maandag 23 augustus 2010

Wat ik vond (en las..)

van het weekend las ik een aantal woonbladen
het zag er allemaal prachtig uit
ik ken alleen niemand met zo'n huis
(misschien verkeer ik niet in de juiste kringen)

dit seizoen zijn de vloeren wit (ik heb een donkere houten)
een frivool zwarte wand (ik heb nog een turquoise)
de inrichting:
eigentijds spannend
subtiele stijlelementen
verschillende materialen
mix van stijlen: soft design, industrieel, vintage, stoer landelijk (?)
och hemel
onder ons gezegd:  ik rommel maar wat aan
koop wat naar me glimlacht
of zet het zelf in elkaar
maar wij vinden het Fijn hier
dit is ons Thuis

-ik snap natuurlijk wel dat alles gestileerd is
in de bladen-
 ook de foto bij dit bericht
dat staat Niet Zo  hier in huis
ik heb het neergezet in de gang, toen het licht juist was...

8 opmerkingen:

  1. ja,
    soms heb ik ook dat gevoel,
    dat in een te gestyled huis helemaal niet geleefd wordt! Alles wordt natuurlijk een beetje gezet en geschikt voor het plaatje!
    en ik hou er ook van om iets neer te zetten oor plaatjes voor mijn blog ;-) maar in't echt is t'hier een gezellige rommelboel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. volgens mij heb je heeeel veeeel geld nodig voor zo'n strak of landelijk huis!
    ook ik rommel liever wat aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat is mooi om naar te kijken, maar ik zou er niet in durven ' leven '

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mij de laatste tijd, nou ja eigenlijk al heel lang opvalt is dat huizen, kijk ook naar alle woonprogramma's, steeds stijlvoller, strakker mooier uitzien. Maar wat ik mis is de eigen sfeer. Het is niet zo'n kunst om naar bijvoorbeeld het Kabinet te gaan en in te slaan. Zelf heb ik ook van alles bij elkaar gesprokkeld en het een is mooier dan het ander maar het is wel onze eigen sfeer, ons eigen verhaal en dan klopt het maar niet helemaal,het is wel lekker om in te wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier dezelfde 'frustratie' hoor. Iedereen lijkt maar in paleisjes te wonen, de één nog groter dan de ander en allemaal tot in het perfecte ingericht.
    Kom ik aan met m'n 49m² en kringloopvondsten-met-ikea-mix...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben het helemaal met je eens! Het lijkt wel alsof er een bijna steriel-achtige woonomgeving wordt nagestreefd, waarin zelfs de persoonlijke spullen in dezelfde tinten als het behang en de kussens moeten terugkomen voor het bedachte plaatje. Zelf mix ik alles tot een organisch geheel van kleuren en spulletjes die ik prachtig vind en die mij elke dag weer betoveren:) Bovendien denk ik dat er een heel groot verschil is tussen een huis en een thuis. Een thuis is zoveel meer persoonlijker en laat zich waarschijnlijk moeilijker 'bedenken', het ontstaat gewoon denk ik :)

    Ingrid, bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik denk dan altijd:
    - krijgen die mensen geen post?
    - lezen die mensen geen krant of boek??
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)