maandag 30 augustus 2010

Papieren Berg

nu ik gisteren toch
in de 'opruimstand' stond
in mijn kantoortje..
ben ik meteen maar doorgegaan
met de grote metalen archiefkast
vol met Papier
tekenblokken, enveloppen, kindertekeningen
oude brieven, kerstkaarten van 20 jaar geleden,
schriften van de kinderen, (zo las ik dat Daan
toen hij 10 was al een vurig pleitbezorger was
tegen de walvistvangst. ach)
entreebewijzen van musea, bidprentjes, poesie-albums
(tip tap top, Ingrid lust graag drop)
lottospelletjes, oude kwartetten, filmsterrenplaatjes..
kortom, het schiet niet echt op 
met dat opruimen
behalve stapels borduurwerken en stoffen
ligt er nu ook een Berg Papiertjes,
hele gezellige papiertjes, dat dan weer wel..

15 opmerkingen:

  1. oh, wat heb jij een ongelofelijke vintage verzameling, een echt museum!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige collecties heb jij Ingrid, heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het houdt niet op bij je in huis!
    wat een bron van papier en frutsels en lapjes en zo enzo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb zelf altijd het idee dat ik ooit nog es ervoor ga zitten en een racenaaisessie ga houden en dan in 1 keer van al die lapjes geweldige dingen ga maken... Dan is zo die stapel weggewerkt! En dan heb ik nog niet in de verste verte zulke mooie dingen als jij!!!

    Maar ik doe het nooit. En soms heb ik van die opruimbuien (vaak als het ook al buiig weer is) en dan voelt het later wel erg schoon en met ruimte voor iets nieuws.

    Je zou er een kamer mee kunnen behangen, met die papiertjes. Of zo mooie tafel-met-vitrine-tafelblad kunnen vullen.. Of overal prikborden maken van je mooie lapjes en die volprikken met papiertjes!

    Dat zou ik denken en dan vervolgens alles weer terugzetten en iets anders gaan doen, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja......en dan beslissen wat je met al dat papierwerk gaat doen, weggooien of toch nog maar bewaren?
    Af en toe resoluut wat weggooien, is dat een optie?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige kleurenverzameling zeg.
    Ik wil je nog heel erg bedanken voor het mooie handwerkblad dat je toestuurde!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Anna Martijne, dat is het zeker, ik ben nogal opruimerig, ik word chaotisch van rommel..(oei ;)en er is al een volle vuilniszak weg met papiertjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. These are beautiful mosaics of found things

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooooo wat ziet dit er leuk uit zeg!!

    De foto's van de little family hihihi helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een vrolijkheid zeg. Zo wordt opruimen nog leuk!

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke plaatjes!! Je mag er wel wat hierheen sturen hoor, dat 'ruimt' al wat op ;-)
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Nancy, mail je adres maar, stuur ik je wat plaatjes..

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)