en als je hiernaar toe wilt komen weet ik zeker dat we iets voor je vinden.
    Ga maar lekker vouwen voor ons. Bij mij geeft breien rust, ik word een beetje zenuwachtig als ik geen breiwerk heb liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. als je in elk vogeltje een ietsiepietsie verdriet kunt stoppen wat je naar ons toestuurt, kunnen wij het bevrijden. ik doe graag mee:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lief hoor. Ik vind je vogels prachtig, dus als het mag wil ook graag meedoen aan deze give-away.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige vogels, ik doe heel graag mee.
    En heel veel sterkte de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed van je dat je blijft delen. Delen is helen. Als je leven zo in stukjes ligt is het mooi om iets te doen wat was en BLIJFT. Zet hem op !
    P.s. de bloesem die je voor me gemaakt hebt , "bloeit" op dit moment prachtig op onze seizoentafel in de groep. Een paar vogels er boven zou super zijn, ik doe graag mee dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. lieve ingrid
    de gevouwen vogels nemen een stukje onrust weg en eer ze naar de volgende zijn gevlogen hebben ze het zich van zich afgeschud voor je om daar een leuk plekje te krijgen
    veel liefs melia

    \

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die vogels blijven mooi, en ik zou ze graag hebben. Dus vouw nog maar even door...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. rituelen zijn zo belangrijk! als je dat vind in vouwen en haken is dat een mooie manier. Ik ben blij dat je bent blijven bloggen. Het leven is nu eenmaal niet alleen rozengeur en manenschijn. Ook dit gaat weer voorbij en er gaan een hoop nieuwe deuren voor je open. Dank je dat je ook dit met ons wilt delen. Liefs mim.
    En ik wil best een paar therapeutische vogels:)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wil graag een setje volgels, ze zijn prachtig. Ook bloggen geeft structuur: je staat op, bedenkt wat je vandaag eens zult schrijven, welke foto's erbij ... en je bent zo een tijdje verder. En tijd die voorbij gaat, heb je nu ook nodig lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. achterliggende onbewuste gedachte misschien :
    feel free like a bird ?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw! wat ben jij een sterke vrouw. En wat een bijzonder mens ben je! Ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik doe ook graag mee...
    en zoals ik al eerder schreef... Je komt er wel... ik ken je helemaal niet...maar je komt er wel....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik volg je nog niet superlang, maar begin aardig wat respect voor je te krijgen. Zet em op! en als vouwen helpt..... moet je zeker doorvouwen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zou heel graag een setje kraanvogels van je ontvangen. Ik ben er zelf ook mee bezig (al 4,5 gevouwen :) ) en ik wil ze voor het keukenraam hangen tegen de inkijk (ik hou niet van vitrage)

    Dikke knuffel!
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een hele tijd geleden vroeg ik hoe je toch voor elkaar kreeg om dingen te maken, je zei toen tegen mij dat het juist de gedachten even opzij worden gezet, even niet denken...
    Ik kan vaak de rust niet vinden, maar ben toch begonnen weer met dingen te maken, en het lukt me stapje voor stapje, Dank je wel voor je woorden toen!
    En tuurlijk zou ik dolgraag vogeltjes van jou willen, gaaf!
    dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi hoi...wat een goedheid...en ik las het al bij iemand....stop in elk vogeltje maar een stukje zorg en verdriet dan kunnen je mede bloggers het met je dragen...kop op...hou vol!
    Er komt een dag dat je weer de zon ziet schijnen...
    Ik denk aan je!
    Sterkte!
    Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige papiertjes heb je gebruikt!! Ik doe graag mee.

    Hopelijk heeft het je de rust gebracht die je nodig had.

    Thanks 4 Sharing

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat fijn dat je wel de rust kunt vinden om te vouwen want rustmomenten heb je gewoon nodig om door te kunnen gaan. Ik vind je vogels heel mooi, er hangen er 3 van jou aan onze lamp boven de eettafel maar daar passen er nog wel meer!
    Zelf heb ik het al geprobeerd maar het lukt mij maar niet om ze te vouwen :-(
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ook ik doe graag mee. Laat in elk vogeltje maar een stukje verdriet wegvliegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind ze heel leuk maar hoef niet per se mee te doen, want ik heb laatst al een vogel van je mogen ontvangen. (Maar het mag wel hoor!) Maar ik wil graag zeggen dat ik je zo'n dappere, bijzondere en sterke vrouw vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. a. wat een prachtige foto's
    b. wat een mooi gebaar
    c. ik doe graag mee aan de give -away!

    succes! Kaat

    BeantwoordenVerwijderen
  28. First of all...I am gald you are still blogging. Your blog is lovely. Second..I think it will help heal your pain...
    I would be honored to have a set of your birds...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jeetje, wat ben jij een kanjer. En ja ik wil graag die kraanvogels van je, dus doe ook ik mee aan deze give-away.
    Ik wens je alle goeds.
    Groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wijze kids heb je (maar dat wist je vast al voordat je leven deze wending nam). Routineus bloggen is een life line, ook de mijne...
    Wat dacht je van een vogel (of stapeltje) vouwen elke keer als je zo'n enge kast hebt doorgeworsteld? Kun je telkens even op adem komen. Zet 'm op daar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik ben ook blij dat je bent blijven bloggen. Weet je, mensen roepen altijd dat door de komst van de digitale media het menselijke contact verdwijnt. Ik vind zelf dat bloggen ook een heel andere kant heeft, namelijk er voor elkaar zijn in goede en in minder goede tijden en ook al is het anders dan real life vriendschap, het is wel een vorm van contact die ik heel prettig vind.
    En ik denk ook dat het uiteindelijk goed komt, je bent volgens mij veel sterker dan je zelf nog durft toe te geven. Het punt is alleen dat je door dingen heen moet voordat het goed komt. Goedkomen gaat ook niet opeens, het gaat in stapjes, soms groot, soms klein en uiteindelijk besef je dan opeens goh...de zon schijnt weer, ik geniet weer van dingen en het zware gevoel in mijn lijf en kop is weg. Het kost tijd, neem die tijd ook en dan komt het vast en zeker goed (al besef ik dat je daar op dit moment natuurlijk ook niet heel veel voor koopt, maar je moet maar zo denken, het is wel ècht gemeend!)

    Enne....ik doe graag mee voor de vogeltjes, ze zijn echt heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. jij bent echt goed bezig !
    en als je me graag wil vereren met een portie gevouwen vogeltjes : graag !!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. dem er jeg vild med, vil gerne vinde:)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hola from Spain,
    The Google translator has not been very exact with your posts but I would love to tell you that my heart goes to you. Going through painful times is not so easy. But I see that you have tons of support here in blogland. One day you'll realize that now you are much stronger than ever. Thanks for sharing your creativity and for keep on going in spite of difficult times. You are amazing, never forget that...you are not alone. We all go through personal painful situations, we understand...
    All my loving.
    Ana
    xoxoxoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  35. ik dacht ook even: dat arme mens, gaat ze lopen vouwen en weggeven.
    Maar zoals je het beschrijft, kan ik haast niet weigeren. Ik doe graag mee.
    En ik weet zeker dat het goed komt met jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Jeetje Ingrid. dat je dáár nu de tijd en de zin voor hebt. Ik voel me inderdaad bijna bezward om t reageren...maar Ja, ik zou gráág deze mooie vogels willen krijgen. Ik zie ze al mooi onder elkaar bungelen in mijn nieuwe huis....

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik vind je een bikkel, echt waar.
    Respect voor je doorzettingsvermogen en kracht!
    Vouw jij maar lekker al het verdriet van je af, genieten wij van de mooie vogeltjes...
    Zet hem op!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Lieve Ingrid,

    Het is Zo Waar, Zo Echt wat je allemaal (be)schrijft. Ook ik zit nu in een heel verdrietige periode in mijn leven. Afscheid mooeten nemen van mijn lieve vader die onlangs is overleden valt mij zo zwaar. Ik heb nu geen ouders meer..... Ondanks dat de situatie anders is, begrijp ik jou zo goed.
    Ik heb het allemaal meegemaakt.....
    Sterkte met alles. Heb vertrouwen, het komt weer Goed.

    Ik heb Grote Bewondering voor jou!

    Een lieve groet van zomaar 'n andere
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ja ik wil er heel graag eentje (dat is genoeg). Vogels staan voor vrijheid. Ik moet aan het liedje denken (ik weet even niet meer wie het zingt): "alleen de vogels vliegen van Oost naar West Berlijn, omdat ze soms in het Oosten en soms ook in het Westen willen zijn. Ingrid, jij komt er wel! Groet, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Het komt wel goed, laat dat je nieuwe mantra worden. Het duurt misschien een poos en het is echt niet makkelijk, maar je komt hier sterker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. ha ingrid, goed van je vouwen ipv ruimen! soms moet dat gewoon even: uitstellen wat eigenlijk moet en dan straks gaat het als een speer.
    Nu zeker, je hebt heel wat om over na te denken en te ordenen (in je hoofd) lijkt me. Sterkte!
    En je vogels vind ik nog steeds geweldig; dus ik hoop op ook een setje.
    groet, idelet

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Trude Sellenraad12 april 2011 om 20:30

    Bij zoon Mees hangt al een mooi tasje gemaakt door jou in zijn kamer. Een papieren vogeltje kan hij zeker weten ook waarderen! Heel veel sterkte weer de aankomende tijd! Fijn dat er zo velen zijn die met je meeleven. Groetjes True

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Heel graag Ingrid,
    misschien maakt het ook mijn verdriet wat lichter...
    Liefs, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Nr 20 op mijn lifelist: kraanvogels leren vouwen. Nu denk ik dat het echt heel erg helpt als ik 10 voorbeelden heb ;) Dus ik doe mee aan de verloting!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Och jeetje Ingrid, ik zei het al eerder, maar ik kan het blijven zeggen: wat ben je toch een warm en gul mens. Gelukkig lees ik dat het je helpt om vogels te vouwen en dat je er rustig van wordt. Op die manier voel ik me niet al te bezwaard om te reageren. Dus, ja, ik zou graag een paar van die in rust gevouwen vogeltjes ontvangen. Je bent een schat! Maar daarnaast wens ik dat het je snel lukt om de malende gedachtes te stoppen. Ik wens je een hoofd vol ruimte en geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. voor de rest van de lijst: http://mijkimproves.blogspot.com/2010/10/my-lifelist-why-writing-things-down.html Mocht je nog inspiratie nodig hebben voor dingen die afleiden..

    BeantwoordenVerwijderen
  47. vogels vliegen, naar de plek waar ze graag zijn, uit jouw handen komen ze voort en zo mogen wel naar mij vliegen

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Lieve Ingrid,
    Ik vind je Dapper, Bijzonder en Vrijgevig, juist in deze tijd.
    en je vogels zijn mooi,ik doe graag mee,
    Ik hoop dat je snel een stukje rust vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hiiiiiiiiiiii..


    môrge..ik volg je net maar kom je lieve note tegen..zou graag deze mooie vogels van je willen ontvangen..Ik ga je blog verder lezen...wens je veel sterkte..en hoop dat je de rust kunt vinden...een warme groet

    xxxCarolien

    BeantwoordenVerwijderen
  50. ik doe graag mee en denk aan je, zoals zovelen doen. Wat heerlijk dat je toch plezier kunt halen uit bloggen en kleine dingen doen, dat bewijst je kracht! Liefs, Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Prachtmens,natuurlijk wil ik zo'n pracht-setje:-)
    Blij dat je bent blijven bloggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  52. En wie van ons zei:
    "lieve schat, ik vouw tien vogels voor jou".
    Bij deze.
    Om te ervaren wat het is om te ontvangen in plaats van altijd maar te geven, geven, geven.

    Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  53. more cranes ...I do need 1000..getting there ,one more week to go and they are leaving for Japan , yours are pretty

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Uiteindelijk komt alles goed, zegt men wel eens. Het is ook wel zo, maar soms is dat zo moeilijk te geloven. Wat fijn dat je rust vindt in het vouwen van deze (prachtige) vogels!

    Liefs,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Even wat creatiefs doen helpt!
    Je kan dan je aandacht op andere dingen hebben en toch helpt het ook om te ordenen in je hoofd.
    lief hoe je dan ook zo weer wilt delen ;-)

    groetjes, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)