donderdag 12 augustus 2010

Ah nee dat is Zielig..

een aantal jaren geleden
toe Judith 15 was
nam ik haar mee naar Parijs
ik hou van Parijs en nam Daan (zoon)
ook al eens mee omdat
ik ze Parijs voor de eerste keer
wilde laten zien
(voordat ze met andere Geliefden
gingen..)

het thema van de reis
werd gaande weg duidelijk..
Ah nee dat is Zielig

een vrouw met een baby
bedelend in de Metro..
een clochard met al zijn
bezittingen in een vuilniszak..
een duif die we voerden
met maar 1 poot..


en zo ook 
de mannetjes die overal Eiffeltorens verkochten
de een nog armoediger dan de ander..
we kochten er 1
en nog 1
en nog een stuk of 18
(weekhartig als we waren..)
er was heel veel Zieligs in Parijs volgens Judith
(maar ze hadden ook heel veel leuke schoenen)
thuis gaven we ze weg
aan eenieder die er een wilde
de mijne staat nog steeds op mijn werktafel
ik kan m niet weg doen
dat vind ik dan weer Zielig..

6 opmerkingen:

  1. Zo kan ik ook een fortuin uitgeven aan freubels die op straat worden verkocht door daklozen, ik ben echt een softie wat dat betreft (dat zegt mijn vriend dan tenminste)

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk verhaal, heel herkenbaar ik ben in mei in Parijs geweest,

    groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The mini Eiffel tower is so cool. I would love to visit Paris anytime. Take care, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)