maandag 11 april 2011

Home sweet home..(kind of lost)

ik heb wel even geaarzeld
en misschien denken jullie dat ik nu echt de weg kwijt ben
(is misschien ook wel een beetje zo)
maar ik heb redelijk wat lezers
(die ook weer mensen kennen)
dus:
tot augustus kan ik wel her en der onderdak
maar daarna ik zoek een onderkomen
in ieder geval voor een tijdje
iemand die naar het buitenland gaat
en een oppas zoekt voor de kat
een vakantiehuisje
(natuurlijk het liefst in Frankrijk,
ik zet meteen maar hoog in, ha)
wat leeg staat in de winter..
alle tips zijn welkom

het is voor mij ook nog een abstract gegeven
nu ik Hier gewoon nog zit...
en vrienden van Daan wilden wel een pandje kraken
heel lief,maar die fase ben ik wel voorbij...
en uiteindelijk  ik moet gewoon verder
proberen te denken dan het komende uur..
hoewel ik me ook probeer vast te houden aan het idee:

goede maandag, allen!

28 opmerkingen:

  1. Ik kan je niet helpen aan een eigen plekje, maar gezien al de lieve reacties de afgelopen week denk ik dat het vast goed komt!
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ..ik helaas ook niet, huis is ook proppievol! maar inderdaad, er komt vast wel een oplossing.

    hou je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geen huisje in frankrijk, maar evengoed een fijne maandag:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Ingrid,
    Ik weet niet of het is wat je zoekt, maar vakantieparkjes in Nederland verhuren hun huisjes in het winterseizoen ook semi-permanent.
    Dan moet je niet de grote parken met allerlei voorzieningen hebben, maar de kleine, die echt gericht zijn op het zomerseizoen.
    Misschien is het wat?
    Ik hoop dat de tijd raad zal brengen voor je...
    Liefs,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb (of ken) geen nieuwe bestemming voor je, maar ik wens je wel een heel fijn plekje toe...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan je wel een nummer geven voor antikraak, soms zit je echt in geweldige huizen, soms in kantoren, kan in amsterdam of misschien ook ergens anders. Weet alleen niet of het met huisdieren mag. Kost rond de 200 per maand, je moet alleen wel dan weer verhuizen binnen 2 weken maar dan hebben ze vaak weer iets anders. Mail me als je het nummer wilt? Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had het je al geschreven: zoek je een huis, ik zoek mee! Wordt vervolgd... hou je goed, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moest ook gelijk denken aan anti-kraak. Hier in de stad rondom mijn huis zijn er inmiddels hele straten met anti-kraak en daar zit veel bij waarbij je een soort van garantie krijgt dat je er tot ongeveer een jaar zeker kunt wonen. Er zitten scholen en kantoorgebouwen bij maar ze verhuren ook steeds vaker gewoon één gezinswoningen en flatjes. Geen idee of je dat een optie vindt maar interim beheer heeft vaak wel veel mogelijkheden.
    Mocht ik iets anders tegenkomen dan hoor je het natuurlijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zal ogen en oren openhouden voor je!

    Knuffel!
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kunt in Frankrijk een week of 6 als vrijwilliger 'werken' bij Sadhaka. Gewoon vragen of de poes mee mag. Ik ben er twee jaar geleden als gast geweest en het is heerlijk!
    www.sadhaka.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga met je meedenken in ons netwerk! Dan mail ik je...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb je email ontvangen ( dankjewel )
    Ik ga er straks lekker voor zitten en je terug schrijven.
    Hier in het Zuiden van Frankrijk zijn altijd huisjes te huur in de buurt waar ik woon ( in de buurt van Mirepoix in Ariege )
    Heel rustig wonen, gemoedelijk. Er is er zelfs een huis te huur bij ons in het dorp. ( via de commune )
    Je kan altijd deze kant uit komen, je bent heel welkom hier, de deur staat open. En dan zoeken naar een huisje voor je. Dromen kunnen altijd uit komen, kijk maar naar ons, wij zijn gewoon gegaan, met vijf kinderen! Wij hebben altijd koffie, thee, koekjes en heel veel lawaai xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Misschien kun je wel iets liefs vinden op marktplaats: http://kopen.marktplaats.nl/huizen-en-kamers/c1032.html
    <3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, hoog inzetten is helemaal niet verkeerd en een huis in Frankrijk lijkt mij ook geweldig. Heel veel succes naar de zoektocht.
    grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Toen ik je Home sweet home titel zag dacht ik nog naief "Goh leuk, Ingrid doet mee met de wekelijkse Home sweet home op maandag" maar nu begrijp ik het....

    Ik zal mijn ogen en oren openhouden voor je!
    Succes bij het vinden van een stekje voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn dochter woont antikraak (omgeving Utrecht) en daar is nog een ruime kamer over, maar dat is meer voor een studente.
    Ik hoop dat je een fijne plek vindt en niet steeds moet verhuizen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ga een bordje ophangen bij Dorcas, of iemand woonruimte voor je weet. Hier zijn veel vakantiehuisjes en na de zomer zijn er vast wel wat vrij. Ik heb zelf een stacaravan zoals je weet, dus als je tijdelijk iets zoekt, mag je er van mij in. Hij staat toch dit jaar leeg. Dus als je wilt, hoor ik het wel.

    Groeten en tot ziens, (ook namens alle Dorcas medewerkers alhier), Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hiiiiiiii..

    Ik zag je note...en hoop dat het je gaat lukken..gaaaf! Leuk die sprong in het diepe!!

    Wij zitten in Fr, we hebben een gite, kamers en een stacaravan..en ik las je hulpkreet..

    Ikzelf zou geen problemen hebben alleen toen ik het mijn manneke voorlas had hij iets van wie is het,hoe en wat..je kent het wel..Ik had iets van, dan helpen we elkaar als we in de winter er niet zijn bijv. Hij had iets dan moeten we toch even aan elkaar worden voorgesteld .....en het is niet naast de deur..ik leg het je ff voor ....Hoe had je dat in gedachten???.......en voor hoelang, en is dat alleen voor jou en je poes..???

    waren een paar orienterende vraagjes..

    groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hey ingrid,
    wat een avontuur lijkt me dat.
    Ik kan je niet verder helpen (helaas geen huis in de aanbieding) maar misschien is dit iets;
    http://www.huisoppas.nl/nl/huisoppas-worden/huisoppas-gezocht
    Ik weet ook dat een vriendin van mij een keer in zo'n situatie heeft gezeten.
    Ze is toen gaan zoeken op 'huizenruil' site's terwijl ze zelf geen woning in de aanbieding had. Zij heeft toen verschillende plekken gevonden van mensen die naar nederland kwamen (of ergens anders naartoe gingen bij familie o.i.d) en zij paste dan op hun huizen. Ze heeft zelfs enkele maanden in een spaanse villa doorgebracht toendertijd Op voorwaarde dat ze de beesten voerde en verzorgde.
    Misschien kan je er wat mee....en heel veel succes!
    Ben benieuwd of het een frans avontuur gaat worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. misschien is dit ook nog iets;
    http://www.voor-elkaar.net/zoeken.html

    BeantwoordenVerwijderen
  21. You know, je mag altijd hier komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hi Momma I love your birds and I hope your doing well!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik kan je jammer genoeg niet helpen, maar die mensen die hier al een reactie hebben neergezet vind ik wel goed, vooral die van het oppassen op een spaanse villa, heerlijk.

    xxMarit

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ikzelf kan je jammergenoeg niet helpen, maar zo te zien zijn er al een heleboel lieve mensen met leuke voorstellen. Hopelijk zit er wat voor je tussen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. We denken met je mee...ik bewonder je dat je zo vooruit kan denken. Alle goeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bij ons in de buurt verhuurt 'Camelot' huizen antikraak. Vaak voor langere tijd en goedkoop. Ik woon wel in Limburg ('t is dan wel geen Frankrijk, maar wel zuidelijk en Bourgondisch :)
    Heel veel sterkte en geluk.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. heb je gedacht aan antikraak wonen........ niet duur en wel waar je wil........

    helaas vertrekken wij pas over twe.drie jaar weer voor een paar maanden......

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)