zaterdag 16 april 2011

C'est le ton qui fait la musique..

ik was (ben) een makkelijke moeder
(volgens anderen vaak iets Te makkelijk)
ik luisterde naar mijn kinderen
en er mocht veel, binnen redelijke grenzen
ik was (ben) altijd in voor goede argumenten
en een groot voorstander van
 Overleg en Compromissen sluiten
alles bepalend is voor mij de Toon waarop
dingen gezegd worden..
Daan zei vaak al, als hij iets zei
en naar mijn gezicht keek:
oh, de toon bevalt je zeker niet...


gisteren werd ik wakker
en voor het eerst had ik het gevoel dat ik niet meer
rondzweefde
in een soort onwerkelijke
 ik-ben-er-wel-maar-ook-niet-echt-bubbel
ik ben Geland
er is ongemerkt iets nieuws over mij gekomen..
ik zal niet zeggen razernij
maar wel een soort vastbesloten gevoel
dat ik me niet Zomaar
in de vuilnisbak laat kieperen..
dus:
ik ging naar de kapper
(dat lijkt niet bijzonder maar dat deed ik nooit
ik knipte gewoon zelf de punten eraf)
wandelde in de zon
kocht een bos tulpen
zag dat de bomen ineens Groen waren
(wanneer is dat gebeurd?)
zong hardop mee in de auto..



en bedacht me dat ik mezelf als een Redelijk iemand beschouw
dat ik graag wil begrijpen
wat anderen drijft
meningen te horen, nieuwe overwegingen te maken
en mijn fouten toe te geven
(dat zijn er ongetwijfeld vele..)
maar Ergens houdt dat op
en dat is hier en nu
om het over deze hele ontstane situatie
gewoon maar Bot te zeggen
de Toon bevalt me niet...

35 opmerkingen:

  1. Je zit op de juiste weg meid! Fijn dat te lezen enne dat van het groen worden van de natuur...dat gaat ook razendsnel hoor :) even met je ogen knipperen en er is weer wat veranderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yeeha! (ik zat er eerlijk gezegd al een beetje op te wachten). De volgende fase is aangebroken. Een goede zaak volgens mij. Tijd voor jou! Wat goed dat je je grenzen aangeeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed zo Ingrid, zet door!
    Dit klinkt al zo positief, je komt er wel!

    fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mumford & Sons! Brilliant.

    Pick yourself up, Ingrid. Cut your hair. Wipe your tears. Kiss your adult children. Don't question yourself. What happens in life happens.

    Realise that we all only have one life and what we leave is, indeed, where we invest our love. Love to you.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat goed!!!!!!, boos zijn geeft ook nieuwe energie. Je voelt het nu al.
    Wat heerlijk dat je ineens het mooie uitlopende groen zag !
    Houen zo!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie tulpen met de kraanvogel die muziek brengt! Ik sta juist op het punt de kapper te bellen.. doet wonderen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. welcome to the real world: je toon bevalt me:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo, dat klinkt sterk! :-) Fijn dat je je weer bewust ben van een dergelijke kracht!
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed zo!! Ik mail je later nog terug.:-) meezingen is de beste remedie tegen een gebroken hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Applaus voor jezelf, meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, geweldig Ingrid! Die laatste zin. De doortastendheid en humor.. Fantastisch. You go, girl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoera! Respect meid! Je mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aaa geweldig Ingrid, mooi verwoord! Jou toon bevalt me wel :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De reacties hierboven vatten het al samen, maar inderdaad: Goed zo! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je bent alweer een stap verder! Sterkte, succes en een heleboel knuffels!

    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. nu even een dikke knuffel om dat gevoel even extra stevig bij je te kunnen houden, liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is echte Girrrrrlpowerrrr!

    De goede weg ingeslagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja boos worden is de volgende stap. Goed hoor! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je bevestigt datgene dat ik al vurig hoopte dat het snel zou gebeuren.
    (en waar ik ook eigenlijk niet aan twijfelde)

    Over bergen en door dalen ga jij er volgens mij helemaal komen, go for it Ing!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Good for you!!! het hoort erbij en .....girl power..laat je niet wegzetten....-x-

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Yeahhh, helemaal goed, Ing! Wat ga je snel ineens...
    Laat maar zien dat jij je er niet onder laat krijgen, zelfs niet door le ton de monsieur de Boer. Tulpen, kapper, klompen, ring, ze helpen je allemaal voelen dat je het waard bent om met liefde en fatsoen behandeld te worden. You go girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. jeeej! hier krijg ik ook power van!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. een volgende stap, een volgend hoofdstuk. Schrik niet als je straks misschien een klein stapje terug doet, of de bladzijden wat teruggebladerd zijn, het blijft een stap vooruit! Go for it!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)